عدم توانایی ایران در جذب بالای گردشگر

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
عدم توانایی ایران در جذب بالای گردشگر

نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در ایتالیا از زیرساخت‌های ضعیف اقامتی در ایران که مانع پاسخگویی به تعداد زیاد متقاضیان سفر به کشورمان شده است انتقاد کرده است.

عباس داوودی نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در ایتالیا که مدیریت یک آژانس گردشگری را در ایتالیا به عهده دارد، تابستان امسال سفر جمعی از تور اپراتورهای این کشور را به ایران ترتیب داد تا تابوی سفرهای فصلی گردشگران خارجی را بشکند، زمانی که فقط به پاییز و بهار محدود شده است.

عباس داوودی این راه‌حل را برای جبران خلأ اسکان مسافران در هتل‌های استاندارد و مناسب ایرانی در نظر گرفته و حالا امیدوار است دیگر فعالان گردشگری ایران نیز از چنین شیوه‌ای برای جبران کاستی‌ها بهره ببرند.

 داوودی با انتقاد به کمبود هتل‌های با کیفیت در شهرهایی چون اصفهان گفت:

از اول مهر ماه حجم زیادی از گردشگران خارجی به ایران وارد می‌شوند، اما در سراسر کشور به‌ خصوص در اصفهان نمی‌توانیم پاسخگوی همه درخواست‌ها باشیم. از دولت می‌خواهیم در این رابطه اقدامی کند، چون با توجه به حجم درخواست‌ها از این به بعد همواره با ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش تقاضای ورود گردشگر مواجه خواهیم شد، ولی به دلیل نبودِ زیرساخت امکان پاسخگویی به تمام درخواست‌ها را نداریم.

 

عباس داوودی در ادامه خاطرنشان کرد که ما در تمام نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری حضور داریم و سعی می‌کنیم مناطق کمتر شناخته شده را معرفی کنیم و هر بار شاهد استقبال پرشورتر مردم از سفر به ایران هستیم، اما ناچاریم بسیاری از درخواست‌ها را رد کنیم، چون با کمبود فضای اقامتی مناسب مواجهیم.

 

نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در ایتالیا درباره راه‌حل این شرایط، گفت:

ما فقط می‌توانیم مشکلات را مطرح کنیم، اما دولت می‌تواند با ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی، موظف کردن بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری و هتل‌سازی و هر کار دیگری که از دستش برمی‌آید، هرچه سریع‌تر گردشگری را از این وضع خلاص کند.

داوودی یادآور شد که گردشگری تنها صنعتی بود که در زمان رکود اقتصادی به دلیل وابستگی هزاران صنعت دیگر به آن، همواره در حال ‌توسعه و پیشرفت بود. از سوی دیگر، قابلیت ایجاد سالانه میلیون‌ها شغل را دارد. کشور ما نیز ظرفیت زیادی در این بخش دارد و می‌تواند جزو پنج مقصد اول گردشگری دنیا باشد، ولی متأسفانه زیرساخت‌ها این اجازه را نمی‌دهد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه