راه اندازی موزه مجازی الکساندر پوشکین در مسکو

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
راه اندازی موزه مجازی الکساندر پوشکین در مسکو

موزه دولتی هنرهای تجسمی الکساندر پوشکین در مسکو اقدام به راه‌اندازی برنامه‌ای ویژه برای بازدید از ساختمان‌ها و نمایشگاه‌های خود در فضای مجازی کرده است.

موزه دولتی هنرهای تجسمی الکساندر پوشکین با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه برنامه ویژه‌ای برای بازدید از ساختمان‌ها و نمایشگاه‌های خود در فضای مجازی تدارک دیده است طوری که کاربران می‌توانند به راحتی در پنج ساختمان موزه پوشکین وارد شوند و بین طبقات حرکت کرده و به گوشه‌های سالن بروند و در عین حال صدای راهنما را گوش کنند.

موزه دولتی هنرهای تجسمی الکساندر پوشکین در مسکو اقدام به راه اندازی برنامه‌ای ویژه برای بازدید از ساختمان‌ها و نمایشگاه‌های خود در فضای مجازی کرده است که افراد به کمک عینک مخصوص می‌توانند در بین آثار حرکت کنند.

«ولادیمیر آپریدلِنوف» معاون موزه در این باره توضیح داد که برای راه‌اندازی این طرح ویژه از چند سال پیش فیلمبرداری از اشیای داخل موزه را آغاز کرده و سپس برای آن برنامه نوشته‌اند. در پایان با استفاده از فناوری‌های نوین اقدام به راه‌اندازی تورهای مجازی با راهنمای صوتی کرده‌اند.

همچنین به گفته رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، برای گردش در داخل ساختمان موزه، اتصال کامپیوتر یا تلفن همراه به اینترنت و ورود به سایت virtual.arts-museum.ru کفایت می‌کند. پانورامای مجازی در داخل راهروهای موزه و تماشای تک تک آثار از نزدیک و امکان چرخش کامل در راهروها کاملا امکانپذیر است.

کاربر در کنار هر اثر می‌تواند راهنمای صوتی را روشن کرده و حتی متن و توضیحات تکمیلی کنار اثر را مطالعه کند. تور ۳ دی برای تلفن‌های همراه به کمک عینک‌های وی. آر امکان پذیر است که به کاربر احساس حضور در فضا را می‌دهد.

کاربران می‌توانند به راحتی در پنج ساختمان موزه پوشکین وارد شوند و بین طبقات حرکت کرده و به گوشه‌های سالن بروند و در عین حال صدای راهنما را گوش کنند. این سایت به صورت رایگان و بدون هیچگونه محدودیتی در اختیار کاربران قرار دارد.

عینک‌های مخصوص هم در کیوسک کنار موزه به فروش می‌رسند یا می‌توان از طریق اینترنت اقدام به خرید کرد. اجرای این پروژه با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه و پورتال فرهنگ. رف انجام گرفته است.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه