بلیط قطار گران نمی‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
بلیط قطار گران نمی‌شود

مهرداد تقی‌ زاده سرپرست معاونت مسافری راه‌آهن در نشست خبری دومین همایش شهرسازی ریل ‌پایه، با بیان اینکه شرکت‌های ریلی هنوز پیشنهاد افزایش قیمت بلیطت قطار را نداشته‌اند گفت که هنوز برنامه‌ای در رابطه با افزایش قیمت بلیط قطار در دستور کار نداریم.

مهرداد تقی‌ زاده، سرپرست معاونت مسافری راه‌آهن با اشاره به برنامه‌های راه‌آهن برای رقابتی کردن قیمت بلیت قطار و هواپیما گفت:

در همه جای دنیا سیستم مدیریت تقاضای سفر را برای رقابتی کردن قیمت بلیت انواع  حمل‌ونقل پیاده‌سازی می‌کنند. همچنین در مترو از روشی استفاده می‌کنند که کسانی که کثیرالسفر هستند بتوانند بلیط‌های ارزان‌قیمت‌تری را پیدا کنند و معتقدند این روش را در راه‌آهن هم می‌توان پیاده‌سازی کرد.

تقی‌ زاده با اشاره به همکاری شهرداری تهران برای ایجاد دسترسی راحت‌تر به ایستگاه راه‌آهن تهران از طریق مترو گفت که ایستگاه خط سه مترو از ایستگاه راه‌آهن تهران فاصله قابل توجهی داشت که با همکاری شهرداری تهران توانستیم این ایستگاه مترو را به ایستگاه راه‌آهن نزدیک‌تر کنیم.

تقی‌زاده با اشاره به این نکته که برای جانمایی ایستگاه دوم راه‌آهن تهران به همکاری شهرداری نیاز داریم افزود:

از آنجایی که قطار سریع‌السیر تهران–مشهد در حال ساخت است بنابراین از این ایستگاه فعلی نمی‌توان به این خط دسترسی داشت. بنابراین از شهرداری می‌خواهیم برای تعیین ایستگاه دوم راه‌آهن در شهر تهران کمک کند که این کمک می‌تواند مالی هم باشد.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه