نیویورک، قلب گردشگری آمریکا شد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
نیویورک، قلب گردشگری آمریکا شد

نیویورک بر اساس جدیدترین گزارش شاخص جهانی گردشگری جهان در سال ۲۰۱۶، در رتبه پنجم پربازدیدترین شهرهای جهان قرار دارد و در میان تمام شهرهای آمریکا و کانادا (آمریکای شمالی) با اختلاف چشم‌گیر در صدر محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است.

بر اساس گزارش جدید شاخص جهانی گردشگری، شهر نیویورک با میزبانی از ۱۲/۵۷ میلیون نفر و با اختلاف فراوان نسبت به ۵/۶ میلیون گردشگر خارجی لس‌آنجلس، بار دیگر جایگاه خود را به عنوان پربازدیدترین شهر در آمریکای شمالی حفظ کرده است.

نیویورک

تعداد گردشگران خارجی که در سال ۲۰۱۶ نیویورک و لس‌آنجلس را به عنوان مقصد سفر انتخاب کردند، در مقایسه با آمار سال قبل به ترتیب ۳/۱ و ۵/۲ درصد رشد داشته که البته بوستون با ۷/۱ درصد بیشترین رشد را در جذب گردشگر در یک سال اخیر به ثبت رسانده است.

نیویورک

پس از نیویورک و لس‌آنجلس، شهرهای میامی با جذب ۵/۲۴ میلیون گردشگر، تورنتو (۴/۵۲ میلیون)، سانفرانسیسکو (۳/۹۳ میلیون)، ونکوور (۳/۹ میلیون)،‌ مونترال (۲/۲۴ میلیون)، واشنگتن (۲/۱۸ میلیون)، شیکاگو (۲/۰۸ میلیون) و بوستون با ۱/۷۴ میلیون گردشگر در رتبه‌های سوم تا دهم پربازدیدترین شهرها در آمریکای شمالی قرار دارند.

از حیث بیش‌ترین رشد در جذب گردشگر خارجی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶، شهر هیوستون در مکان نخست مقاصد گردشگری آمریکای شمالی قرار دارد و در ۷ سال اخیر رشد متوسط سالانه ۸/۷ درصد را ثبت کرده است، این در حالی است که نام هیوستون هنوز در میان ۱۰ شهر پربازدید این منطقه دیده نمی‌شود.

پس از هیوستون، شهر میامی با ۸/۶ درصد، لس‌آنجلس با ۷/۹ درصد، سانفرانسیسکو با ۵/۷ درصد و نیویورک با ۵ درصد، بیشترین رشد را در جذب گردشگر خارجی طی ۷ سال اخیر داشته‌اند.

شهر بوستون نیز که در رتبه ۱۰ فهرست شهرهای پربازدید آمریکای شمالی قرار دارد، در جدول رشد جذب گردشگر در ۷ سال اخیر رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

نیویورک

نیویورک از لحاظ میزان درآمد از گردشگران خارجی در آمریکای شمالی یکه‌تاز است و تنها در سال ۲۰۱۶ گردشگران کشورهای مختلف ۱۸/۲ میلیارد دلار را در این کلان‌شهر هزینه کردند و پس از آن، میامی با ۸/۱۵ میلیارد دلار و اختلاف بیش از ۱۰ میلیارد دلاری در رتبه دوم جای گرفته است.

لس‌آنجلس و سانفرانسیسکو نیز به ترتیب با ۸/۱ و ۵/۹۳ میلیارد دلار در جایگاه‌های سوم و چهارم شهرهایی قرار دارند که گردشگران بیشترین پول را در آنها خرج می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در یک سال اخیر دو شهر هیوستون و بوستون بیشترین رشد را از لحاظ درآمد گردشگری داشته‌اند و به ترتیب رشد ۵/۱ و ۴/۶ درصدی را از این حیث ثبت کرده‌اند. از سویی دیگر میزان هزینه گردشگران در دو شهر کانادایی تورنتو و ونکوور در یک سال اخیر به ترتیب ۱/۸ و ۱/۵ درصد نزول داشته است.

