ثبت بیش از ۶ میلیون سفر به بنادر جزیره قشم در سال جاری

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
ثبت بیش از ۶ میلیون سفر به بنادر جزیره قشم در سال جاری

از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد، ۶ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۷۳۱ سفر در مسیرهای داخلی دریایی به مقصد بندرهای جزیره قشم ثبت شده است.

سید باقر موسوی مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت که حدود ۵۰۰ مسافر نیز در مسیر جدید قشم؛ عمان که از هفتم مرداد سال جاری راه اندازی شده است، تردد کرده‌اند.

موسوی با بیان اینکه سه هزار و ۴۸۱ TEU کانتینر در پنج ماهه ابتدایی سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم تخلیه و بارگیری شده است اضافه کرد:

در این مدت ۲ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۸۲۹ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر این جزیره تخلیه و بارگیری شده است.

موسوی همچنین بیان داشت که از این رقم ۲ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۷۴۹ تن به مواد غیرنفتی و ۴۴ هزار و ۸۰ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص داشت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با بیان اینکه از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریور ۵۲ هزار و ۱۴۲ تن کالای صادراتی و وارداتی از طریق بنادر این جزیره جابه‌جا شده است، گفت که این آمار شامل افزون بر ۱۶ هزار و ۳۸۶ تن کالای صادراتی و ۳۵ هزار و ۷۵۶ تن محموله‌های وارداتی است.

موسوی عمده محموله‌های تجاری در مدت یاد شده را مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی، لوازم الکتریکی و لوازم خودرو اعلام کرد.

سید باقر موسوی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم را ۲ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۹۲۸ تن اعلام و خاطرنشان کرد که در این مدت جابه‌جایی ۹۹۲ هزار و ۸۲ دستگاه خودرو از طریق بنادر پهل و لافت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این آمار پنج درصد رشد داشته است..

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان یادآوری کرد که از مجموع آمار یاد شده ۶۸ فروند نیز مربوط به شناورهای بالای یک هزار تن می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه