قوانین جالب ژاپنی که باعث شگفتی گردشگران می‌شوند

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
قوانین جالب ژاپنی که باعث شگفتی گردشگران می‌شوند

کشور ژاپن دارای فرهنگ بسیار غنی است و این در حالی است که تعدادی از وجوه این فرهنگ برای سایر مردم ناشناخته مانده است. برای اطلاع از این آداب و رسوم و قوانین ناشناخته فرهنگ ژاپنی در ادامه همراه کجارو باشید.

علاوه بر آداب و رسوم فرهنگی جالب، کشور ژاپن دارای قوانینی است که تا حدودی با سایر کشورها متفاوت است و حتی بسیاری از گردشگران از این قوانین خبر ندارند.

قوانین و فرهنگ ژاپن

۱. کلیه افراد خارجی در ژاپن باید گذرنامه خود را همیشه به همراه داشته باشند.

قوانین و فرهنگ ژاپن

بنا به اعلام وزارت امور خارجه کشور ژاپن، قانون این اجازه را به پلیس ژاپن می‌دهد تا در هر زمان و مکانی، افراد را متوقف کرده و اوراق هویتی آن‌ها را کنترل کند. از این‌رو، کلیه افراد خارجی باید اوراق هویتی خود از جمله گذرنامه را باید به همراه داشته باشند، زیرا در غیر این صورت توسط پلیس بازداشت خواهند شد.

۲. ممنوعیت حمل داروهای بدون نسخه

قوانین و فرهنگ ژاپن

طبق قوانین کشور ژاپن، شهروندان خارجی اجازه دارند تا داروهای مصرفی خود را به مدت دو ماه در هنگام سفر به این کشور به همراه داشته باشند؛ ولی همراه داشتن داروهای بدون نسخه در ژاپن غیر قانونی است. همچنین، طبق قوانین کشور ژاپن داروهای دارنده ماده محرک (پزودوافدرین - pseudoephedrine) شامل اسپری‌های تنفسی و داروهای آلرژی مانند سودافد (Sudafed) در لیست داروهای ممنوعه قرار دارند. از این‌رو، برای اطلاع از لیست داروهای مجاز در کشور ژاپن پیش از سفر به این کشور باید به سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌های این کشور مراجعه کرد. در صورتی‌ که ملزم به همراه داشتن یا استفاده از دارویی خاص در حین سفر هستید، حتما نسخه دارو و نامه پزشک معالج را مبنی بر استفاده از داروی مذکور را به همراه داشته باشید.

۳. محدودیت استعمال دخانیات در برخی از مکان‌ها

قوانین و فرهنگ ژاپن

به تازگی، استفاده از دخانیات و کشیدن سیگار در بسیاری از مکان‌های کشور ژاپن؛ سربسته یا بیرون آزاد شده است و از آنجایی که قیمت تنباکو در این کشور نسبت به سایر کشورها ارزان‌تر است، استعمال دخانیات امری رایج و کاملا طبیعی است. ولی با این وجود و طبق اعلام ژاپن تایمز (Japan Times) قوانین جدیدی، استعمال دخانیات در مکان‌های عمومی ممنوع کرده است. این محدودیت شامل خیابان‌ها و اماکن عمومی مانند رستوران‌ها می‌شود و به این منظور، مکان‌هایی جداگانه برای افراد سیگاری و غیر سیگاری در نظر گرفته شده است

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه