بر افراشتن پرچم های آبی در سواحل پاک گیلان

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
بر افراشتن پرچم های آبی در سواحل پاک گیلان

دکتر معصومه ابتکار از نصب پرچم‌های آبی در سواحل فاقد آلودگی پسماند و پساب خبر داد و گفت که بدین ترتیب مناطقی که دارای پرچم آبی بیشتری باشند گردشگران بیشتری را جذب خواهند کرد.

معصومه ابتکار درباره‌ی طرح نصب پرچم‌های آبی در سواحل پاک گیلان گفت:

لازم است شهرداران و دهیاران و سایر مسئولان ذی‌ربط برای جلوگیری از ورود آلودگی‌های پسماند به سواحل، همتی مضاعف داشته باشند تا سواحل مفتخر به دریافت این پرچم‌ها شوند.

ابتکار با بیان اینکه دولت یازدهم به مسائل اجتماعی، ورزشی و جوانان اهتمام ویژه‌ای دارد، ادامه داد:

ورزش و هرگونه فعالیت اجتماعی باید در محیط زیست سالم باشد چراکه توجه دولت به حفظ محیط زیست مشخص است و باید برای حفظ محیط زیست تلاش کنیم.

معصومه ابتکار با بیان اینکه ورزش در محیط زیست سالم امکان‌پذیر است و حتی نباید در هوای آلوده پیاده‌روی و آب ناسالم شنا کرد، گفت که دریای خزر اگر سالم باشد، امکان شنا در آن فراهم خواهد بود اما در صورت وجود زباله و آلودگی آن، طبیعت استان به مخاطره می‌افتد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه ورزش یکی از مکمل‌های زندگی سالم به‌ویژه در نقاط شهری است، بیان داشت که ورزش یکی از راهکارهای جبرانی از برون رفت مشکلات اجتماعی از کودکی تا کهن‌سالی است.

ابتکار در ادامه با اشاره به حضور ورزشکاران ایرانی در المپیک ریو اظهار کرد که بانوان و مردان این سرزمین به دریافت نخستین مدال المپیک توسط کیمیا علیزاده افتخار می‌کنند.

همچنین تفاهم‌نامه مدیریت پایدار در ورزش و گردشگری با حفظ محیط زیست به‌ ویژه در مناطق دارای اهمیت ویژه زیست محیطی نظیر تالاب انزلی و بوجاق به امضای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار گیلان رسید.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه