ایسلند؛ مقصدی مناسب برای گردشگری

زهره ملکی
زهره ملکی چهار شنبه، ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
 ایسلند؛ مقصدی مناسب برای گردشگری

 ایسلند، شمالی‌ترین کشور اروپا و جزیره‌ای در شمال اقیانوس اطلس است. پایتخت این کشور ریکجاویک نام دارد و مردمان آن به زبان ایسلندی صحبت می‌کنند. این کشور به دلیل طبیعت زیبا و خیره‌کننده‌‌ همواره مورد توجه گردشگران بوده است. برای آشنایی بیشتر با کشور ایسلند و طبیعت زیبای آن، با کجارو همراه باشید.

 از دشت‌های پر از گل تا دریاچه‌های یخچالی این منطقه همگی باعث شده‌اند که ایسلند به سرزمینی رویایی شباهت داشته باشد. رانندگی کردن در امتداد سواحل جنوبی ایسلند، آبشارهایی که در هر گوشه از این منطقه با جوش و خروش جریان دارند و دیدن سواحلی پر از شن و سنگ‌ریزه‌های سیاه، یخچال‌های طبیعی شناور که آهسته درحرکت هستند فقط بخشی از زیبایی‌های ایسلند هستند. با وجود این همه زیبایی، بعید به نظر می‌رسد که فردی به این منطقه سفر کرده باشد و مجذوب آن نشده باشد.

دشت گل

شما ممکن است یک عمر در کنار این همه زیبایی زندگی کنید و اصلا احساس کمبود نکنید ولی ممکن است برای صحبت‌های دوستانه‌ای که در پیاده‌روی خیابان یا در کافه و رستوران محله‌تان با آشنایان خود داشتید دل‌تنگ شوید؛ در یک کلام شاید برای زندگی شهری که به آن عادت دارید دلتنگ شوید. شهر ریکجاویک (Reykjavik) برای افراد محلی و برای مسافران این حالت تعادل و توازن را به‌وجود می‌آورد به گونه‌ای که در کنار طبیعت بکر و دست نخورده‌ی این منطقه، افراد می‌توانند از مزیت‌های زندگی شهری نیز بهره ببرند.

دشت سرسبز

از رستوران‌های تاپاس گرفته تا رستوران‌های ژاپنی که انواع سوشی را با تازه‌ترین ماهی‌ها سرو می‌کنند نشان دهنده‌ی آشنایی این منطقه با انواع غذاها و فرهنگ‌های جهان است که انتظار نمی رود در سرزمینی به این کوچکی، چنین تنوعی را مشاهده کرد. علاوه بر افسانه‌های محلی، از ویژگی‌های خاص این کشور می‌توان به غذاهای این منطقه اشاره کرد، غذاهایی مانند استیک کم چرب وال، گوشت ماکارو (نوعی پرنده در اقیانوس اطلس) و غذایی که با گوشت کوسه آماده می شود. این غذا که (shark Fermented) نامیده می‌شود و جزو رژیم غذایی خاص ایسلند محسوب می‌شود. البته از نظر بسیاری از گردشگرانی که مزه‌ی این غذا را امتحان کرده‌اند، این غذا طعم خوشایندی ندارد.

یخ شناور

 اما هاستل‌های این شهر با هتل‌های لوکس و پنج ستاره برابری می‌کند. هتل Kex یکی از این هتل‌ها است که بین گردشگران و حتی افراد محلی به خاطر کافه و رستوران هتل بسیار محبوب و مشهور است و همچنین رستوران لافت (Loft) یکی دیگر از رستوران‌‌‌های محبوب شهر ریکجاویک است که در انتهای یکی از خیابان‌های اصلی شهر واقع شده است.

منطقه شهری۲

هتل آیِن (Ion) که بین رشته کوه‌های پارک ملی ثینگ‌وِلیِر (Thingvellir) ساخته شده است یکی دیگر از هتل‌های محبوب در این منطقه است که یکی از بهترین مکان‌ها در دنیا برای دیدن شفق شمالی نیز است. این پدیده‌ی شگفت‌انگیز طبیعی اگر در نیمه‌های شب رخ دهد کارکنان این هتل با مسافران هتل تماس می‌گیرند تا مهمانان هتل نیز بتوانند این نمایش خارق العاده‌ی طبیعی را مشاهده نمایند.

ایسلند ۱

گرچه سفر به ایسلند در فصل زمستان و اوایل بهار فقط به دلیل دیدن شفق شمالی نیست و جاذبه‌های گردشگری بسیاری در این کشور وجود دارد اما این کشور یکی از مکان‌های محبوب برای مشاهده‌ی شفق شمالی است که گردشگران بسیاری را به سوی جذب می‌کند. غواصی با لوله تنفسی در بین صفحات تکتونیکی که از پوسته‌های اقیانوسی تشکیل شده‌اند، اسب سواری از میان جویبار‌ها و زمین‌هایی که از سنگ‌های آتشقشانی تشکیل شده‌اند و شرکت در کنسرتی که در دهانه‌ی یک کوه آتشفشانی خاموش برگزار می‌شود، غارهای کریستالی (یخی) و سواحل زیبا از دیگر جاذبه‌های گردشگری ایسلند است.

ایسلن ۴

در طی فصل تابستان که هوای این منطقه ملایم‌تر است و از شدت سرما کاسته می‌شود، زمانی است که توریست‌های بسیاری در این منطقه حضور دارند؛ زیرا این فصل از سال بهترین زمان برای گشت و گذار در این سرزمین کوهستانی است.

ایسلند ۲

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص ایسلند تغییر ناگهانی شرایط جوی در این منطقه است که به طور حتم مسافران دوست ندارند هنگام رانندگی در یکی از جاده‌های این کشور به خاطر تغییر ناگهانی وضعیت جوی گرفتار شوند و در میانه‌ی راه بمانند، ولی یک ضرب المثل ایرلندی است که می‌گوید: اگر الان شرایط جوی مساعد و باب میل شما نیست فقط کافی است که ۵ دقیقه صبر داشته باشید.  

مطالب مرتبط:

دیدگاه