لندن مهمترین شهر در تامین گردشگران خارجی نیویورک است، به طوری که در یک سال اخیر بیش از یک میلیون نفر از لندن از شهر نیویورک دیدن کرده‌اند و ۱.۱۶ میلیارد دلار نیز هزینه آنها شده است.

همچنین ۶۹۷ هزار گردشگر نیز در ۱۲ ماه اخیر از پاریس به نیویورک سفر کرده‌اند و پس از آنها شهرهای سائوپائولو، تورنتو و پکن در رتبه‌های سوم تا پنجم شهرهای اصلی تامین کننده گردشگر در نیویورک قرار دارند.

در میان کشورها نیز گردشگران بریتانیایی با ۱۲ درصد پررنگ‌ترین حضور را در نیویورک دارند و پس از آن گردشگران کانادا (۱۱ درصد)، برزیل (۱۰ درصد)، چین (۸ درصد) و فرانسه (۸ درصد) قرار دارند.

سه شهر آسیایی شانگهای، توکیو و سئول شهرهایی هستند که بیش‌ترین گردشگر را راهی لس‌آنجلس، دومین مقصد پربازدید آمریکای شمالی می‌کنند. در یک سال گذشته در مجموع ۳۹۴ هزار گردشگر از شانگهای چین به لس‌آنجلس سفر کرده‌اند و بیش از ۱/۱۲ میلیارد دلار نیز هزینه کردند. در میان کشورها نیز کانادایی‌ها ۱۵ درصد از کل گردشگران لس‌آنجلس را به خود اختصاص می‌دهند و پس از آن چینی‌ها (۱۴ درصد)، استرالیا (۸ درصد) ود بریتانیا و ژاپن هر کدام ۷ درصد از گردشگران لس‌انجلس را تشکیل می‌دهند.

به استثنای لندن، چهار شهر اصلی تامین‌کننده گردشگر برای میامی در آمریکای جنوبی قرار دارند. ۹۵ درصد از کل گردشگران شهر میامی از خارج از منطقه آمریکای شمالی می‌آیند. سائوپائولو با ۴۴۱ هزار نفر گردشگر در یک سال اخیر مهم‌ترین شهر در تامین گردشگر خارجی برای میامی بوده است، گردشگرانی که ۱/۱ میلیارد دلار نیز در این شهر آمریکا هزینه کرده‌اند.

با این وجود تعداد گردشگران اهل سائوپائولو در میامی در یک سال اخیر در مقایسه با سال قبل آن ۲۲/۷ درصد کاهش داشته است، در حالی که تعداد گردشگران اهل بوینس‌آیرس، لندن و بوگوتا در شهر میامی به ترتیب ۲۰/۲، ۱۱/۱ و ۲/۹ درصد رشد داشته است. در میان کشورها نیز برزیل بیش‌ترین تعداد گردشگر را به میامی ارسال می‌کند.

نیویورک و لندن دو شهر اصلی تامین‌کننده گردشگر در تورنتوی کانادا هستند و تعداد گردشگران لندنی در تورنتو در یک سال اخیر با رشد قابل ملاحظه ۲۲.۴ درصدی رو به رو بوده است. همانطور که پیش‌بینی‌ می‌شود، بیشترین گردشگران تورنتو از کشور آمریکا هستند و ۴۸ درصد از مجموع گردشگران را به خود اختصاص می‌دهند و پس از آن گردشگران چینی ۹ درصد، بریتانیایی ۵ درصد و هندی و آلمانی هر کدام ۲ درصد را کل توریست‌ها در تورنتو را تشکیل می‌دهند.

لندن، پاریس، فرانکفورت، سیدنی و پکن نیز پنج شهر اصلی تامین‌کننده گردشگر برای شهر سانفرانسیسکو هستند و به همین دلیل ۸۸ درصد از کل گردشگران خارجی سانفرانسیسکو از کشورهای خارج از منطقه آمریکای شمالی تامین می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه