سفر اپ: با Citymapper بهترین مسیر را پیدا کنید

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور شنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
سفر اپ: با Citymapper بهترین مسیر را پیدا کنید

سفر به شهر‌های بزرگ مشکلات خاص خود را دارد، بزرگی شهر‌ها باعث می‌شود که افراد هرچه ساده‌تر در آن گم شوند. کاربران اغلب برای مسیریابی در شهر‌های بزرگ از سرویس‌های موقعیت‌یاب استفاده می‌کنند. Citymapper نام یکی از این سرویس‌هاست که عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند یک انتخاب عالی برای مسیریابی باشد. همراه کجارو باشید.

مقاله‌های مرتبط

روز به روز شهر‌های جهان بزرگ‌تر می‌شوند و با همین روند، جمعیت شهر‌ها نیز رو به افزایش است. در چنین جهانی دانستن تمام مسیر‌های یک شهر بزرگ کار ساده‌ای نیست و اغلب برای مسیریابی باید به سراغ اپلیکیشن‌ها و موقعیت‌یاب‌ها رفت. با وجود این‌که بسیاری از افراد برای مسیریابی از سرویس‌هایی نظیر گوگل مپ و نقشه اپل استفاده می‌کنند، اما این سرویس‌ها در عین عالی بودن، بدون ایراد نیز نیستند. برای مثال سرویس‌های دیگری نیز وجود دارند که با جمع‌آوری اطلاعات مختلف از بخش‌های گوناگون هرچه بهتر می‌توانند افراد را در جهت رسیدن به مقصد مورد نظرشان یاری کنند. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که مسیریابی تنها به نشان دادن یک مسیر مناسب محدود نمی‌شود، بلکه یک سرویس خوب باید مکان‌های مناسب برای سوار شدن به قطار، اتوبوس یا هر وسیله دیگری را نیز نشان دهد تا کاربر هرچه ساده‌تر به مقصد مورد نظرش برسد.

Citymapper

Citymapper نام سرویسی است که اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص مسیریابی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. استفاده از این سرویس بسیار ساده است و کاربران می‌توانند آن را روی دستگاه اندرویدی یا محصولات اپل استفاده کنند. در واقع Citymapper می‌تواند نیاز مسافران و حتی شهروندان را نیز در خصوص مسیریابی کاملا مرتفع سازد. این سرویس بهترین مسیر را برای رسیدن از نقطه A به نقطه  Bنشان می‌دهد و البته بانک جامع اطلاعاتی نیز دارد که کاربران را در جهت به دست آوردن بهترین مسیر یاری می‌کند. Citymapper داده‌های خود را از بخش‌های مختلفی تهیه می‌کند که در این بین می‌توان به گوگل، اپل، OpenStreetmaps، Foursquare، Yelp، Uber، Hailo، Car2Go و Aurolib اشاره کرد. سرویس مذکور تاکنون جوایز و افتخارات زیادی را نیز کسب کرده است. برای مثال نسخه iOS این اپلیکیشن در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اپل بود.

کاربران با استفاده از Citymapper می‌توانند مقصدشان را مشخص کنند و سپس اپلیکیشن، بهترین مسیر را برای آن‌ها ارائه می‌کند. این مسیر می‌تواند متشکل از قطار، تاکسی، پیاده یا هر وسیله دیگری باشد. نکته جالب در این خصوص، ارائه قیمت متوسط حمل و نقل است که برای مثال می‌گوید در این مسیر باید چه میزان پول پرداخت کنید.

این سرویس برای اندروید و iOS عرضه شده است و می‌توانید از طریق لینک زیر آن را برای دستگاه خود دانلود و نصب کنید.

دانلود

دانلود

سفر اپ روزهای زوج ساعت ۱۸:۳۰ در کجارو منتشر می‌شود. شما همراهان کجارویی نیز می‌توانید اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را در بخش دیدگاه‌ها پیشنهاد دهید تا در این بخش معرفی شوند.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه