تهران رنگی رنگی

علیرضا کیخا | دوشنبه, ۲۲ شهریور ۹۵ ساعت ۲۲:۴۰

شاید زندگی در شهر شلوغ و پر ازدحامی مثل تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران و جهان، برای مردم باعث یکنواختی و روزمرگی شده باشند. اما اگر به اطراف خودمان بهتر نگاه کنیم، سوژه‌ها و دل‌خوشی‌های رنگارنگ زیادی را می‌بینیم که برای لحظاتی هم شده می‌توانند در بهبود روحیه ما تاثیر بگذارند. با کجارو همراه باشید تا گشتی در تهران بزنیم و از دیدن تصاویر رنگارنگ و گوناگون از پایتخت لذت ببریم.

تهران شهری است که به‌علت ازدحام بالای جمعیت، قرارگیری مراکز اداری دولتی و غیردولتی و دلایل دیگر، تجربه یک زندگی شلوغ و گاهی سیاه و سفید و کسالت‌آور را به شهروندان خود تحمیل کرده است. زندگی در چنین شرایطی جز با توجه به محیط پیرامون و دلخوشی‌های کوچک و رنگی، اما روحیه‌بخش برای شهروندان امکان‌پذیر نیست. در این گزارش کجارو در «تهران رنگی رنگی» گشتی می‌زنیم تا با هم از زیبایی‌های رنگارنگ شهر لذت ببریم. هیچ‌کدام از لینک‌های قرار گرفته در این گزارش تکراری نیستند و اگر اطلاعاتی در مورد محل‌های ذکر شده در گزارش ندارید، کافی‌ست تا روی لینک توضیح آن کلیک کنید.

تهران شهر رنگها

حتما شما هم لاله‌های رنگارنگ بهاری در پارک شهر و سایر بوستان‌های تهران را به خاطر دارید. همه ساله مردم و شهرداری تهران با کاشتن گل لاله چهره‌ای رنگی‌رنگی به تهران می‌بخشند که نظر هر رهگذری را به خود جلب می‌کند.

تهران شهر رنگها

دیدن سرباز‌های هخامنشی که در زمان حکومت پهلوی اول در نمای ساختمان کاخ شهربانی ساخته شدند، شما را به یاد تخت‌جمشید و حال و هوای آنجا می‌اندازد. اما با غروب آفتاب، نورپردازی زیبایی نمای این ساختمان را هم رنگی‌رنگی می‌کند. حتما از سردر باغ ملی و میدان مشق در شب دیدن کنید.

تهران شهر رنگها

پارک ملت تهران همیشه یاد‌آور لحظاتی شاد و پر از خاطره برای پایتخت‌نشین‌ها و گردشگرانی که به تهران سفر می‌کنند بوده و هست. اما یکی از مزیت‌های بازدید از پارک ملت این است که همیشه در آن دکوراسیون و تزیینات رنگی‌رنگی آن به‌خصوص در شب‌های تهران به چشم می‌خورد.

تهران شهر رنگها

دیدن پرنده‌های زیبا و نادر قطعا یکی از جاذبه‌های مهم پارک شهر تهران است. به‌خصوص اگر خوش‌شانس باشید و طاووس‌های زیبای آن پرهای رنگی‌رنگی خود را برای شما باز کنند.

تهران شهر رنگها

پس فراموش نکنید که اگر به پارک شهر سفر کردید حتما از باغ پرنده‌های آن دیدن کنید و لحظات خود را رنگی‌رنگی کنید.

تهران شهر رنگها

خیابان ولیعصر طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه است. پس قطعا در آن زیبایی‌های زیادی وجود دارد که ممکن است تاکنون از چشم ما پنهان مانده باشد. مانند این خانه که توسط صاحب باسلیقه‌اش بازسازی رنگی‌رنگی شده و در کنار پارک ساعی قرار دارد.

تهران شهر رنگها

اگر از حال و هوای خشن شهر و کار روزمره و سروصدا خسته شدید، کافی‌ست «کافه‌گردی» را در برنامه ماهانه خود قرار دهید و از کیک‌های رنگین‌کمانی و خوراکی‌های رنگی‌رنگی کافه‌ها لذت ببرید.

تهران شهر رنگها

بعضی از مردم خودشان دست به کار می‌شوند تا فضای زندگی خود را زیباتر کنند. مانند صاحب یک مهدکودک در شهرک غرب که دیوار بی‌روح مهدکودک را تبدیل به یک دیوار رنگی‌رنگی کرده است.

تهران شهر رنگها

قطعا هرجا حرف از هنر و رنگ باشد، زیورآالات و وسایل رنگی‌رنگی مخصوص خانم‌ها توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. مانند این دستبندهای زیبای بافتنی رنگارنگ در چهارراه ولیعصر تهران که همیشه می‌توانید آن‌ها را در ضلع شمال غربی چهارراه ببینید.

تهران شهر رنگها

شیشه‌رنگی یکی از هنرهای زیبای معماری ایرانی است. اگر فرصت بازدید از عمارت مسعودیه از ما گرفته نشود و این عمارت زیبا به یک ساختمان اداری تبدیل نشود، باز هم می‌توانیم از دیدن شیشه‌ها و تزیینات رنگی‌رنگی آن لذت ببریم.

تهران شهر رنگها

اگر به پل طبیعت و پارک طالقانی سر زدید حتما از گنبد مینا دیدن کنید و از ترکیب رنگی‌رنگی فضا و محیط اطراف آن لذت ببرید.

تهران شهر رنگها

با فرارسیدن فصل رنگ‌ها، حتما به مکان‌هایی که دارای دار و درخت زیاد هستند سر بزنید. یکی از این محل‌ها که دارای درختان قدیمی و زیبایی هستند، کاخ سعدآباد است که با برگ‌ریزان پاییز فضایی رنگی‌رنگی خواهد داشت.

تهران شهر رنگها

محل دیگری که دارای درخت‌های رنگارنگ و محیطی فرح‌بخش است، کوشک احمدشاهی در کاخ نیاوران تهران است.

تهران شهر رنگها

اما در نقاط دیگر کاخ نیاوران هم می‌توان به مهمانی رنگ‌ها رفت. کاشی‌های ایرانی حتی اگر شکسته باشند هم چیزی از زیبایی رنگی‌رنگی آن‌ها کم نمی‌شود.

تهران شهر رنگها

کافه زیبایی که بین کوشک احمدشاهی و کاخ صاحبقرانیه قرار دارد هم میزبان خوبی برای لحظات رنگی‌رنگی شما خواهد بود.

تهران شهر رنگها

استاد محسن مقدم در موزه مقدم با استفاده از رنگ‌های شاد و معماری بی‌نظیر، زیباترین خانه تهران یعنی خانه مقدم را ساخت که بازدید از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تهران شهر رنگها

همه‌چیز حتی باغچه ژاپنی ساخته شده در موزه مقدم، رنگی‌رنگی و با جزییات فراوان ساخته شده است.

تهران شهر رنگها

شهرک سینمایی غزالی که لوکیشن سریال شهرزاد و در گذشته لوکیشن بسیاری دیگر از آثار فاخر سینما و تلویزیون ایران بوده است نیز یکی دیگر از مکان‌های رنگی‌رنگی در حاشیه پایتخت است.

تهران شهر رنگها

حتما برای بازدید از شهرک سینمایی غزالی اقدام کنید و از دکور‌های زیبا و تهران قدیم دیدن کنید.

تهران شهر رنگها

اما اگر می‌خواهید در یک سفر شهری کوتاه به رنگی‌رنگی‌ترین جاذبه گردشگری تهران سر بزنید به عمارت بادگیر در کاخ گلستان بروید.

تهران شهر رنگها

در کاخ گلستان می‌توانید از دیدن کاشی‌های رنگی‌رنگی که در تمام ساختمان‌ها و فضای کاخ کار شده است لذت ببرید.

شما به کدام‌یک از جاذبه‌های رنگی‌رنگی نام‌برده شده در این گزارش سر زده‌اید؟ تجربه‌های خود را از حضور در این مکان‌های زیبا با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه