تور مجازی: کیپ تاون

سارا کرایی
سارا کرایی سه شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
تور مجازی: کیپ تاون

در این مقاله از تور مجازی به شهر کیپ تاون، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری آفریقای جنوبی و سرزمین پنگوئن‌های آفریقایی، خواهیم رفت.

کیپ تاون، یکی از محبوب‌ترین شهرهای قاره‌ی آفریقا، در جنوب غربی این قاره و در حاشیه‌ی سواحل اقیانوس اطلس، نزدیک به دماغه امید نیک (Cape of Good Hope - شبه‌جزیره‌ای صخره‌ای) قرار گرفته است. تاریخ این شهر به زمان تشکیل جمهوری آفریقای جنوبی (۱۶۵۲) باز می‌گردد؛ زمانی که دریانورد هلندی، جان ون ریبیک (Jan van Riebeeck)، برای اولین بار این شهر را کشف می‌کند. البته، این تاریخ تنها زمان تاسیس رسمی شهر است و در واقع، حضور اولین ساکنان این منطقه به ۱۲۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد.

امروزه، کیپ تاون یکی از جالب‌توجه‌ترین تفرجگاه‌های شهری دنیا محسوب می‌شود. تور کیپ تاون و تور آفریقای جنوبی به این دلیل مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است که از طریق آن به شهری فوق‌العاده سفر می‌کنند که در آن چهره‌ی منحصربه‌فرد سرزمین آفریقا با بهترین دستاوردهای تمدن غربی به زیبایی ادغام شده‌اند.

موقعیت کیپ تاون روی نقشه گوگل

هتل‌های کیپ تاون از امکانات رفاهی باکیفیتی برخوردارند و سواحل آن برای موج سواران، غواصان و هر کسی که در پی گذراندن تعطیلاتی آرامش‌بخش است، چیزی شبیه بهشت می‌ماند. به عبارت دیگر، کیپ تاون مقصدی رویایی برای همه سنین و سلیقه‌ها است.

ارتفاع اغلب ساختمان‌های شهر از چند طبقه بیشتر نیست، البته به‌جز ساختمان‌های مرکز شهر. می‌شود ساعت‌ها در شهر پیاده‌روی کرد و از معماری بی‌نظیر شهری شامل کلیساها، عمارت‌های قدیمی و بلوارهای ساحلی لذت برد. علاوه بر این‌ها موزه‌های بسیاری (مانند تنها موزه‌ی هنرهای روسی آفریقا) در این شهر وجود دارد. سرگرمی‌‌ها و تفریحات شبانه‌ی کیپ تاون، هر نوع سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

کیپ تاون

این زیبایی‌ها و سرگرمی‌ها در کنار آب‌وهوای دلپذیر مدیترانه‌ای، کیپ تاون را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری آفریقای جنوبی بدل کرده است. اما شهرت کیپ‌ تاون‌ تنها به این‌ها ختم نمی‌شود.

کیپ تاون

اگر تابه‌حال فکر می‌کردید که پنگوئن‌ها تنها در قطب جنوب زندگی می‌کنند باید بگویم کاملا در اشتباه بودید. کلونی پنگوئن‌های آفریقایی درست در نزدیکی این شهر قرار دارد. این پنگوئن‌ها در حاشیه‌‌ی ساحلی جریان بنگوئلا (جریان سرد اقیانوسی پهن و شمال‌سو که بخش شرقی گردابه اقیانوس اطلس را تشکیل می‌دهد) زندگی می‌کنند، به همین دلیل است که می‌توانند در هوای گرم آفریقا تاب بیاورند.

کیپ تاون

با این همه، مهم‌ترین جاذبه‌ی این شهر، قطعا، کوه معروف تیبل (Table Mountain) است که مهم‌ترین نماد شهر و در واقع کارت ویزیت آن است. از این نماد باشکوه در پرچم کیپ تاون هم استفاده شده است و حتی نام یکی از صور فلکی در نیم‌کره‌ی جنوبی را از نام این کوهستان گرفته‌اند. 

اولین چیزی که دریانوردان در بدو ورود خود به قاره‌ی آفریقا با آن مواجه شدند کوه تیبل بوده است. حتی در گذشته، کاپیتان‌های کشتی به اولین ملوانی که می‌توانست کوه تیبل را رویت کند یک سکه‌‌ی طلا جایزه می‌دادند. این فلات طبیعی ۱۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا، مشرف به کیپ تاون است و دورنمایی دیدنی و هوایی مطبوع و دلچسب برای شهر به‌وجود آورده است. 

ایوان اندریچ گونچارو (Ivan Andreevich Goncharov)، جهانگرد معروف روسی، درباره‌ی کوه تیبل می‌گوید:

مثل یک میز، صندوق، شاید هم پیانویی بزرگ یا حتی دیوار است؛ اما شباهتی به یک کوه ندارد.

به عقیده‌ی بسیاری، یکی از قوی‌ترین مراکز انرژی روی زمین کوه تیبل است. به قله‌ی کوه که بروید، درست مثل این است که به آخرین نقطه‌ی زمین رفته باشید. چنین حسی چندان هم غلط نیست. اینجا در واقع آخر آفریقا است؛ ۴۵۰۰ کیلومتر آب، سواحل آفریقا را از قطب جنوب جدا می‌کند. 

بر فراز قله‌ی کوه، یکی از دیدنی‌ترین مناظر مرکز شهر و دیدنی‌های آن را پیش رو خواهید داشت. در کیپ تاون همه چیز غیرمعمول، پرنشاط و در عین حال طبیعی اما بسیار مدرن است.

امیدوارم از دیدن تصاویر پانوراما لذت ببرید.

تور مجازی کیپ تاون

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه