جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور است

مینا داودی
مینا داودی پنجشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهمیت جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد که هر سال در شهر مریوان برگزار می‌شود.

مهدی شفیعی در جلسه هماهنگی برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان که با حضور مسئولان استان و شهرستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان برگزار شد، اظهار داشت:

جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از مهم‌ترین رویدادهای مهم فرهنگی کشور است که هر سال در شهر مریوان برگزار می‌شود و بعد از آن ۱۰ گروه برتر از این رویداد به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت:

جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از جایگاه والای برخوردار است و مهمترین ویژگی آن برگزاری این جشنواره بین المللی در نقطه صفر مرزی که از امنیت کامل برخوردار است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:

یکی از مهمترین ویژگی‌های برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تضمینی بودن خروجی‌های آن برای شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است چون تمام آثاری که در این جشنواره به عنوان آثار برتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند به شیوه مستقیم در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: رشادت‌های دلیرمردانی که امنیت کنونی را آفریدند و همچنین وجود مردمی پرانرژی، پرتوان و هنردوست که به بهترین شیوه ممکن با این هنر ارتباط برقرار می‌کنند از اصلی‌ترین جذابیت‌های موجود در برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در مریوان است.

شفیعی افزود: علاوه بر حضور ۲۵ گروه‌ داخلی در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان سه گروه از کشورهای ایتالیا، لهستان و ارمنستان نیز حضور دارند.

وی اظهار کرد: گروه قصر سیاه از ارمنستان در روزهای پنجم و ششم مهرماه به اجرای عمومی می‌پردازند و گروه موج پرچم از ایتالیا و گروه ورک‌شاپ لهستان نیز در همه روزهای این جشنواره اجرا دارند.

مطالب مرتبط:

منبع تسنیم

دیدگاه