۱۰ اشتباه هنگام رزرو پرواز

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی سه شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
۱۰ اشتباه هنگام رزرو پرواز

هواپیما راحت‌ترین وسیله برای سفر است، اما مسافران گاهی با مشکلاتی طی جریان رزرو بلیط برای سفرهای هوایی مواجه می‌شوند.

بیشتر مردم تصور می‌کنند تا زمانی که پول کافی، مقصدی در ذهن و اینترنت در اختیار داشته باشند، رزرو بلیط هواپیما مانند آب خوردن خواهد بود؛ اما واقعیت امر خلاف این موضوع را ثابت می‌کند. در واقعیت، کاربر محکم بر صفحه‌ کلید کامپیوتر می‌کوبد و مدام در تلاش است تا تمام گزینه‌‌ها را بررسی کند تا در نهایت بتواند بلیط ارزان‌تری تهیه کند. این امکان وجود دارد تا در فرایند رزرو بلیط کاربر دچار اشتباهاتی شود؛ که البته برای تعدادی از آن‌‌ها راه جبران وجود دارد.

اگر شما نیز به‌دنبال خرید بلیط ارزان هواپیما هستید، با کمک کجارو می‌توانید فهرستی از بلیط‌های موجود فروشنده‌های معتبر را در بازه زمانی مورد نظرتان مشاهده و بلیط هواپیما به مقصد دلخواهتان را با کمترین قیمت ممکن به آسانی تهیه کنید.

۱. رزرو بلیط هواپیما به مقصدی اشتباه

  • اشتباه: پرواز به مقصد اشتباه
  • راه‌حل پیشنهادی: بازبینی کنید، و دوباره بازبینی کنید.

بلیط هواپیما

من این کار را انجام داده‌ام: بسیار مغرورانه منتظر پرواز شهرستان اورنج (SNA) بودم که چند ساعت قبل از پرواز متوجه شدم اشتباها پرواز به سن‌دیگو (SAN) را رزرو کرده‌ام. من افرادی را که کد فرودگاهی را تنظیم می‌کنند سرزنش کردم، اما اگر این اشتباه را دوباره تکرار کنید، این سرزنش کردن‌ها هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. در عوض، غر زدن را کنار بگذارید و نگاهی به کد روی بلیط خود بیندازید تا مطمئن شوید دقیقا کد همان مکانی است که قصد رفتن به آن را دارید.

راهنمایی: آیا می‌خواهید به فلورانس ایتالیا بروید؟ پس باید کد FLR  را داشته باشید و نه FLO، که نشانگر فلورانس کارولینای جنوبی است. HON کد هیورن، داکوتای جنوبی است، نه هونولولو (HNL).

۲. رزرو پروازهای بسیار چند مسیره

  • اشتباه: رزرو کردن پروازهای چند مسیره توسط ماسفر
  • راه‌حل: این کار را به کارمند آژانس مسافرتی بسپارید.

۱۰ اشتباه هنگام رزرو پرواز

داشتن اینترنت به این معنی نیست که شما همیشه باید از آن استفاده کنید. اگر هنگام یافتن پرواز مورد نظر شکیبایی خود را از دست دادید، به یک آژانس مسافرتی سر بزنید تا ببینید کمک‌های آن‌ها ارزش پول شما را دارد یا خیر. ضرر نمی‌کنید. من یک سفر به دور دنیا داشتم و از اینکه هنگام بازگشت کارهای خود را به یک متخصص پرواز سپردم تا در یافتن به‌صرفه‌ترین هزینه‌ها به من کمک کند بی‌نهایت راضی هستم. با این کار نه سردردهای ناشی از سر در آوردن از هر بخش را داشتم و نه گیج شدن بابت اینکه برای ورود به کدام کشور نیازمند ویزا هستم.

۳. پاک نکردن کوکی‌ها

(کوکی در واقع بسته‌ای از اطلاعات است که در قالب یک فایل متنی توسط وب‌سایت‌ها روی کامپیوتر کاربر ذخیره می‌شود تا از طریق آن کاربر شناسایی شده و مثلا بدون نیاز به ورود نام کاربر و رمز عبور همواره در سایت لاگین باقی بماند)

  • اشتباه: جست‌وجو در اینترنت به‌مدت زیاد برای خرید بلیط‌‌هایی که واقعا قادر به خرید آن‌ها نیستید.
  • راه‌حل: کوکی‌های خود را پاک کنید، مرورگرها را ببندید، یا زمانی که مورد دلخواه را دیدید آن را بخرید.

۱۰ اشتباه هنگام رزرو پرواز

هنوز این شک و تردید وجود دارد که آیا کوکی‌هایی که موتورهای جست‌و‌جو در هنگام مشاهده یک سایت روی مرورگر شما باقی می‌گذارند، تا این حد هوشمند باشد که اگر بار دیگر به آن وب‌سایت رزرو آنلاین بازگشتید قیمت محصول بالاتر رفته باشد. با این حال عده‌ای هستند که حاضرند قسم بخورند این اتفاق می‌افتد.

پس چرا ریسک کنید؟ قبل از هر جست‌و‌جوی جدید، کوکی‌های خود را پاک کنید (یا مرورگر خود را ببندید). حتی بهتر از این؛ آنچه را که می‌خواهید بابتش هزینه کنید خوب بشناسید و هنگامی که به‌اندازه کافی آن را بررسی کردید تعلل نکنید. مطمئنا فرصت برای یک معامله خوب وجود دارد، اما اگر تعلل کنید امکان از دست دادن این فرصت نیز وجود دارد ( یا به خاطر کوکی‌ها یا به خاطر دیگر مشتری‌ها).

۴. مشاوره با آژانس‌های مسافرتی مختلف

  • اشتباه: گمان بر اینکه تنها کار آژانس‌های هواپیمایی، رزرو بلیط هوپیما است.
  • راه‌حل: برای به دست آوردن خدمات بیشتر با یک آژانس مسافرتی مشورت کنید.

بلیط هواپیما

می‌دانم که می‌دانید چطور هزینه‌های سفرهای هوایی را به‌صورت آنلاین جست‌و‌جو کنید، اما مسئولان آژانس هواپیمایی خدمات ارزان‌تری را به شما پیشنهاد می‌کنند. رفتن به هتل، داشتن یک ماشین کرایه‌ای بدون کرایه اضافه و داشتن آرامش خیال در صورت وقوع یک اشتباه یا یک تغییر مسیر. اگر مسئولی را که دوست دارید و او هم شما را دوست داشته باشد انتخاب کنید، از مزایای زیادی برخوردار می‌شوید.

 ۵. جست‌و‌جو با یک مرورگر 

  • اشتباه: تکیه کردن تنها به یک موتور جست‌و‌جو
  • راه‌حل: مقایسه هزینه‌ها

۱۰ اشتباه هنگام رزرو پرواز

موتورهای جست‌و‌جوی خوبی وجود دارند که به شما این اجازه را می‌دهند تا هزینه‌های پرواز در سایت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. تکیه و اعتماد تنها بر یکی از آن‌ها اشتباه است. در عوض، هزینه‌ها را در چند سایت مختلف با هم مقایسه کنید. فراموش نکنید، هزینه‌هایی را که مستقیما از طرف شرکت‌های هوایی به شما پیشنهاد داده می‌شود نیز با هزینه‌هایی که در سایت‌ها می‌بینید، مقایسه کنید.

۶. عدم احتساب هزینه‌های جانبی بلیط هواپیما

  • اشتباه: مقایسه هزینه‌هایی که در واقع قابل مقایسه با همدیگر نیستند.
  • راه‌حل: مالیات، پاداش و هزینه‌های اضافی را لحاظ کنید.

۱۰ اشتباه هنگام رزرو پرواز

هزینه رفت و برگشت ۵۰ دلاری که از این بابت در پوست خود نمی‌گنجید، ممکن است یک بلیط ۵۰۰ دلاری باشد. کاملا مطمئن شوید که نرخی که در دست دارید و بابت آن بسیار هیجان‌زده هستید شامل مالیات‌ها و دستمزدها است. دیگر هزینه‌ها را نیز در نظر بگیرید (هزینه چمدان‌ها، انتخاب صندلی، و غیره). اگر واقعا قصد خرید دارید، تمام هزینه‌ها را بسنجید.

۷. عدم بررسی کلیه پروازها

  • اشتباه: رزرو بلیط رفت و برگشت طبق عادت
  • راه‌حل: بلیط‌های یک طرفه را نیز بررسی کنید.

۱۰ اشتباه هنگام رزرو پرواز

قرار است به مقصدی سفر کنید و سپس بازگردید، پس حتما یک بلیط رفت و برگشت رزرو می‌کنید، درست است؟ این کار اشتباه است. گاهی رزرو پروازهای سریع و سیر بسیار به‌صرفه است. می‌خواهید به نیس سفر کنید؟ چرا به‌دنبال یک تخفیف خوب برای سفر به پاریس نمی‌شد تا از آنجا با استفاده از یک پرواز ارزان قیمت محلی به نیس سفر کنید. گاهی بهترین پروازها در همان شهری است که قصد رفتن به آن را دارید. این انتخاب راه ساده‌ای برای مسافرت نیست (این کار مستلزم بررسی دقیق قوانین و محدودیت‌های کرایه و صرف زمان زیاد است) اما باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

۸. بی‌توجهی به زمان پرواز

  • اشتباه: گمان می‌کنید هواپیما منتظرتان خواهد ماند.
  • راه‌حل: برای بدترین موقعیت برنامه‌ریزی کنید.

۱۰ اشتباه هنگام رزرو پرواز

به‌طور کلی، اگر بلیط‌های خود را (بلیط‌هایی که طی توقف هواپیما، هواپیما یا ایرلاین خود را باید عوض کنید) از یک شرکت هواپیمایی رزرو کنید، شرکت از هرگونه تاخیر باخبر بوده و سریعا به شما کمک می‌کند تا به پرواز خود برسید (یا هرچه سریع‌تر دوباره رزرو کنید). اما اگر بلیط‌های جداگانه (از شرکت‌های مختلف) تهیه کرده باشید، مسئولیت آن با خود شما است. شرکت‌های هواپیمایی مختلف، قوانین متفاوتی درباره زمان حضور شما در گیت دارند. به‌محض اینکه متوجه شدید به موقع به پرواز نمی‌رسید، به‌وسیله تلفن، ایمیل، یا دیگر رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با شرکت هواپیمایی خود اقدام کنید. آن‌ها کمک می‌کنند تا بلیط دیگری رزرو کنید.

۹. انتخاب ارزان‌ترین پرواز

  • اشتباه: رزرو پروازی که باعث شود آرزو کنید کاش پول بیشتری پرداخت کرده بودید، اما با این پرواز سفر نمی‌کردید.
  • راه‌حل: خود را بشناسید و به‌درستی رزرو کنید.

۱۰ اشتباه هنگام رزرو پرواز

قبل از اینکه لپ‌تاپ خود را روشن کنید، تصور کنید از پرواز خود چه انتظاری دارید. پروازهای شبانه (پروازهایی که دیروقت انجام می‌شوند و صبح خیلی زود به مقصد می‌رسند)، یا پروازهای صبح زود، با توجه به قیمت ارزان‌تر ممکن است شما را وسوسه کنند، اما فکر می‌کنید زمانی که بسیار خسته به مقصد می‌رسید ارزشش را داشته است؟ به دقت انتخاب کنید.

 ۱۰. پرداخت کامل هزینه

  • اشتباه: در حالی که دیگران از فرصت‌های تخفیفی استفاده می‌کنند، شما تمام هزینه را می‌پردازید.
  • راه‌حل: مدام به رسانه‌های اجتماعی متصل باشید.

۱۰ اشتباه هنگام رزرو پرواز

تکنولوژی برای مسافران بهترین دوستی است که می‌تواند بهترین تخفیف‌های را به آن‌ها نشان دهد. شما همیشه وقت نشستن پشت میز را ندارید، اما کسانی این کار را به عهده دارند و شما می‌خواهید آن‌ها را بشناسید. مسافران کارآزموده از این تخفیف‌ها آگاه می‌شوند و در پول خود صرفه‌جویی می‌کنند. برخی گروه‌های اجتماعی تخفیف‌های بسیار خوبی را در فیسبوک و توییتر اعلام می‌کنند. با عضویت در این گروه‌ها از خبرنامه‌هایشان باخبر شده و برای راهنمایی‌ها و فوت و فن‌های جدید با اعضای گروه آشنا شوید.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه