۸ شگفتی ناشناخته طبیعت

محسن نظری | پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

شاید برای کسانی که شاهد عظمت دیدنی‌هایی طبیعی مانند گرند کنیون بوده‌اند، یا از آبشارهای بی‌نظیر ایگواسو لذت برده‌اند، یا با دیدن شفق‌های قطبی حیرت زده شده‌اند، یا در کنار صخره‌های مرجانی در دیواره بزرگ مرجانی استرالیا غواصی کرده‌اند، این‌ که هنوز در دنیای اطراف ما شگفتی‌های زیادی ناشناخته مانده است مشخص‌ کننده مقصد بعدی آن‌ها باشد. در این مقاله سعی داریم این شگفتی‌های ناشناخته را به شما معرفی کنیم. با کجارو همراه باشید. 

شاید شما در ماجراجویی‌های خود بهترین جلوه‌های طبیعت را دیده باشید ولی دیدنی‌های طبیعی بسیاری در محیط پیرامون ما وجود دارند که در بین شگفتی‌های طبیعی قرار می‌گیرند و بازدید از آن‌ها می‌تواند آرزوی هر علاقه‌مند طبیعت و ماجراجویی باشد. در زیر هشت مورد از این شگفتی‌ها توسط کجارو معرفی شده است. 

بونیتو، برزیل 

گرچه این منطقه که برای افراد غیر برزیلی‌ آنچنان شناخته شده نمی‌باشد، بونیتو یک بهشت توریست و گردشگری در برزیل شناخته می‌شود که معنی کلمه آن به زبان محلی زیبا ترجمه می‌شود. یک جلوه طبیعی و نفس‌گیر از طبیعت مانند رودخانه‌های عمیق و آبی رنگ زیبا که پر از ماهی‌های مرموز و خوش‌رنگ است یا قدم زدن در زادگاه طوطی‌های زیبا و کم‌یاب. در کنار همه این زیبایی‌ها فرصت شنا و غواصی کردن در غارهای زیبا این منطقه با آب‌‌های زلال و خوش رنگ می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای بازدیدکنندگان این منطقه خوش آب و هوا به همراه داشته باشد.

بونیتو ، برزیل

 گیرنگر، کشور نروژ

زیبایی چشم‌نواز این آبدره کوچک اما زیبا و مقتدر نروژی باعث می‌شود که افرادی که از این منطقه دیدن می‌کنند به آفریننده طبیعت سر تعظیم فرود بیاورند. تخته سنگ‌های ناهموار که از کلاهک‌ها و قله‌های کوهستانی و پر برف به پایین سرازیر می‌شوند به آرامی با سطح نرم آب برخورد می‌کنند و جلوه طبیعی بسیار زیبایی را به نمایش می‌گذارند. بازدید‌کنندگان می‌توانند با استفاده از کشتی‌های علمی که در منطقه حضور دارند در درازای این آبراهه سفر کنند و از دیدن آبشار‌های فراوان موجود در دل و اطراف این آبراهه و از شکوه چشم انداز این مسیر لذت ببرند. 

 گیرنگر، کشور نروژ

بوهینج، کشور اسلوونی

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که چرا دریاچه بلد را در لسیت مکان‌هایی که باید قبل از مرگ از آنان بازدید کنید قرار دهید. با اینکه این دریاچه در موقعیتی خلوت و تقریبا بدون توریست قرار دارد، منظره و دورنمای زیبایی از رشته کوه‌های آلپ را به بازدید کنندگان هدیه می‌کند. فعالیت‌هایی که انجام آن‌ها در اطراف این دریاچه معروف است و توسط افراد زیادی انجام می‌شود رکاب زدن و دویدن در مسیرهای مخصوص اطراف دریاچه یا شنا کردن درون این دریاچه زیباست. 

بوهینج، کشور اسلوونی

جزیره یاکوشیما، کشور ژاپن

می‌توان گفت یاکوشیما یک زیبایی نسبتا ناشناخته است. جزیره‌ای تنها و منزوی با چشمه‌های فراوان آب گرم و درختان سرو آزاد که موجب رضایت و لذت هر طبیعت دوستی می‌شود. این منطقه کوهستانی که در جنگل باستانی خود رخ بر گرفته است با درختان سرو خود شناخته می‌شود که قدمت بعضی از این درختان به ۲۰۰۰ سال نیز می‌رسد. به لطف آب و هوای استوایی که باعث ظاهری زیبا و براق از رنگ سبز در جنگل‌های این منطقه و با سنگ‌هایی که از خزه پوشیده شده‌اند در کنار ریشه‌های به هم پیچیده درختان باعث خلق صحنه‌ای سورئال در این جزیره شده است. بازدیدکنندگان این جزیره باید مراقب میمون‌های یاکوشیما یا گوزن‌های یاکو که در یک پیاده روی یا کوه نوردی ساده قابل مشاهده هستند باشند تا آسیبی به حیات وحش زیبای این جزیره نرسد. 

جزیره یاکوشیما، کشور ژاپن

جزیره سنت لوسیا، دریای کارییب

شاید خیلی از مردم اسم سنت لوسی ( قدیس کاتولیک مسیحی ) را زیاد شنیده باشند، ولی این منطقه ربطی به این اسم یا یک مکان مذهبی ندارد. برای یک علاقه مند به طبیعت این جزیره زیبا با سواحل آتش‌فشانی زیبای خود می‌تواند یک مکان رویایی باشد ولی برای پیدا کردن دیدنی‌های زیبا و بکر بایدسفری به درون این جزیره داشته باشید. قسمت جنوبی این جزیره که به نظر بسیار آرامش‌بخش است، میزبان کوهستان‌های بلند و سر سبز پتیت پیتون و گروس پیتون می‌باشد. 

جزیره سنت لوسیا، دریای کارییب

آدو، آفریقای جنوبی

اگر به دنبال یک تجربه فراموش نشدنی در زندگی خود هستید، پارک ملی فیل‌های آدو این مهم را برای شما عملی کرده است. بازدید از و فعالیت‌های گروهی در این پارک ملی زیبا که در بوته‌زارهای ساندی ریور در قسمت جنوبی قرار دارد می‌تواند یکی از هیجان‌انگیز ترین و خاطره انگیز ترین تجربه‌های سفر یک نفر یه آفریقای جنوبی باشد. این پارک ملی که در اول برای جلوگیری از انقراض ۱۱ فیل افتتاح شده بود در حال حاضر خانه بیش از ۳۵۰ فیل آفریقایی و حیواناتی مانند گاومیش آفریقایی، کرگدن سیاه و تعدادی دیگر از حیوانات شاخ‌دراز می‌باشد. 

آدو، آفریقای جنوبی

علفزار سیسر آلم، آلپ، ایتالیا 

به عنوان بزرگترین و مرتفع‌ترین علفزار اروپا، سیسر آلم یکی از بهترین مناظر قابل دسترس در دنیا را دارد. با تسلط داشتن به چشم‌انداز زیبای رشته‌کوه‌های دولومیت این منطقه تماشایی و نفس‌گیر به صورتی بکر در بالای ابرها قرار گرفته است. باید در تابستان از این منطقه دیدن کرد، تا منظره خارقلعاده گل‌های وحشی زیبا و پر رنگ و چمن‌زار سبز و طولانی فرصت خود نمایی داشته باشد. قدم زدن و دوچرخه سواری در اطراف این منطقه در بین افراد ساکن در آن محبوبیت بسیاری دارد و در کنار آن اسکی و اسنوبورد در فصل زمستان در زیر آسمان آبی و زیبای این منطقه نیز به همان اندازه محبوبیت دارد. 

علفزار سیسر آلم، آلپ، ایتالیا

نیانگشو، کشور میانمار

شهر زیبای نیانگ شو که در شمال رودخانه اینله قرار گرفته است یک جزیره چشم‌نواز است که با وجود دریاچه‌های زیبای آب شیرین و باغ‌های شناور ۵۰ سال دیکتاتوری نظامی را تحمل کرده است هنوز هم دلربایی آسیایی خود را حفظ کرده است. زندگی در این جزیره به آرامی می‌گذرد و روستاهای موقت زیادی در دشت‌های وسیع آن قرار دارند. پاگودای طلایی در غروب زیبای این جزیره سوسو می‌زند و جنگل مبهم که در این جزیره قرار دارد تا آنجا که چشم کار می‌کند ادامه دارد.  

نیانگشو، کشور میانمار

مطالب مرتبط:

منبع DailyTelegraph

دیدگاه