ایران به دنبال جبران عقب ماندگی های صنعت گردشگری است

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
ایران به دنبال جبران عقب ماندگی های صنعت گردشگری است

با توجه به این که صنعت گردشگری چهارمین صنعت بزرگ جهان است، حالا بعد از برجام ایران در بهترین موقعیت قرار گرفته تا بتواند این صنعت را با سرعت هرچه بیشتر توسعه دهد.

سخنگوی کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس درباره عقب ماندگی‌های صنعت گردشگری گفت:

ما در شرایط امروز دنیا که صنعت گردشگری یکی از چهار صنعت پول‌ساز دنیاست و البته از ابزارهای مهم فرهنگی و سیاسی تحت اختیار دولت‌ها نیز محسوب می‌شود، نمی‌توانیم این حوزه را با شرایط فعلی اداره کنیم و به هر شکل باید در فکر جبران عقب‌ماندگی‌ها باشیم.

محمد مهدی مفتح  نماینده مردم تویسرکان درباره ایرادات این حوضه افزود:

ما علاوه بر این‌که در ابعاد تبلیغاتی برای معرفی جاذبه‌های ایران ضعیف عمل کرده‌ایم، در زمینه زیر ساختی و رفاهی برای گردشگران امکانات بسیار محدود و ضعیفی داریم.

ضعف زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی در کشور ما بسیار جدی است و یکی از کارهایی که می‌تواند قسمت مهمی از این ضعف را پوشش داده و جبران برخی از عقب‌ماندگی‌ها را کند، موضوع احیاء بناهای تاریخی است.

مفتح با اشاره به اینکه عموما احیاء بناهای تاریخی نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری نسبت به ساخت بسیاری از زیرساخت‌ها دارد، تاکید کرد که در احیاء بناهای تاریخی صرفا بحث اقامت و پذیرایی مهم نیست، چون خود این بناها اگر درست مرمت و اداره شوند به‌عنوان یک مجموعه از جاذبه‌های گردشگری خواهند بود که نظیر آن را در کاشان یا یزد داریم.

واگذاری بناهای تاریخی باید تبدیل به یک رفتار فراگیر توسط دولت شود و ما در آینده شاهد باشیم که این بناها نه به‌صورت موردی بلکه در تعداد بسیار بالاتر و البته با لحاظ مسائل فنی و کارشناسی به بخش خصوصی واگذار شوند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه