نفرت انگیزترین رفتارهای مسافران در هواپیما

حمیده خادم زاده
حمیده خادم زاده پنجشنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
نفرت انگیزترین رفتارهای مسافران در هواپیما

بسته به این که مدت زمان یک پرواز چقدر باشد، افراد انتظار دارند تا ساعاتی بدون دغدغه را در طول سفر هوایی خود تجربه کنند. با این حال گاهی مواقع پیش می‌آید که بعضی مسافران با رفتارهای نادرست خود، خواسته یا ناخواسته موجب رنجش و آزار مسافران دیگر می‌شوند. در این مطلب به بیان فهرستی از این رفتارهای ناخوشایند از قول دیگر مسافران پرداخته‌ایم. در ادامه با کجارو همراه باشید.

مقاله مرتبط:

با این که اداره‌ی خدمات کودک همواره حامی حقوق کودکان به شمار می‌رود، اما در بیانیه‌ی جالبی اعلام کرده است: وقتی نوبت به پرواز در ??????? می‌رسد، یدک کشیدن عنوان " پدر و مادر بداخلاق " بهتر از آن است که اجازه دهید کودک شما به صندلی مسافران جلویی لگد بزند!

٪۶۱ از شرکت کنندگان در سومین نظرسنجی سالانه‌ی سایت Expedia.com در مورد قوانین و مقررات هواپیما، بیشترین دلخوری را از کودکانی داشتند که به صندلی آن‌ها لگد می‌زدند و ۵۹٪ هم این احساس بد را نسبت به والدین بی‌توجه آن‌ها ابراز کردند. پیام فوری مسافران به این پدر و مادرها این است که " هر چقدر دوست دارید به رفتارهای بد کودک خود اعتنا نکنید، اما به صندلی من هم کاری نداشته باشید!"

افراد بد بو، اشخاصی که با صدای بلند صحبت می‌کنند، کسانی که دائم مشغول گوش دادن موزیک هستند و افرادی که در مصرف نوشیدنی زیاده‌روی می‌کنند جزو ۵ گروه اول مسافران منفور هستند. بعضی دیگر از نکات جالبی که بد نیست بدانید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • دو سوم مسافران هواپیما، از نشستن کنار کسی که سعی در باز کردن سر صحبت با آن‌ها را دارد، گریزان بوده و احساس وحشت می‌کنند. به همین دلیل اگر قصد برقراری گفتگو با مسافر غریبه و جذاب کنار دستی خود را دارید، فقط یک سوم این شانس وجود دارد که بدترین کابوس آنها تلقی نشوید.

لم دادن

  •  جنگ صندلی‌ها را دست‌کم نگیرید. ۳۲٪ مسافران بر این عقیده هستند که لم دادن به صندلی در همه‌ی پروازها باید ممنوع اعلام شود. در حالی که ۲۶٪ هم تنها افراد لگد زن را مستحق مجازات می‌دانستند! علاوه بر این که لم دهندگان صندلی‌های هواپیما! جزو بدترین موجودات سیاره‌ی زمین شناخته شده‌اند، ۱۲٪ این گروه بر این باور هستند که هیچ چیز نمی‌تواند مانع لم دادن آن‌ها شود. حتی اگر مسافر صندلی پشت سر یک خانم باردار باشد!
  •  البته لازم نیست که در مورد رفتارهای احتمالی دور از عرف یا اخلاق در داخل هواپیما نگرانی خاصی داشته باشید. تنها ۱۰٪ پاسخ دهندگان نظرسنجی، بی ادبی یک مسافر هواپیما را ضبط کرده‌اند و در این میان تنها ۳٪ ویدیوی ضبط شده را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

لیست رفتارهای آزاردهنده‌ی داخل هواپیما فقط لگد زدن به صندلی، پدر و مادرهای سهل‌ انگار و افراط کنندگان نوشیدنی محدود نمی‌شود. ۱۷ مورد آزاردهنده‌ی دیگر توسط مسافران به این فهرست اضافه شده است که ممکن است بعضی از آن‌ها مد نظر شما هم باشند.

۱۷. مسافرانی که صندلی خود را تغییر می‌دهند ۱۳٪

۱۶. مسافرانی که اهل خوش و بش‌های جلف هستند ۱۳٪ 

۱۵. افرادی که بیش از حد دستشویی می‌روند ۲۴٪

۱۴. مسافرانی که کفش و جوراب و دیگر لباس‌های خود را در می‌آورند ۲۶٪

۱۳. زوج‌هایی که در مقابل جمع مسائلی را رعایت نمی‌کنند ۲۶٪

۱۲. مسافرانی که دایم دکمه‌ی زیر صندلی را فشار می‌دهند تا آن را جابه‌جا کنند ۲۷٪

۱۱. مسافرانی که رژیم تغذیه‌ی آن‌ها غذاهای تند است ۳۰٪

۱۰. افرادی که کیف و وسایل خود را در اولین نقطه‌ی قابل دسترس قرار می‌دهند ۳۲٪

۹. مسافرانی که راحت به صندلی لم می‌دهند ۳۲٪

۸. مسافرانی که برای پیاده شدن از هواپیما عجله دارند ۳۵٪

۷. مسافرانی که بار بیش از حد مجاز حمل می‌کنند ۳۸٪

۶. مسافران پرحرف ۴۳٪      

۵. مسافرانی که بیش از حد آب می‌خورند ۴۵٪    

۴. مسافرانی که با صدای بلند حرف می‌زنند یا با صدای بلند موسیقی گوش می‌دهند ۵۰٪

۳. مسافرانی که بوی عطرشان چندان خوشایند نیست ۵۰٪

۲. پدر و مادرهای بی‌توجه ۵۹٪

۱. افرادی که به صندلی جلویی لگد می‌زنند ۶۱٪

 آیا رفتار آزار دهنده‌ای مد نظر شما است که جای آن در این فهرست خالی باشد؟

مطالب مرتبط:

منبع thrillist

دیدگاه