دوچرخه ‌باری، وسیله‌ای امروزی برای حمل بار و اعضای کوچک خانواده

بهداد خسور
بهداد خسور چهار شنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
دوچرخه ‌باری، وسیله‌ای امروزی برای حمل بار و اعضای کوچک خانواده

در دنیای امروز دوچرخه می‌تواند راه حل مناسبی برای بسیاری از معضلات زیست‌محیطی و ترافیکی در شهرهای بزرگ باشد. علاوه بر این، با استفاده از این وسیله‌ می‌توانیم اندکی از کم تحرکی طول روز را هم جبران کنیم؛ اما اگر قصد داشته باشیم افراد یا لوازمی را همراه خود ببریم استفاده از دوچرخه‌های معمولی چندان معقول و ایمن به نظر نمی‌رسند. دوچرخه‌های باری می‌توانند پاسخ مناسبی برای این مشکل باشند. اگر دوست دارید بدانید دوچرخه‌ی باری چیست و چه کاربردی دارد با کجارو همراه باشید تا شما را با برترین نمونه‌های این نوع دوچرخه‌ آشنا کنیم.

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند برای انجام امور روزمره‌ی خود به جای اتومبیل از دوچرخه استفاده ‌کنند؛ بنابراین اگر دوچرخه‌ای فضایی مناسب برای حمل بار یا کودکان داشته باشد می‌تواند نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. به این نوع دوچرخه‌ها در اصطلاح دوچرخه‌ی باری (Cargo Bike) گفته می‌شود، در این مقاله به معرفی چند مدل دوچرخه می‌پردازیم که محل حمل بار اضافی به صورت ویژه‌ای در طراحی آن‌ها در نظر گرفته شده است.

دوچرخه‌ی باری بابوئی مدل شهری (City)

cargo-bike

بابوئی (Babboe) یک کمپانی دوچرخه‌سازی هلندی و یکی از معروف‌ترین برندهای دوچرخه‌سازی در سراسر دنیا است. معنی نام این کمپانی در زبان اندونزیایی «پرستار بچه» است. مدل شهری کمپانی بابوئی که روی دو چرخ حرکت می‌کند ۲۵۵ سانتی‌متر طول دارد و خریدار به همراه آن یک جعبه حمل بار چوبی دریافت می‌کند که به وسیله‌ی آن می‌تواند محموله‌هایی تا وزن ۸۰ کیلوگرم را با دوچرخه‌ی خود حمل کند؛ اضافه شدن این صندوقچه‌ی چوبی علاوه بر قابلیت حمل بار، شمایل یک دوچرخه کلاسیک هلندی را به بابوئی مدل شهری می‌دهد و ظاهر آن را بسیار زیبا می‌کند.

لَری و هری بولیت (Larry vs Harry Bullit)

cargo-bike

دوچرخه‌ای که در تصویر می‌بینید توسط کمپانی دانمارکی Larry vs Harry Bullit ساخته شده و سریع‌ترین و در عین حال با ثبات‌ترین دوچرخه‌ی باری ساخته شده در دنیا است که ثبات و تعادل آن حتی هنگامی که چند کودک در محل بار آن نشسته باشند هم همچنان قابل توجه است. این دوچرخه در کنار تمام کارایی که دارد ظاهر بسیار جالبی هم دارد و خریدار می‌تواند از میان رنگ‌های نارنجی، زرد و سبز یکی را انتخاب کند.

اتوبوس مدرسه‌ی ویرچو (Schoolbus)

cargo-bike

اسم این دوچرخه‌ی باری که ساخت «سن دیگو» آمریکا است، به گونه‌ای انتخاب شده که حالت تمسخرآمیز آن نظر هر کسی را به خود جلب خواهد کرد، اما اگر کسی به خاطر اسم این دوچرخه به سمت آن نرود، بدون شک به خاطر بدنه‌ی استیل سبز رنگ و جعبه‌ی حمل بار چوبی مجذوب آن خواهد شد. دوچرخه‌ی باری ساخت ویرچو انتخابی مناسب برای آن دسته افرادی است که به دنبال یک دوچرخه‌ی باری کوچک می‌گردند. اتوبوس مدرسه با ۲۱۳ سانتی‌متر طول، می‌تواند حداکثر ۵۰ کیلوگرم بار را حمل کند.

دوچرخه‌ی سطلی مدسن (Madsen Bucket Bike)

cargo-bike

مدسن چرخ یک کمپانی آمریکایی است که در شهر یوتا واقع شده است. این کمپانی دوچرخه‌ی مدل باری خود را به گونه‌ای طراحی کرده که دوچرخه‌ سوار در جلو و قسمت بار در پشت سر او قرار گرفته است. این سبک طراحی باعث شده دوچرخه ساخت مدسن تعادل بسیار خوبی داشته باشد ولی سرعت سواری در این مدل پایین آمده است؛ سطل ۱۵۰ لیتری که پشت این دوچرخه‌ی باری نصب شده است از زیبایی نمای عقب آن کاسته و همچنین ظرفیت زیادی هم نسبت به سایر رقبا ندارد، اما برای حمل دو کودک و چند کیسه خرید فضای مناسبی در اختیار شما می‌گذارد.

دوچرخه‌ی باری الکتریکی تریو بایک (Triobike) مدل مونو ای (Mono E)

cargo-bike

باطری نصب شده روی این دوچرخه‌ی باری تا ۹۰ کیلومتر به شما در راندن این وسیله کمک می‌کند؛ فضای بار این دوچرخه‌ی الکتریکی فضای کافی برای در بر گرفتن دو کودک ۹ ساله (یا حداکثر ۹۰ کیلوگرم) در اختیار شما قرار می‌دهد. این دوچرخه فعلاً فقط در کانادا در دسترس قرار دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه