دیترویت آمریکا؛ شهر خانه های متروکه

موسی معتمدی
موسی معتمدی جمعه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
دیترویت آمریکا؛ شهر خانه های متروکه

جمعیت شهر دیترویت در آمریکا از دهه‌ی ۱۹۵۰ به بعد، پیوسته با کاهش همراه بوده است، طوری که از جمعیت دو میلیون نفری در آن زمان به ۷۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۰ رسیده بود. فرصت‌های شغلی موجود در این شهر از بین رفتند، خانه‌های اجاره‎ای خالی از سکنه شده و قشر متوسط شهر، هزاران هزار خانه را تخلیه کرده و برای زندگی به سمت حومه‎ی شهر رفتند. در ادامه با کجارو همراه باشید.

طبق آمار شرکتهای سرشماری، تعداد واحد مسکونی خالی از سکنه در دههی گذشته به ۸۰ هزار رسیده و تقریبا برابر با بیش از یک پنجم تعداد خانههای شهر است. حتی اگر سالانه ۱۰۰۰ خانهی متروکه و کلنگی تخریب شود، بازهم به میزان خانههایی که مردم ترک می‌کنند نمیرسد.

کوین باومن عکاسی است که طی پروژهای، عکسهای دقیق و زیبایی از ۱۰۰ خانهی متروکه گرفت و توجههمه را به مشکلات و عیبهای املاک خالی شهر دیترویت جلب کرد. زمانی  که Bauman Kevin  در اواخر دههی ۹۰ شروع به عکاسی از خانههای متروکهی دیترویت کرد؛ هدفش این بود که پیش از آنکه این خانهها به منظور توسعه آپارتمان‌های جدید تخریب شوند؛ تاریخچه و رکورد جدیدی از خانههای کلنگی در کنار هم ثبت کند.

خانه متروکه در دیترویت آمریکا

آقای باون ۳۷ ساله، توسعه دهندهی وبسایت و یک عکاس مستقل است، وی با استفاده از دوربین قدیمی (هسل بلد) Hasselblad با ایستادن روبه‌روی این خانههای متروکه و عکسبرداری از آنها، یک کاتالوگ تجاری در زمینهی عکاسی به نام Kevin Bauman Photography خلق کرده است.

یک دهه بعد، برخی از ساختمانها هنوز پابرجا بودند، میزان توسعه و پیشرفت در شهر دیترویت هرگز اوج نگرفت و روند تخریب خانهها ادامه داشت.

عکسهای گرفته شده در وب‌سایت (100abandonedhouses.com) وجود دارد و تاریخچه‌ای زیبا اما دلخراش را نشان میدهد که مربوط به برخی از مهمترین ویژگیهای شهر است.

در بخش زیر، مجموعهای از تصاویر مربوط به زیباترین خانههای متروک شهر دیترویت آورده شده است.

خانه متروکه در دیترویت آمریکا1

خانه متروکه در دیترویت آمریکا2

خانه متروکه در دیترویت آمریکا3

خانه متروکه در دیترویت آمریکا4

خانه متروکه در دیترویت آمریکا5

خانه متروکه در دیترویت آمریکا6

خانه متروکه در دیترویت آمریکا7

خانه متروکه در دیترویت آمریکا8

خانه متروکه در دیترویت آمریکا9

خانه متروکه در دیترویت آمریکا10

خانه متروکه در دیترویت آمریکا11

خانه متروکه در دیترویت آمریکا12

خانه متروکه در دیترویت آمریکا13

خانه متروکه در دیترویت آمریکا14

خانه متروکه در دیترویت آمریکا15

مطالب مرتبط:

منبع Amusing Planet

دیدگاه