آگوست ۲۰۱۶؛ گرم ترین ماه تاریخ

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
آگوست ۲۰۱۶؛ گرم ترین ماه تاریخ

بنا به اعلام سازمان ناسا آگوست ۲۰۱۶ گرم‌ترین ماه در تاریخ بوده است و احتمالا سال ۲۰۱۶ هم به عنوان گرم‌ترین سال تاریخ معرفی می‌شود.

بر اساس گزارشی که سازمان فضایی ناسا منتشر کرد، آگوست ۲۰۱۶ گرم‌ترین ماه آگوست در طول تاریخ بود و در این دوره زمانی برای یازدهمین ماه متوالی رکورد افزایش دما در کره زمین به ثبت رسید.

پیش از این جولای ۲۰۱۶ عنوان گرم‌ترین ماه را از آن خود کرده بود و به گفته سازمان فضایی ناسا، آگوست امسال در بین ۱۶۴۰ ماهی که با بیشترین حد دما ثبت شده بود بالاترین درجه حرارت را به خود اختصاص داد.

این اتفاق در حالی صورت گرفت که معمولا به دلیل تغییرات فصلی، جولای همواره بیشترین میزان دما در یک سال را دارد و با این وجود آگوست امسال رکوردشکنی کرد.

میانگین دمای هوا در آگوست امسال ۰/۹۸ درجه سلسیوس یا ۱/۷۶ درجه فارنهایت نسبت به میانگین دمای هوای آگوست در سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۸۰ میلادی بیشتر بود.

در سال ۲۰۱۴ میلادی یک رکورد قابل ملاحظه در این زمینه به ثبت رسید و ناسا آگوست آن سال را گرمترین ماه در سال‌های گذشته اعلام کرد. در آن سال دمای هوا در ماه آگوست ۰/۸۲ درجه سلسیوس از میانگین دمای هوا برای این ماه بیشتر بود.

با روند صعودی افزایش دما، ۲۰۱۶ دمای بیشتری نسبت به سال گذشته دارد و احتمالا به عنوان گرمترین سال در تاریخ شناخته می‌شود.

«گاوین اشمیت» مدیر موسسه هواشناسی Goddard وابسته به سازمان ناسا گفت:

پیش‌بینی‌های ما این است که به واسطه افزایش بیش از اندازه دما در ماه‌های ژوئیه و آگوست، ۲۰۱۶ عنوان گرمترین سال را به خود اختصاص دهد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه