۱۰ غذای خیابانی در اروپا که باید امتحان کنید

سعیده خلیلی‌صفا | یکشنبه, ۱۴ شهریور ۹۵ ساعت ۱۳:۳۰

اگر قصد سفر به اروپا را دارید، حتما فرصت چشیدن طعم غذاهای سنتی و محلی را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید، زیرا فرهنگ غذایی هر منطقه بخش مهمی از جاذبه‌های گردشگری آنجا محسوب می‌شود و در این میان غذاهای خیابانی بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای گردشگران به شمار می‌روند. از این‌رو، برای آشنایی با بهترین نمونه‌های غذاهای خیابانی در اروپا در ادامه مطلب همراه کجارو باشید.

غذاهای خیابانی علاوه بر قیمت مناسب، نمادی از فرهنگ کشور مقصد نیز محسوب می‌شوند، پس دارای جایگاهی بسیار ارزشمند در صنعت گردشگری هستند؛ البته این غذاها معمولا به‌ صورت سرپایی صرف می‌شوند، ولی از آنجایی که اغلب غذاهای خیابانی گزیده‌ای از غذاهای بومی و محلی هستند، باید آنها را با صبر و حوصله صرف کرد تا طعم لذیذ آنها را درک کرد. صرف‌ نظر از رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی که شعبه‌های آنها در جابه‌جایی اروپا نیز نفوذ کرده‌اند، در صورت سفر به این قاره بهتر است تا برخی از غذاهای معروف خیابانی این منطقه را امتحان کنید. شاید با یک‌ بار امتحان یکی از این غذاها در لیست غذاهای محبوب‌ خود قرار بگیرد.

سوسیس کاری (Currywurst)

غذای خیابانی

اگر شما نیز از طرفداران سوسیس و غذاهای تند هستید، حتما سوسیس کاری را امتحان کنید. این غذای خوشمزه در سال ۱۹۴۹ در شهر برلین ایجاد شده که در آن سوسیس به قطعه‌های کوچک تقسیم شده و با ترکیب سس قرمز (کچاپ) و پودر کاری مخلوط و معمولا به همراه سیب‌زمینی سرخ شده سرو می‌شود. طعم بی‌نظیر این غذا باعث شده تا صرف آن به یک عادت تبدیل شده و سالانه حدود ۸۰۰ میلیون از این غذا در سراسر آلمان توسط فروشندگان خیابانی به فروش برسد که ۷۰ میلیون این آمار فقط متعلق به شهر برلین است.

 دونر کباب (Döner Kebab)

غذای خیابانی

اگر دوست دارید تا گوشت را به همراه مقادیری کربوهیدرات صرف کنید، پس کباب دونر را حتما امتحان کنید. این غذا در اصل متعلق به کشور ترکیه است که برای تهیه آن گوشت به ‌صورت عمودی با آتش مستقیم کباب می‌شود. گوشت بره اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین ماده برای تهیه کباب دونر است ولی از گوشت گاو یا مرغ نیز استفاده می‌شود. رستوران‌های دونر در سراسر اروپا گسترده است و منوی این رستوران‌های بر حسب ذائقه مردم از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. به‌ صورت معمول تکه‌های گوشت کباب شده بر روی نان لواش یا داخل ساندویچ به همراه سس و سالاد سرو می‌شود. حتی تعدادی از گردشگران که علاقه‌مند به بوریتو (غذایی مکزیکی) هستند می‌توانند دونر را به‌ صورت دوروم (Durum - لقمه‌) جانشین آن کنند.

 نان حلقوی (Koulouria)

غذای خیابانی

حلقه‌های نان با مقدار زیادی کنجد در تقاطع‌های کلیه خیابان‌های شهر آتن و سایر شهرهای یونان به فروش می‌رسد. اگرچه برخی این نان را به همراه پنیر صرف می‌کنند، ولی خود نان به اندازه کافی خوشمزه است. نان حلقه‌ای دارای شیرینی بسیار خفیفی بوده و کاملا ترد است؛ همچنین کنجد نیز طعم آن را بسیار لذیذتر کرده است. این نان خوشمزه را می‌توان برای صبحانه یا هنگام قدم زدن و بازدید از آثار تاریخی آتن همانند آکروپلیس صرف کرد.

پیراشکی (Panzerotti)

غذای خیابانی

کافی است تا فقط یک‌بار این پیراشکی را امتحان کنید تا برای همیشه غذاهای منجمد مایکروفری را برای همیشه فراموش کنید. این غذای خیابانی دارای ماهیت ایتالیایی بوده و ظاهر نیم هلالی آن بسیار شبیه کالزونه است. این غذا ابتدا در ناحیه پولیای ایتالیا تهیه شده و سپس در سایر شهرهای بزرگ این کشور رواج یافته است. در تهیه آن خمیر کاملا پخته و ترد می‌شود و داخل آن نیز با موادی مانند گوجه‌فرنگی و پنیر پر می‌شود.

کیک قیفی (Kürtőskalács)

غذای خیابانی

اگر عاشق طعم دارچین هستید، حتما این کیک قیفی ترانسیلویایی را در مجارستان یا رومانی امتحان کنید. این کیک خوشمزه در کلیه نانوایی‌های کشورهای اروپای شرقی تهیه و عرضه می‌شود. برای تهیه این کیک، نوار خمیر به دور قالب‌های قیفی شکل پیچیده شده و همانند مرغ بریان بر روی آتش چرخانده و پخته و سپس در مخلوط شکر و دارچین غلتانده می‌شود. این نان خوشمزه گرمابخش روزهای سرد زمستانی بوداپست است.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه