ایرلاین‌ها چگونه مسافران را هنگام تاخیر پروازها سرگرم می‌کنند؟

مرتضی گودرزی
مرتضی گودرزی شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
ایرلاین‌ها چگونه مسافران را هنگام تاخیر پروازها سرگرم می‌کنند؟

بدترین موضوع برای یک مسافر حاضر در فرودگاه مواجه شدن با تاخیر پرواز است. در این مقاله روش‌هایی برای برطرف کردن استرس ناشی از تاخیر پروازها را بیان می‌کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۵/۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۱ به‌روزرسانی شده است.

بخش مهم تاخیر در فرودگاه‌های بین‌المللی به‌دلیل این است که این فرودگاه‌ها محل اتصال هواپیماهای با سفرهای طولانی محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، هواپیماهایی که دارای مسیرهای طولانی هستند، مجبورند در این فرودگاه‌ها توقف کنند؛ البته پروازهای مستقیم بسیاری از این مشکلات را حل کرده است. توقف این هواپیماها منجر به تاخیر و سردرگمی مسافران خواهد شد و خود این امر یک دلیل عمده تاخیر در پروازها است. از همین رو، برخی تدابیر برای سرگرم کردن مسافران هنگام تاخیر پرواز به کار گرفته شده است که در ادامه به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

ساختن پروازی آرام

آشیانه هواپیما ها در فرودگاه

عکس‌ از وب‌سایت thrillist

در برخی از کشورها خدمه پرواز از اطلاعات پرواز مانند تغییر جهت حرکت یا مشکلات موجود در پرواز خبر ندارند. برخی اطلاعات در این زمینه بین خلبان و افراد موجود در کابین محرمانه است. در این صورت محیط آرام‌تر و راهی مناسب برای کاهش استرس ناشی از پرواز مسافران خواهد بود.

قرار دادن WiFi و رسانه‌های قدرتمند در هر صندلی

استفاده از وای فای در هواپیما

عکس‌ از وب‌سایت thrillist

برخی از خطوط هواپیمایی بین‌المللی در حال حاضر در هر صندلی یک ایستگاه شارژ به‌مدت ۳۰ دقیقه قرار داده‌اند. همچنین تجربه نشان داده اضافه کردن WiFi منجر به فراموشی مدت زمان موجود در هواپیما و کاهش استرس مسافران می‌شود.

افزایش نظارت بر رقابت‌های هواپیمایی و ادغام آن‌ها

برخی از ما ممکن است تاکنون خطوط هوایی مختلفی را انتخاب کرده باشیم، در صورتی که باید بدانید، اساسا فقط هفت ایرلاین مجزا وجود دارد و هر ساله خطوط هوایی در حال ادغام باهم هستند. این امر منجر به رقابت بیشتر و در عوض راحتی مسافران برای خرید بلیط هواپیما می‌شود.

در حقیقت این یک کسب و کار است. شرکت‌های هواپیمایی با خلبان‌های ناشناس با این خطوط ادغام شده‌اند؛ بنابراین مردم برای استفاده از این هواپیما راغب‌تر شده‌اند و از ترافیک فرودگاه‌ها و ماندن هواپیما در آشیانه کاسته می‌شود.

پیشنهاد غذای بیشتر برای مسافران

سرو غذای بیشتر در هواپیما

عکس‌ از وب‌سایت thrillist

اگر قرار است هنگام ورود به هواپیما، هواپیما را تا ۹ ساعت دیگر ترک نکنید، بهتر است یک شیرینی گرم خوشمزه به شما تعارف کنند. هرچند که برخلاف آنچه شنیده‌اید، در هنگام تاخیر باید به شما یک وعده غذای اضافه داده شود؛ ولی این امر در صورتی امکان‌پذیر است که مسیر مقصد طولانی باشد. در واقع ارائه یک قوطی نوشابه همراه با چوب شور به مسافران انجام می‌شود و در مسیرهای طولانی (بیش از ۴ ساعت پرواز) یک وعده غذایی سبک نیز ارائه خواهد شد.

رازهای شناخته شده در تاخیر پروازها بسیار محدودند و راه ‌حل‌های نسبتا مناسب برای آرام کردن مسافران ارائه شده است، با این وجود تاخیر منجر به ناراحتی و متخاصم شدن مسافران خواهد شد.

آیا شما هم با تاخیر در پروازهای خود روبه‌رو شده‌اید؟ به نظر شما شرکت‌های هوایی در هنگام تاخیر چگونه باید رفتار کنند؟ لطفا نظرات خود را با ما و خوانندگان محترم کجارو درمیان بگذارید. اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما هستید، می‌توانید از طریق موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع thrillist

دیدگاه