بازدید رئیس مجلس فرانسه از اصفهان

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
بازدید رئیس مجلس فرانسه از اصفهان

کلود بارتلون؛ رییس مجلس ملی فرانسه و هیات پارلمانی همراه، در سفر ۲ روزه به اصفهان از برخی جاذبه‌های تاریخی این شهر دیدن و با استاندار و مسئولان استان دیدار و گفتگو خواهند کرد.

رئیس مجلس ملی فرانسه در بدو ورود به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان گفت که اشتیاق زیادی برای دیدن شهر اصفهان دارم و توصیف این شهر را زیاد شنیده‌ام .

استاندار اصفهان نیز ضمن خوش‌آمد گویی اعلام کرد:

در دولت تدبیر و امید و به‌ویژه پس از برجام آمار ورود گردشگران و جهانگردان به اصفهان تا سه برابر افزایش یافته و بیش یکصد هیات خارجی وارد اصفهان شده‌اند.

رسول زرگرپور اضافه کرد که جهانگردان از ۸۶ کشور جهان در این مدت از استان اصفهان دیدن کرده‌اند که بیشترین آمار در این زمینه مربوط به کشورهای اروپایی به‌ویژه آلمان بوده است .

رئیس مجلس ملی فرانسه دوشنبه شب بنا به دعوت علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به جمهوری اسلامی ایران سفرکرده و این سفر تا جمعه ادامه خواهد داشت.

رییس مجلس ملی فرانسه در ۲ روز گذشته با رییس جمهوری، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای امنیت ملی کشور و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و درباره آخرین مناسبات دوجانبه، پارلمانی، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه، نایب رییس کمیسیون امور خارجه مجلس فرانسه و یکی از اعضای کمیته دفاعی- ملی مجلس، کلود بارتلون رییس مجلس ملی فرانسه را همراهی می‌کنند.

کلود بارتلون رئیس مجلس فرانسه با تأکید بر نقش ایران به عنوان کشوری مبارز در برابر تروریست اظهار کرده است: نقش ایران به عنوان کشوری تأثیرگذار در مبارزه با تروریست قابل توجه است.

بارتلون همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و فرانسه را یکی از مهمترین محورهای این سفر خوانده است.

رئیس مجلس فرانسه با بیان اینکه نمایندگان نماینده دموکراسی در کشورشان محسوب می‌شوند، گفت:

روابط بین مسئولان سیاسی و دولت از طریق نمایندگان پیش می‌رود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه