تبدیل آسمان خراشی متروکه به هتلی لوکس و مجلل

زهره ملکی
زهره ملکی یکشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
تبدیل آسمان خراشی متروکه به هتلی لوکس و مجلل

اخیرا هتلی با نام بیک من (Beekman) در منطقه‌ی فاینِنشل منهتن افتتاح شده است که در گذشته آسمان‌خراش‌ بوده است. مرمت و بازسازی این ساختمان متروکه و قدیمی بیش از دو سال طول کشیده است و حالا این ساختمان قدیمی به هتلی زیبا و باشکوه تبدیل شده است. در ادامه با کجارو همراه باشید.

در منطقه فایننشل منهتن، از آسمان‌خراشی متروکه هتلی زیبا و باشکوه خلق کرده‌اند. این ساختمان ۹ طبقه‌ی قدیمی، با ۱۳۵ سال قدمت، در سال ۱۸۸۳ ساخته شده است و یکی از اولین آسمان‌خراش‌هایی بوده است که در منهتن ساخته شده است. از ویژگی‌های مهم این ساختمان، یک تالار میانی آتریوم است که سقفی شیشه‌ای با پنجره‌های بزرگ برای تامین نور و تهویه‌ی هوا دارد؛ در واقع این نورگیر سقفی به شکل یک هرم طراحی شده است.

 در ساختمان قدیمی هتل، چندین دفتر وکالت وجود داشته است و در آن زمان Temple Court نامیده می‌شده است. برای بازسازی این ساختمان قدیمی چند طرح متفاوت ارائه شده بود؛ ولی در نهایت در سال ۲۰۱۴ طرح یکی از این شرکت‌های ساختمانی مورد تائید قرار می‌گیرد و پروژه‌ی بازسازی و مرمت ساختمان آغاز می‌شود.

اکنون، این ساختمان متروکه به هتلی شیک و مجلل بدل شده است که دارای یک کافه، یک رستوران و ۲۸۷ اتاق مدرن با تجهیزات کامل است. با این حال، آتریوم و لابی هتل، ظاهر کلاسیک و قدیمی این ساختمان را حفظ کرده است. از ویژگی‌های خاص این هتل به سالن ورزش و تناسب اندام، سرو غذا در داخل اتاق‌ها، پارکینگ اختصاصی، سالن همایش، امکانات ویژه برای افراد با معلولیت جسمی می‌توان اشاره کرد.

 قبل از مرمت و بازسازی، طبقات بالایی این ساختمان متروکه در حال خراب شدن و فرو ریختن بوده‌اند.

هتل بیک من ۱

بر طبق گزارشات مجله‌ی نیویورک، این آسمان خراش قدیمی در سال ۱۹۹۸ به یک ساختمان مهم در منطقه منهتن تبدیل شده بود؛ اما بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ این ساختمان به کلی متروکه شده است تا اینکه پروژه بازسازی آن شروع می‌شود.

محوطه آتریوم بسیار وسیع و بزرگ است و از هر طبقه‌، چشم‌اندازی بی‌نظیر از ساختمان هتل قابل رؤیت است. در بالای آتریوم یک نورگیر سقفی وجود دارد. سابقا این ساختمان، آسانسور‌هایی به سبک قفس پرنده (Birdcage) داشته است، اما به دلیل حفظ سلامت و ایمنی مسافران هتل، این آسانسور‌ها برچیده شدند.

بیک من ۲

قسمت پذیرش هتل هنوز هم سبک آراسته‌ و شیک پانزده سال گذشته‌ی خود را حفظ کرده است. در حالی که بیشتر اتاق‌های هتل، مدرن و امروزی به نظر می‌رسند. هزینه‌ی یک شب اقامت در این اتاق‌ها بین ۴۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار است.

قالیچه‌های ترک، پیشخوان چوبی و دیوارهای تیره‌رنگ پذیرش به همراه موزائیک‌های روشن کف، تضاد و کنتراست زیبایی را به‌وجود آورده است.

لابی هتل

نرده‌های آهنی پرنقش و نگار هر طبقه‌ی این ساختمان، مسافران هتل را به یاد فیلم‌های قدیمی و دکوراسیون خاص آن دوران می‌اندازد.

بیم من ۵

برای پروژه‌ی توسعه‌ی هتل بیک من، ساختمانی دیگر در کنار ساختمان قدیمی هتل ساخته شده است. این ساختمان جدید چند اتاق در طبقات پایینی و ۶۸ سوئیت در طبقات بالایی دارد؛ سوئیت‌های این ساختمان جدید بسیار شیک و مدرن و با پنجره‌های قدی و تمام شیشه هستند. در طبقه‌ی پنجاهم این ساختمان، از داخل سوئیت‌ها چشم اندازی بسیار زیبا از منهتن قابل مشاهده است. اگرچه این ساختمان جدید مانند ساختمان اصلی هتل، قدیمی و کلاسیک نیست اما به همان اندازه زیبا و مبهوت کننده است.  

 

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه