انفجار انتحاری در «غاز عینتاب» ترکیه ۵۰ کشته و حدود ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
انفجار انتحاری در «غاز عینتاب» ترکیه ۵۰ کشته و حدود ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت

منابع خبری از وقوع انفجار انتحاری در شهر «غازی آنتپ» ترکیه در نزدیکی مرز سوریه خبر دادند. طبق گزارشات تکمیلی این انفجار تا کنون ۵۰ کشته و حدود ۱۰۰ زخمی برجای گذاشته است

شبکه تلویزیونی ان تی وی ترکیه نیز در گزارشی با اشاره به وقوع «حمله‌ای تروریستی» در غازی آنتپ تاکید کرد هدف این حمله، یک مراسم عروسی بوده است. بر این اساس ده‌ها خودروی امدادی و آمبولانس به محل انفجار اعزام شده است.

شاهدان عینی می‌گویند یک عامل انتحاری بمب همراه خود را در نزدیکی محل برگزاری یک مراسم عروسی در این شهر واقع در جنوب ترکیه منفجر کرده است.

«علی یرلیکایا» فرماندار «غازی آنتپ» اعلام کرد که این انفجار یک حمله تروریستی بوده است. «محمد شیمشک» معاون نخست وزیر ترکیه نیز با اشاره به انتحاری بودن این انفجار گفت که شمار تلفات این حمله احتمالاً بیش از آمار اعلام شده خواهد بود.

در همین حال «شامیل طیار» معاون حزب «عدالت و توسعه» ترکیه گفت که گروه تروریستی داعش عامل این حمله بوده است.

استان «غازی آنتپ» در جنوب ترکیه با استان حلب در سوریه هم مرز است؛ جایی که درگیری‌های شدیدی میان گروه تروریستی داعش و معارضان سوری مورد حمایت آمریکا در شهرهای «منبج» و «جرابلس» در استان حلب برای هفته‌هاست که ادامه دارد.

 

انفجار در ترکیه

انفجار در ترکیه

انفجار در ترکیه

انفجار در ترکیه

انفجار در ترکیه

خبرنگار الجزیره به نقل از منابع پلیس اعلام کرد که حمله را یک عامل انتحاری صورت داده و هیچ گروهی هنوز مسئولیت انفجار را برعهده نگرفته است.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه احتمال داد که داعش پشت انفجار باشد.

اردوغان تاکید کرد:

ترکیه و ملت ما بار دیگر پیام یکسانی را به عاملان این حمله دارند اینکه موفق نخواهید شد. ترکیه هرگز تن به تشنج‌هایی از این دست نخواهد داد، بلکه این تجاوزات و حملات وحدت و همبستگی و برادری را در ترکیه توجیه‌پذیر  می‌کند.

اردوغان در ادامه گفت:‌

حملات پ.ک.ک علیه نیروهای امنیتی طی تنها ماه گذشته میلادی هفتاد کشته برجای گذاشت.

منابع در ریاست‌جمهوری ترکیه به خبرگزاری آناتولی گفتند که اردوغان به وزارت کشور لزوم پیگیری حادثه را از نزدیک تاکید کرده و با وزیر کشور تماس تلفنی داشته است.

بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه نیز با وزیر کشور و استاندار غازی‌آنتپ تماس تلفنی برقرار کرد و در جریان آخرین تحولات قرار گرفت.

او به مهمت شمشک معاونش، عبدالحمید گل‌ دبیرکل حزب عدالت و توسعه و نمایندگان غازی‌آنتپ در پارلمان دستور داده فورا در محل حادثه حاضر شوند.

نخست وزیر ترکیه در این راستا اعلام کرد که دولت و ملت ترکیه برای مبارزه با گروه‌های تروریستی با هر اسم و گرایشی مصمم هستند.

ییلدیریم با محکوم کردن انفجار در جنوب ترکیه گفت:‌ تروریسم و سازمان‌های آن بار دیگر وجهه ظالمانه خود را از طریق هدف قرار دادن مراسم عروسی و تبدیل آن به ماتم نشان دادند.

وی تاکید کرد که ترکیه قوی است و از روحیه استقلال برخوردار است.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه