احداث اولین کمپ کویری استان خراسان جنوبی در دشت لوت

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
احداث اولین کمپ کویری استان خراسان جنوبی در دشت لوت

امسال بعد از ثبت جهانی دشت لوت، مسئولان برنامه‌های فراوانی را برای معرفی هرچه بیشتر این اثر طبیعی اختصاص دادند.

حسن رمضانی، رئیس اداره‌کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی، با اشاره به برنامه‌هایی برای معرفی بیشتر میراث‌ جهانی شده‌ی استان، «دشت لوت» (که بخشی از آن در استان خراسان جنوبی واقع است) و «قنات بلده فردوس» (یکی از ۱۱ قنات جهانی شده‌ ایران)، گفت: 

امسال دو اثر ثبت جهانی داشتیم که تا پایان شهریورماه برای این دو اثر تاریخی و طبیعی که حفظ و نگهداری از آن‌ها همیشه جزو وظایف ما بوده است و از این به بعد هم خواهد بود، مراسم پرده‌برداری برگزار می‌کنیم. همچنین احداث اولین کمپ کویری استان، ‌در دهسلم نهبندان، از برنامه‌هایی است که به هدف جذب بیشتر گردشگر این استان، برای معرفی این اثر طبیعی و ثبت جهانی‌ ‌شده‌ی «دشت لوت»، در برنامه داریم. این کمپ کویری با ۶۰۰ میلیون اعتبار ملی و استانی تقریبا آماده‌ی واگذاری به بخش خصوصی و بعد بهره‌برداری است.

رئیس اداره‌کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی، با اشاره به برنامه‌های در پیش روی این اداره، خاطرنشان کرد که در شهریورماه و هم‌زمان با هفته دولت قرار است ۱۰ واحد بوم‌گردی این استان به بهره‌برداری برسد. این خانه‌ها با توجه‌ به معماری بومی که دارند، به اقامتگاه‌هایی برای میزبانی گردشگران این استان تبدیل خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه