پیام رئیس جمهوری در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
پیام رئیس جمهوری در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری

روحانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری گفت که یکی از راه‌های رسیدن به توسعه، صنعت گردشگری است.

روحانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری گفت:

گردشگری امر پیچیده‌ای است و باید سرمایه و فناوری لازم را برای این امر جذب کنیم. تمامیت ارضی حاکمیت ملی و استقلال کشور به خوبی دفاع کنند و روزی است ملت ما و جوانان ما همان آمادگی را برای دفاع از کشور دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی ادامه داد که ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان از نظر جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و اقلیمی است. روز گردشگری را گرامی می‌داریم و موضوع گردشگری به عنوان یکی از سکوهای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت کشور می‌دانیم، یکی از موضوعاتی که حداقل در ۱۰۰ سال اخیر همواره دنبال آن بودیم دست یافتن به توسعه همه‌جانبه مطلوب در کشور بود حالا نامش را توسعه بگذاریم پیشرفت بگذاریم یا از واژه دیگری استفاده کنیم اساس توسعه متوازن و جامع به عنوان هدف مهم برای ملت ایران حداقل از زمان مشروطه تا امروز مدنظرمان بوده.

روحانی در ادامه گفت:

اینکه چگونه ما می‌توانیم به این نقطه مطلوب دست یابیم استقلال اقتصادی کشور، خوداتکایی در محصولات مهم بیشتر شود و زندگی مردم توأم با تعالی مادی و معنوی باشد و جایگاه ایران در منطقه و جهان در جایگاه مطلوب ملت ایران و در شأن ملت ایران قرار گیرد، بی تردید یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری است، صنعت گردشگری با توجه به ابعاد مختلف و فراوانی که دارد می‌تواند یکی از راه‌های نزدیک برای اشتغال‌زایی جوانان ما دارد.

روحانی افزود که سیاست تعامل سازنده یکی از سیاست‌های اصلی دولت یازدهم و نظام جمهوری اسلامی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه