چرا اولین پارک آبی دیزنی لند مخروبه شده است؟

زهره ملکی
زهره ملکی یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
چرا اولین پارک آبی دیزنی لند مخروبه شده است؟

زمانی که پارک دیزنی ریور کانتری در سال ۱۹۷۶ افتتحاح شد، مردم گروه گروه برای سُر خوردن از روی سرسره‌های این پارک و گذشتن از روی پل‌های چوبی آن به اورنج کانتی ایالت فلوریدا هجوم آوردند. اما بعد از گذشت ۲۵ سال این پارک به کلی تعطیل شده و اکنون به یک مکان متروکه تبدیل شده است. برای دانستن جزئیات بیشتر با کجارو همراه باشید.

پارک دیزنی ریور کانتری (Disney River Country) اولین پارک آبی دیزنی لند بوده است که در ۲۰ ژوئن سال ۱۹۷۶ افتتاح شد؛ اما بعد از ۲۵ سال در اول نوامبر ۲۰۰۱ تعطیل شده است. در ژانویه‌ی سال ۲۰۰۵ شرکت والت دیزنی رسما اعلام کرد که پارک ریور کانتری برای همیشه تعطیل شده است. اکنون این پارک قدیمی به مکانی متروک بدل شده است. این پارک آبی به همراه دیسکاوری آیلند (Discovery Island) از جمله پارک‌های دیزنی لند هستند که برای همیشه بسته شده و به حالت تعطیل در‌آمده‌اند. این دو پارک به حال خود رها شده‌اند تا اینکه به تدریج از بین بروند. این پارک آبی که در سواحل Bay lake و در نزدیکی دسیکاوری آیلند واقع شده است، محیطی کاملا طبیعی و بکر دارد اما در بعضی قسمت‌های پارک ساختارهایی وجود دارد که مصنوعی و کار دست بشر هستند مانند تخته سنگ‌های گردی که بعدا کار گذاشته شده‌اند.

این پارک در پایان فصل گرما در سال ۲۰۰۱ بسته شد و اکثر مردم تصور می‌کردند که در فصل بهار این پارک آبی بازگشایی خواهد شد. در همان زمان روزنامه‌های محلی اعلام کرده بودند که این پارک ممکن است هرگز بازگشایی نشود و اکنون ۱۵ سال است که اولین پارک آبی والت دیزنی متروکه شده است.

طبق گزارش روزنامه محلی اورلاندو سنتینل (Orlando Sentinel) به دلیل نگرانی‌ها درباره‌ی ویروس زیکا، آب دریاچه‌ی Upstream Plunge به زودی تخلیه و با سیمان پر خواهد شد زیرا آب راکد این دریاچه باعث جذب پشه‌ها به سمت این منطقه می‌شود. اما شرکت دیزنی تخلیه‌ی آب دریاچه را به ویروس زیکا مرتبط نمی‌داند و اعلام کرده است که برای بازگشایی این پارک که مدت‌های طولانی به حالت تعطیل در‌آمده است، هیچ برنامه‌ای ندارد.

اخیرا یک عکاس حرفه‌ای با نام هنری Seph Lawless از این پارک متروکه عکاسی کرده و مجموعه عکس‌های خود را دیزمِلند (Dismaland) نامیده است. این عکاس، ۱۵۰ عکس از این پارک تهیه کرده است که برخی از آنها را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

تقریبا تمام این پارک با آب یا خزه پوشیده شده است. گیاهان پیچک و علف‌های هرز این سرسره‌ی آبی را پوشانده‌اند.

پارک دیزنی ۲

استخر Upstream plunge که قرار است آب آن تخلیه و با سیمان پر شود.

استخر  پارک

دفتر مدیریت پارک که پر از برگ‌های خشک شده، جعبه‌های مقوایی پاره و میز و صندلی‌های کهنه و فرسوده است.

دفتر مدیریت

یک کلاه مرموز که بر روی این پل چوبی افتاده و در همان مکان رها شده است.

پل چوبی

عکاس قصد داشته است که حس تنهایی و متروکه شدن را به بینندگان آثار خود انتقال دهد.

پارک دیزنی ۵

این عکاس اهل اوهایو، بیشتر از مکان‌های متروکه و در حال نابودی، عکس تهیه می‌کند. این عکاس هنرمند امیدوار است که والت دیزنی حداقل به خاطر حیات وحش منطقه، به این پارک توجه نماید و برای مرمت و بازسازی آن اقداماتی انجام دهد. با کمی توجه و رسیدگی این پارک می‌توان به یک منطقه‌ی حفاظت شده‌ی طبیعی یا یک مسیر پیاده‌رویی زیبا تبدیل شود. 

پارک دیزنی ۴

در واقع او بدین طریق از شرکت دیزنی درخواست می‌کند که در جهت احیا و بازسازی این پارک آبی قدمی بردارد.

پارک دیزنی ۳

همچنین، او معتقد است که عکاسی از مکان‌های متروکه، حسی عجیب و غیر واقعی را به انسان منتقل می‌کند. از نظر Seph Lawless با تماشای این پارک زیبا، گویا مکانی فرا زمینی را مشاهده می‌کنید.  

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه