شیراز، یکی از نامزدهای نهایی دومین پایتخت جوانان جهان اسلام

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
شیراز، یکی از نامزدهای نهایی دومین پایتخت جوانان جهان اسلام

شهرهای شیراز و پوتراجایای مالزی گزینه‌های نهایی انتخاب به عنوان دومین پایتخت جوانان جهان اسلام هستند که در صورت عمل به تعهدات پس از تصویب وزرا، یکی یا هر دوی آنها به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام ۲۰۱۷ معرفی خواهند شد.

«یاسر سلیمی» نائب‌رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی گفت:

قرار است در سومین اجلاس وزرای جوانان و ورزش سازمان همکاری‌های اسلامی، دومین پایتخت جوانان جهان اسلام به طور رسمی اعلام شود. شهرهای شیراز و پوتراجایای مالزی گزینه‌های نهایی انتخاب به عنوان دومین پایتخت جوانان جهان اسلام هستند. تصویب راهبرد مشترک سازمان همکاری‌های اسلامی در حوزه جوانان و امضای تفاهم‌نامه میزبانی پایتخت جوانان جهان اسلام از دیگر برنامه‌های این اجلاس است.

وی در ادامه افزود که از دیگر برنامه‌های سومین اجلاس وزرای جوانان و ورزش سازمان همکاری‌های اسلامی می‌توان به تصویب برنامه بین‌المللی پایتخت جوانان جهان اسلام و مدل بین‌المللی سازمان همکاری اسلامی به عنوان فعالیت‌های برنامه عمل مشترک جوانان سازمان همکاری اسلامی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ و تقدیر از شهرداری مشهد برای میزبانی چهارمین مدل بین‌المللی سازمان همکاری اسلامی در اکتبر ۲۰۱۶ اشاره کرد.

نائب‌رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی با اشاره به حضور جوانان در این اجلاس بیان کرد:

۳۰ نفر نماینده جوان از سه گروه منطقه‌ای سازمان همکاری اسلامی (عربی، آسیایی و آفریقایی) نیز برای تقویت گفتگو میان دولت و جامعه مدنی به عنوان مهمان در اجلاس شرکت و پیشنهادهای خود را به اجلاس وزرا ارائه می‌کنند.

وی افزود که سومین اجلاس وزرای جوانان و ورزش سازمان همکاری‌های اسلامی ۵ تا ۷ اکتبر ۲۰۱۶ (۱۴ تا ۱۶ مهرماه) در استانبول با همکاری مجمع جوانان کنفرانس اسلامی برای گفت‌وگو و همکاری و فدراسیون ورزشی همبستگی اسلامی برگزار می‌شود. موضوع اصلی سومین اجلاس «توانمندسازی جوانان برای صلح، همبستگی و توسعه» و راهبردهای موثر برای دستیابی به اصول و اهداف برنامه عمل ۲۰۲۵ سازمان همکاری اسلامی در حوزه جوانان و ورزش است.

سلیمی در پایان با اشاره به اهمیت حضور وزیر ورزش و جوانان در این اجلاس گفت که از دکتر «محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان ایران نیز جهت شرکت در این اجلاس دعوت شده است که انتظار می رود با توجه به میزبانی دو برنامه مهم پایتخت جوانان اسلام ۲۰۱۷ و چهارمین مدل بین‌المللی سازمان همکاری اسلامی توسط ایران، در رأس هیئتی عالی‌رتبه در آن شرکت کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه