عملکرد آژانس ها در زمان ممنوعیت تورهای ترکیه

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
عملکرد آژانس ها در زمان ممنوعیت تورهای ترکیه

ولی تیموری مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری درباره عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی در زمانی که سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده بود تورهای گردشگری ترکیه ممنوع است گفت که تنها با یک آژانس مسافرتی در ایران به‌دلیل تخلف در برگزاری تور گردشگری ترکیه آن هم‌زمانی که برپایی این تور ممنوع شده بود، برخورد شد و غیر از آن آمار دیگری نداریم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری گفت که از عملکرد دفاتر مسافرتی در زمان ممنوعیت تورهای ترکیه راضی بودیم. موارد نقض شده در زمینه برگزاری تورها نیز کم بوده اما همان موارد بررسی می‌شود. در این مدت، شاهد همکاری‌های خوبی از سوی آژانسداران بودیم هم به‌دلیل اعتبار خودشان و هم بررسی شرایط.

ولی تیموری ادامه داد:

ما برگزاری تورهای گردشگری را ممنوع اعلام کرده بودیم اما برخی از افراد برای کارهای تجاری یا وقت سفارت، می‌خواستند به ترکیه بروند و نمی‌توانستیم جلوی آن‌ها را هم بگیریم. دفاتر خدمات مسافرتی اعتراض کرده بودند که برخی از افراد برای گردش نمی‌روند بلکه آنجا کار می‌کنند. ما اگر برای آن‌ها جا رزرو نکنیم از طریق سایت‌های غیرمجاز اقدام می‌کنند و آسیب این موضوع بیشتر خواهد شد با این وجود ممکن است برخی از دفاتر به‌ صورت موردی نیز تخلفاتی کرده باشند که قانونا در این زمینه وارد شده و برخورد کردیم.

تیموری بیان کرد که با وجود همه این بحث‌ها مشاهده کردیم که با وجود آنکه برگزاری تورهای ترکیه ممنوع اعلام شده بود اما دفاتر خدمات مسافرتی کنار ما بوده و یک تصمیم جمعی گرفتیم تا آنکه بالاخره با رایزنی‌های انجام شده و سازمان هواپیمایی و وزارت خارجه این ممنوعیت برداشته شد. موارد نقض شده دراین‌باره بسیار کم بود و ما هم از دفاتر خدمات مسافرتی تشکر می‌کنیم که در این زمینه همراهمان شدند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی گردشگری به گزارش‌های دوره‌ای معاونت گردشگری نیز اشاره کرد و گفت:

نظارت‌های دوره از فعالیت اداره کل استان‌ها را در بخش بررسی و نظارت واحدهای گردشگری از ۱۵ مرداد ماه آغاز کرده‌ایم و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت. این نظارت‌ها شامل بررسی صدور مجوزها، بازرسی از تأسیسات گردشگری، شرکت در کمیسیون‌های فنی، درجه‌بندی تأسیسات و... می‌شود. نتیجه این بررسی‌ها و عملکرد دفاتر در مدتی که آژانس‌ها برای برگزاری تورهای ترکیه ممنوعیت داشتند نیز در گزارشی تحلیل می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع مهر

دیدگاه