طراحی پل آبی ماگدبورگ در آلمان

زهره ملکی
زهره ملکی یکشنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
طراحی پل آبی ماگدبورگ در آلمان

پل آبی ماگدبورگ (Magdeburg) در نزدیکی شهر ماگدبورگ در کشور آلمان واقع شده است. این پل شگفت‌انگیز بر روی رودخانه‌ی البه (Elbe) ساخته شده است که آبراهه‌ی البه-هاول را به کانال میتل‌لند (Mittelland) متصل می‌کند و به کشتی‌های تفریحی این امکان را می‌دهد که از روی رودخانه‌ی البه گذر کنند. برای آشنایی بیشتر با این پل شگفت‌انگیز با کجارو همراه باشید.

طول پل‌ آبی ماگدبورگ به طور کلی به ۹۱۸ متر می‌رسد که ۶۹۰ متر بر روی خشکی و ۲۲۸ متر بر روی آب کشیده شده است و پهنای آن ۳۴ متر است. این پل طولانی‌ترین پل‌ آبی جهان است که قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی می‌توانند از روی آن عبور کنند.

آبراهه‌ی البه-هاول و کانال میتل‌لند سابقا در نزدیکی شهر ماگدبورگ اما در سوی رودخانه‌ی البه با هم تلاقی می‌کردند. کشتی‌های تفریحی که بین این دو‌ آبراهه آمد و شد می‌کردند مجبور بودند که تغییر مسیر بدهند و ۱۲ کیلومتر مسافت طولانی‌تر را طی کنند. کشتی‌های تفریحی از کانال میتل‌لند و از طریق Rothensee boat lift وارد رودخانه‌ی البه می‌شدند و قبل از اینکه از طریق Niegripp lock وارد آبراهه‌ی البه-هاول شوند به سمت پایین رودخانه‌ی البه حرکت می‌کردند.

پل ماگدبورگ ۱

اغلب اوقات پایین بودن سطح آب رودخانه‌ی البه مانع از این می‌شد که قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی پر از مسافر بتوانند از عرض این رودخانه عبور کنند زیرا عبور و مرور از عرض رودخانه، پروسه‌ای وقت‌گیر بود که شامل تخلیه و بارگیری مجدد می‌شد. اما با ساخت پل‌‌ آبی ماگدبورگ، عبور و مرور بسیار تسهیل شده است.

طرح ساخت این پل به اوایل قرن بیستم بر‌می‌گردد که اجرای این پروژه از سمت کانال متیل‌لند آغاز می‌شود. اگرچه ساخت پل در دهه‌ی ۱۹۳۰ شروع می‌شود ولی به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم و در نتیجه تقسیم شدن کشور آلمان به دو بخش آلمان شرقی و غربی این پروژه به حالت تعلیق در‌می‌آید. بعد از جنگ، دولت ‌آلمان شرقی اجرای این پروژه را ادامه نمی‌دهد زیرا در آن زمان ارتباط بین این دو بخش به طور کلی قطع می‌شود؛ بنابراین تا سال ۱۹۹۷ ساخت پل همچنان مسکوت باقی می‌ماند تا اینکه در سال ۱۹۹۸ دوباره پروژه‌ی ساخت پل آغاز می‌شود و بعد از گذشت شش سال نهایتا در سال ۲۰۰۳ ساخت پل تکمیل شده و برای استفاده‌ی عموم افتتاح می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه