سفر اپ: با گوگل مپ مشکلی در خصوص مسیریابی نخواهید داشت

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور شنبه، ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
سفر اپ: با گوگل مپ مشکلی در خصوص مسیریابی نخواهید داشت

گوگل مپ یا نقشه گوگل نام نقشه‌ای آنلاین است که کاربران بسیاری در سرتاسر جهان و البته ایران دارد. از طریق این نقشه می‌توان مسیریابی کرد، از ترافیک جاده‌ها مطلع شد و به زمین از طریق تصاویر ماهواره‌ای نگاه کرد. همراه کجارو باشید تا با این سرویس و خدمات آن بیشتر آشنا شویم.

سفر به شهر‌های دیگر مشکلی به نام آشنا نبودن با خیابان‌ها و مسیر‌های منتهی به مکان‌های گردشگری را به همراه دارد. بدون شک هیچ کس با تمام مسیر‌های داخل شهری ایران و جهان آشنا نیست. گم شدن در شهر‌های بزرگ و کوچک چندان اتفاق جالبی به نظر نمی‌رسد و اغلب افراد دوست دارند در جریان سفر‌هایشان هرچه ساده‌تر به مقصد برسند. تابلو‌های شهری نیز همیشه کارساز نیستند و ممکن است حتی سر در گمتان کنند. در چنین شرایطی نیاز به سرویس‌هایی جهت رسیدن به مقصد احساس می‌شود. اما باید بگوییم که این مشکل بدون راه حل نیست و راه‌های بسیاری برای برطرف کردن آن و مسیریابی ارائه شده است. یکی از بهترین نقشه‌های موجود برای مسیریابی و موارد این چنینی، نقشه گوگل است. نقشه گوگل قابلیت‌های بسیار کاربردی و خوبی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و عملا تجربه دلنشینی را از سفر ارائه می‌کند.

گوگل مپ

نقشه گوگل یا Google Maps یک سرویس آنلاین است که نقشه سرتاسر جهان درون آن وجود دارد. با کمک این نقشه می‌توانید حتی کوچه پس کوچه‌های شهر‌های بزرگ و کوچک را نیز مشاهده کنید. اغلب اطلاعات موجود در این نقشه کامل هستند و این صحت در خصوص نقشه‌های ایران نیز صادق است. با گوگل مپ می‌توانید به هر نقطه‌ای از جهان سفر کنید و نگران گم شدن نباشید. هر جایی که اینترنت باشید، گوگل مپ نیز می‌تواند مسیریابی را با دقت هر چه تمام‌تر انجام دهد.

یکی از قابلیت‌های این نقشه امکان مشاهده زمین از طریق تصاویر ماهواره‌ای است. با کمک این ویژگی می‌توانید مسیری که سیستم به شما پیشنهاد داده را از طریق تصاویر ماهواره‌ای مشاهده کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های این سرویس امکان ارائه مسیر برای حرکت از طریق خودرو، پیاده و دوچرخه است. نقشه گوگل ترافیک مسیر‌های مهم را نیز ارائه می‌کند و کاربران از طریق آن می‌توانند مسیر بهتری را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند. اگرچه گوگل مپ اطلاعات مربوط به ترافیک شهر‌های کوچک ایران را ندارد. اما اگر به شهر‌های بزرگ ایران سفر کنید، می‌توانید از طریق گوگل مپ از ترافیک مسیر‌ها مطلع شوید.

یکی دیگر از قابلیت‌های نقشه گوگل Street View یا نمای خیابان است. با کمک قابلیت نمای خیابان می‌توانید در خیابان‌های مختلف حرکت کنید و در واقع سفری مجازی داشته باشید. اما باید توجه داشت که این قابلیت تنها در مکان‌های مشخصی وجود دارد و البته قابلیت نمای خیابان، هیچ کدام از خیابان‌های ایران را شامل نمی‌شود.

اگرچه برای مسیریابی و دانلود نقشه‌ها لازم است که به اینترنت متصل باشید، اما می‌توان یک نسخه آفلاین از نقشه محل مورد نظر را نیز تهیه کرد. کاربران می‌توانند از این سرویس در وب و گوشی‌های هوشمند استفاده کنند. برای دانلود اپلیکیشن گوگل مپ از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

دانلود

دانلود

سفر اپ روزهای زوج ساعت ۱۸:۳۰ در کجارو منتشر می‌شود. شما همراهان کجارویی نیز می‌توانید اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را در بخش دیدگاه‌ها پیشنهاد دهید تا در این بخش معرفی شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه