اقدام ناکام داعش برای حمله به برج ایفل

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
اقدام ناکام داعش برای حمله به برج ایفل

یکی از اعضای بازداشت شده گروه تروریستی داعش که در فرانسه قصد خرابکاری داشتند، اعتراف کرد که در حال اجرای نقشه حمله به برج ایفل با خودروی بمب‌گذاری شده بودند.

یکی از زنانی که در ارتباط با پرونده اقدام تروریستی خنثی شده در پاریس بازداشت و به‌عنوان نخستین فرد از این گروه دادگاهی شد، مطرح کرده که آن‌ها قصد حمله با خودروی بمب‌گذاری شده به برج ایفل را داشتند.

این متهم ۲۹ ساله به دست داشتن در حمله خنثی شده‌ای در پاریس و نیز اقدام تروریستی قریب الوقوع دیگری متهم است.

به گفته دادستان پرونده، اورنلا ژیلیژمان به «مشارکت در جرم تروریستی برای هدف قرار دادن مردم و تلاش برای ارتکاب به قتل در قالب گروهی سازماندهی شده و مرتبط با یک گروه تروریستی» متهم است.

پیشتر به‌دلیل تمایل وی برای سفر به سوریه برای این متهم هشدار امنیتی صادر شده بود. وی که مادر سه کودک است سه‌شنبه گذشته در جنوب فرانسه دستگیر شد.

هفته گذشته با کشف یک خودروی حامل پنج کپسول گاز و دو بطری گازوئیل در چند صد متری کلیسای «نتردام» پاریس، یک اقدام تروریستی خنثی شد. پلیس همچنین در پیگیری این مساله موفق شد اعضای یک شبکه تروریستی متشکل از چندین زن را بازداشت کند.

«فرانسوآ مولن» دادستان پاریس اعلام کرده است که عاملان این اقدام توسط تروریست‌های گروه «داعش» از سوریه هدایت می‌شدند.

در حملات تروریستی ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ (۲۲ آبان ۹۴) پاریس، فرانسه برای نخستین بار در تاریخ خود هدف عملیات انتحاری قرار گرفت. در این حملات که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، ۱۳۰ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۳۵۰ نفر دیگر مجروح شدند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه