کاهش ورود گردشگران به کشورهای قربانی تروریسم

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کاهش ورود گردشگران به کشورهای قربانی تروریسم

نخستین مقاصد گردشگری دنیا به خاطر مسائل امنیتی اکنون با رکود شدید در صنعت گردشگری مواجه شده‌اند و زیان‌های شدیدی را متحمل شده‌اند. این کشورها حالا با افزایش تدابیر امنیتی به دنبال جذب مجدد توریست‌ها پس از حملات تروریستی هستند.

در میان کشورهای توریستی متضرر از حملات تروریستی، ترکیه بیشترین آسیب را متحمل شده و پیش‌بینی می‌شود میزان رزروهای بلیت هواپیما به مقصد ترکیه در حد فاصل سپتامبر تا دسامبر سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته ۵۲ درصد کاهش یابد، این در حالی است که رزروها به مقصد فرانسه نیز ۲۰ درصد کاهش خواهد داشت.

بر اساس تحقیقات انجام شده سه کشور اسپانیا، پرتغال و ایتالیا محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جایگزین در جنوب قاره اروپا خواهند بود. در هفت ماه ابتدایی سال ۲۰۱۶ میزان سفر گردشگران انگلیسی به اسپانیا در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته، همچنین گردشگران انگلیسی ۱۲ درصد بیشتر به دو کشور پرتغال و ایتالیا سفر کرده‌اند.

مجموعه حملات تروریستی در فرانسه از تیراندازی در مقابل دفتر هفته‌نامه «شارلی ابدو» آغاز شد که تأثیر منفی به ورود گردشگران خارجی در این کشور گذاشت و سپس با وقوع حملات تروریستی در پاریس در ماه نوامبر اوضاع بدتر شد.

فرانسه با کاهش ۵.۴ درصد گردشگر بین‌المللی در حدفاصل اوت ۲۰۱۵ تا جولای ۲۰۱۶ مواجه است و این آمار درباره پاریس - پربازدیدترین شهر جهان، ۷.۵ درصد است.

میزان رزرو بلیت هواپیما به مقصد ترکیه نیز از اوت ۲۰۱۵ تا جولای ۲۰۱۶ با ۱۵ درصد نزول همراه بوده است که دلیل اصلی آن مجموعه حملات تروریستی در چند ماه اخیر و کودتای نافرجام در این کشور است.

«اولیور جَگر»، از کمپانی پژوهش و بازاریابی گردشگری «فوروارد کیز» معتقد است مسافران با توجه به شرایط تصمیم می‌گیرند از مقاصد گردشگری جایگزین دیدن کنند و خطوط هواپیمایی نیز ترجیح می‌دهند در مسیرهایی فعال باشند که در آن تمام هواپیما پر شود.

در این میان کشور تونس که به دلیل حملات تروریستی کاهش ۳۹ درصدی ورودِ گردشگران خارجی را بین اوت ۲۰۱۴ تا جولای ۲۰۱۵ تجربه کرده، اما با این وجود آمار ارقام جدید منتشر شده از سوی هیئت گردشگری تونس حاکی از افزایش شمار گردشگران الجزایری و روس در این کشور است و هتل داران تونسی نیز برای تشویق گردشگران قیمت‌های خود را کاهش داده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه