نام ۵ چینی دیگر به لیست سیاه گردشگری این کشور اضافه شد

حمیده خادم زاده
حمیده خادم زاده دوشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
نام ۵ چینی دیگر به لیست سیاه گردشگری این کشور اضافه شد

سازمان ملی گردشگری چین با مشاهده‌ی بدرفتاری بعضی از گردشگران چینی اقدام به گزارش نام‌ آن‌ها در یک فهرست سیاه آنلاین کرده است تا به این وسیله محدودیت‌هایی برای این‌گونه افراد ایجاد شود. چنین اقداماتی به‌منظور حفظ وجهه‌ی ملی و همچنین سلامت فضای گردشگری کشور صورت می‌گیرد. در ادامه با کجارو همراه باشید.

پیش‌تر در خبرها آمده بود که بعضی از شهروندان چینی در شهر ممنوعه‌ی پکن، اقدام به کندن تکه‌ای از دیوار چین به‌عنوان یادگاری کردند! هر چند که مقامات گردشگری چین به مشاهده و گزارش چنین رفتارهای زشتی عادت دارند اما تلاش می‌کنند که بیشتر مناطق گردشگری عمومی خود را از دسترس این‌گونه افراد مصون نگه‌دارند.

در ماه آوریل سال جاری، سازمان ملی گردشگری چین فهرست آنلاینی از گردشگران چینی منتشر کرد که جرم آن‌ها "رفتار غیر متمدنانه" بود و به این وسیله خواست تا آن‌ها را در انظار عموم شرمنده کند.

به‌تازگی تعدادی از افراد جدید به این فهرست اضافه شده‌اند. یکی از این افراد زنی است که وقتی فهمید هزینه‌ی سفر پسرش در پکیج تور گنجانده نشده است، چای داغ را به سر راهنمای تور پرتاب کرد. مورد دیگر مربوط به دو زن و یک مرد بود که بر سر صندلی هواپیمای پرواز کامبوج به شهر چنگدوی چین دعوا و نزاع راه انداختند. ورودی دیگر فهرست امسال، مردی بود با یک کارمند فروشگاه وارد دعوا شد. این مرد چینی ادعا داشت که فروشنده‌ی ژاپنی به همسر وی بی‌احترامی کرده است. حال آنکه کارمند ژاپنی در دفاع از خود گفته بود: او مودبانه از خانم چینی درخواست کرده است که قبل از پرداخت هزینه‌ی مواد غذایی، از آن‌ها استفاده نکند.

این شهروندان چینی، نه‌تنها به‌علت رفتار ناپسند خود بدنام و شرمنده شدند بلکه شرح بداخلاقی‌های آن‌ها در فهرست سازمان گردشگری کشورشان هم درج شده است. نام آن‌ها به‌مدت ۱ تا ۳ سال در فهرست سیاه باقی می‌ماند و تا این مدت، آژانس‌های مسافرتی، خطوط هوایی، هتل‌ها و ورودی جاذبه‌های تفریحی از پذیرش آن‌ها خودداری خواهند کرد. علاوه بر این، سازمان گردشگری در تلاش است تا با تصویب محدودیت‌های قطعی، مانع از سفرهای هوایی این افراد شود. تاکنون نام ۱۶ نفر در این فهرست ثبت شده است.

در سال ۲۰۱۳، چین یک قانون گردشگری تصویب کرد که به موجب آن تمام اتباع چینی موظف هستند که به آداب و رسوم محلی دیگر مناطق احترام بگذارند. ضمن اینکه با انتشار کتاب راهنمایی به قطر ۶۴ صفحه افراد را از کارهایی مانند توهین به دیگر اقوام یا گذاشتن رد پا روی کاسه‌ی توالت منع کرد. بنا به گزارش The Telegraph، بیشترین اعتراضاتی که درباره‌ی گردشگران چینی در خارج از کشور مطرح شده است مربوط به پریدن از روی حفاظ، سیگار کشیدن در فضاهای ممنوع، ریختن آشغال و کثیف کردن توالت‌های عمومی ‌است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه