پیش بینی درآمد ۹.۸ میلیارد دلاری امارات از صنعت گردشگری

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
پیش بینی درآمد ۹.۸ میلیارد دلاری امارات از صنعت گردشگری

در پیش‌بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان درآمد گردشگری امارات تا سال ۲۰۲۰ به چیزی در حدود ۹.۸ میلیارد خواهد رسید.

علی‌رغم کاهش نسبی ورود گردشگران خارجی به امارات در سال جاری میلادی مسئولان گردشگری این کشور حاشیه خلیج‌ فارس معتقدند می‌توانند تا سال ۲۰۲۰ میلادی درآمدهای گردشگری خود را با ۱۰.۸ درصد رشد به ۹.۸ میلیارد دلار برسانند.

بانک سرمایه‌گذاری «َ Alpen Capital» در گزارشی پیش‌بینی کرد رشد ثابت ۷ درصدی در جذب گردشگر خارجی در کنار افتتاح جاذبه‌های توریستی جدید چون پارک‌های موضوعی به افزایش شمار گردشگران در این کشور کمک خواهد کرد، اما با این وجود صنعت گردشگری تحت تأثیر منفیِ افزایش قیمت دلار قرار خواهد گرفت که درهم نیز وابستگی زیادی به آن دارد. کاهش ارزش پوند،‌ یورو و روبل در مقابل دلار آمریکا فعالیت‌های گردشگری را در کشورهای عربی منطقه خلیج‌ فارس تحت تأثیر قرار داده است.

همچنین افزایش عرضه موجب کاهش قیمت اقامت هتل در امارات شده و در حالی که سال گذشته متوسط هزینه یک شب اقامت در این کشور ۱۷۰ دلار بود، امسال به ۱۶۰ دلار رسیده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود این متوسط هزینه تا سال ۲۰۲۰ به ۱۸۷ دلار برسد.

بر اساس پیش‌بینی بانک سرمایه‌گذاری «Alpen capital»، نرخ اشغال هتل‌ها پیش از آن که در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۷۷ درصد افزایش یابد تا سال ۲۰۱۸ میلادی متوسط ۷۳ درصد خواهد بود. این در حالی است که این نرخ اکنون ۷۴ درصد است.

شورای جهانی سفر و گردشگری پیش‌بینی کرده میزان هزینه گردشگران خارجی امارات در سال جاری میلادی سرعت کمتری به خود می‌گیرد و با رشد ۳.۳ درصدی به ۲۶.۹ میلیارد دلار برسد در حالی که در سال ۲۰۱۵ میلادی با رشد ۴.۳ درصدی در مقایسه با سال گذشته آن به ۲۶ میلیارد دلار می‌رسید؛ که البته این میزان رشد متوسط سالانه از رشد ۳.۱ هزینه گردشگران در سطح جهانی بالاتر است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه