نامزدی شیراز برای پایتخت جوانان جهان اسلام

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
نامزدی شیراز برای پایتخت جوانان جهان اسلام

شامگاه سه‌ شنبه (۹ شهریور)، طی جلسه‌ای «حیدرعلی‌ کامیاب» و «علم‌الدین مهدی‌اف»، پروتکل کاندیداتوری شیراز در انتخاب پایتخت جوانان جهان اسلام را امضا و مبادله کردند.

پروتکل کاندیداتوری شیراز در انتخاب پایتخت جوانان جهان اسلام در کنار دو پروتکل دیگر که با مالزی و اندونزی امضا خواهد شد، در مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد و نهایتاً ۳۱ شهریور تصمیم نهایی اتخاذ و اعلام خواهد شد.

بعد از بازدیدهای انجام شده توسط این هیئت که متشکل از مدیرکل مجمع جوانان جهان اسلام و مسئول هماهنگی این مجمع انجام شده، نظر این است که شیراز به واسطه برخورداری از داشته‌های فراوان شانس بسیار بیشتری نسبت به سایر رقبا دارد.

یک سال قبل بحث معرفی یک شهر برای کاندیداتوری جوانان جهان اسلام مطرح شد و شهرهای مشهد، تبریز، همدان، اصفهان و شیراز توسط وزارت ورزش و جوانان برای کسب این عنوان مشخص شد.

با تلاش‌هایی که انجام شد، در نهایت شیراز به واسطه دارا بودن ظرفیت‌هایی در ابعاد فرهنگی، تاریخی، مذهبی و گردشگری به‌ عنوان نامزد نهایی به سازمان کنفرانس اسلامی و مجمع جوانان جهان اسلام معرفی شد.

شیراز با ۲ شهر دیگر از کشورهای مالزی و اندونزی برای کسب این عنوان رقابت دارد و در صورت انتخاب به‌ عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام، باید برای یک سال به شکلی برنامه‌ریزی شود که میهن عزیزمان و به خصوص شهر شیراز مورد توجه جوانان جهان اسلام واقع شود.

یکی از برنامه‌های مد نظر شیراز در صورت انتخاب به‌ عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام برگزاری اجلاسیه خبرنگاران کشورهای اسلامی است.

«علم‌الدین مهدی‌اف» مدیرکل مجمع جوانان جهان اسلام در آئین امضاء پروتکل کاندیدایی شیراز برای پایتخت جوانان جهان اسلام، به خبرنگاران گفت:

سه شهر از ایران، مالزی و اندونزی برای کسب عنوان پایتختی OIC نهایی شده است که اولین بازدید را از شیراز داشتیم و باید طی روزهای آینده از دو شهر دیگر نیز بازدید کنیم.

مهدی‌اف با تصریح اینکه شیراز دارای تمام المان‌های مورد نظر برای کسب عنوان پایتختی جهان اسلام است، گفت که قطعاً قضاوت ما عادلانه خواهد بود و به هیچ عنوان مباحث سیاسی و مذهبی در آن دخیل نیست.

مهدی‌اف، شیراز را یک شهر زیبا با المان‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی عمیق دانست که معرف ایران می‌تواند باشد و اظهار داشت که تخت جمشید یک اثر تاریخی ۲۵۰۰ ساله است اگرچه در آن زمان اسلام نبوده اما این نشان از تاریخ عمیق ایران دارد. شاید شهرهایی در اروپا این آثار تاریخی را داشته باشند اما داشته‌های تاریخی و فرهنگی موجود در آثاری نظیر تخت جمشید قابل افتخار است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه