رکورد ساخت بیشترین تعداد هتل در ایران در طی ۹۲ سال گذشته

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
رکورد ساخت بیشترین تعداد هتل در ایران در طی ۹۲ سال گذشته

به گفته مسعود سلطانی فر بعد از برجام، هم تصویر عمومی ایران نزد دنیا بهبود پیدا کرد و هم اشتیاق گردشگران برای سفر به ایران افزایش یافت همچنین استقبال سرمایه‌گذاران خارجی از سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ایران مانند هتل‌سازی بسیار چشمگیر است.

مسعود سلطانی فر در نشستی که روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه در مجموعه تاریخی و فرهنگی نیاوران برگزار شد گفت:

برجام، منجر به دور شدن سایه جنگ از سر کشور شد و اگر بخواهیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون  از دو دستاورد افتخارآمیز برای کشور نام ببریم یکی از آن‌ها پیروزی در دفاع مقدس  ۸ ساله بود و دیگری پیروزی در منازعه هسته‌ای که منجر به امضا و اجرای برجام شد که در آن ما به تمام حقوق هسته‌ای مان دست یافتیم و تحریم‌ها را هم لغو کردیم. انقلاب هتل‌سازی در دولت تدبیر و امید آغاز شده است و تاکنون در ۳ سال گذشته ۳۵ هتل ۴ و ۵ ستاره ساخته و بهره‌برداری شده است و در ۵ سال آینده یعنی تا پایان دولت دوم تدبیر و امید حدود ۱۷۰ هتل۴ و ۵ ستاره دیگر که هم‌اکنون عملیات ساخت آن‌ها آغاز شده است به بهره‌برداری می‌رسد. به عبارت دیگر در طول ۸  سال دولت تدبیر و امید تعداد هتل‌های ۴ و ۵ ستاره جدید به ۲۰۰ مورد می‌رسد، این در حالی است که از ابتدای تاریخ هتل‌سازی در ایران یعنی از سال ۱۳۰۰ که اولین هتل ایران به نام گراند هتل قزوین ساخته شد تا سال ۹۲ تنها ۱۲۵ هتل ۴ و ۵ ستاره در کشور ساخته شد، به عبارتی در طول ۸ سال بیشتر از ۹۲ سال گذشته هتل ۴ و ۵ ستاره در کشور ساخته می‌شود.

هم‌اکنون ۱۷۵۰ پروژه هتل و هتل آپارتمان در کشور در حال ساخت است که از این میان ۸۲۰ پروژه ، هتل‌های ۱ تا ۵ ستاره است و در هیچ دوره‌ای از تاریخ ایران به این اندازه پروژه هتل‌سازی در کشور وجود نداشته است. وی خبر داد که در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از  محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل ۷۰ پروژه گردشگری اختصاص یافت.

سلطانی فر به تجربه موفق برگزاری اجلاس راه ابریشم در ارومیه اشاره کرد و گفت:

سیاست سازمان، برگزاری رویدادهای مهم در استان‌های مختلف است و در همین راستا اجلاس وزرای گردشگری عضو مجمع گفتگوی کشورهای آسیا موسوم به ACD در اوایل شهریور در تبریز برگزار می‌شود. در مهر ماه امسال اجلاس بین‌المللی صنایع دستی در اصفهان و همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری گردشگری در تهران و در بهمن ماه اجلاس جهانی راهنمایان گردشگری با حضور ۵۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری کشورهای مختلف در ایران برگزار می‌شود. وی گفت: تدوین برنامه جامع گردشگری کشور با مشارکت استادان دانشگاه در حال انجام است.

وی همچنین به استقبال گروه‌های سرمایه‌گذاری خارجی از فعالیت در ایران اشاره کرد و گفت که با گروه‌های هتل‌سازی آلمانی و ترکیه‌ای مذاکره و تفاهم شده است و ۲۰  تا ۲۵  هتل توسط گروه‌های مذکور در ایران ساخته خواهد شد.

در چارچوب این نشست سراسری، ۸ کارگروه تخصصی در ۲ روز تشکیل شد و نتایج کارگروه‌ها در نشست عمومی مطرح شد و معاونان و مدیران کل ستادی و استانی به طرح برنامه‌ها؛، راهبردها و سیاست‌های موجود پرداختند.

کارگروه میراث فرهنگی،کارگروه صنایع دستی و هنرهای سنتی، کارگروه گردشگری، کارگروه توسعه مدیریت، کارگروه حقوقی ، کارگروه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری، کارگروه شرکت‌های وابسته و کارگروه حوزه ریاست ۸ کارگروهی بودند که نتایج هم‌اندیشی خود را در این نشست ارائه دادند.

در این نشست۶ معاون سازمان، ۳۱ مدیرکل استانی،  ۳۵  مدیرکل ستادی و مدیران شرکت‌ها و واحدهای تحت نظر سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری حضور داشتند. دبیران کارگروه‌ها گزارشی از مباحث مطرح شده در نشست اصلی ارائه داده و معاون تخصصی ذی ربط به تشریح راهبردها و پاسخ به سوالات و ابهامات موجود پرداختند.

 

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه