با بهترین مسافرخانه‌های شهرهای بزرگ اروپا آشنا شوید

مینا رهبری | پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

مسافرت به اروپا مستلزم صرف هزینه‌های بالایی است، اما می‌توان با پیدا کردن یک مسافرخانه‌ی خوب، هزینه‌ی مربوط به هتل‌های گران‌قیمت را کاهش داد. در گذشته مسافرخانه‌ها از کیفیت بالایی برخوردار نبودند و کمتر کسی تمایل به اقامت در چنین مکان‌هایی را داشت. اما امروزه بسیاری از مسافرخانه‌های اروپا با ارتقا کیفیت و به روز کردن امکانات خود، به یکی از گزینه‌های اقامتی مناسب تبدیل شده‌اند. با کجارو همراه باشید تا با بهترین مسافرخانه‌ها در شهرهای بزرگ اروپا آشنا شوید.

در گذشته بیشتر کسانی که با کوله‌پشتی سفر می‌کردند در مسافرخانه‌ها اقامت داشتند. برای ماندن در این مسافرخانه‌ها باید برای نشان دادن قدرت مبارزه می‌کردی، با کفش دوش می‌گرفتی، میان سر و صدای مسافران دیگر که در تخت‌های مجاور با هم بلند بلند صحبت می‌کردند، می‌خوابیدی و کارهای دیگری که برای انجام آن‌ها باید تحمل شرایط سخت را داشته باشی.

با این حال امروزه شرایط بسیار عوض شده است و در چند سال اخیر مسافرخانه‌ها کیفیت و سطح رفاه خود را بالاتر برده‌اند. در حقیقت این روزها نمی‌شود مسافرخانه را از هتل تشخیص داد. از این رو در این مقاله به معرفی بهترین مسافرخانه‌های اروپا می‌پردازیم.

آمستردام، مسافرخانه کلینک نورد

آمستردام

همان‌طور که از اسمش پیدا است، این مسافرخانه در محله‌ی اعیان‌نشین «نورد» آمستردام قرار گرفته است و فاصله‌ی بسیار کمی با مرکز شهر دارد. اتاق‌های آن پر نور و مدرن هستند و در حمام‌ها شامپوی سر و بدن با آرم‌های جالب وجود دارند. این مسافرخانه نسبت به جاهای دیگر در مرکز شهر توریستی آمستردام، از آرامش و سکوت بیشتری برخوردار است.

آتن، مسافرخانه سیتی سیرکس

آتن

این مسافرخانه که توسط هنرمندان گرافیست طراحی شده، دقیقا همان چیزی است که شما از یک هتل شیک انتظار دارید. مسافرخانه‌ی سیتی سیرکس تمامی دیوارنگاری‌ها و کاشی‌های سبک باروک را از زمانی که یک عمارت بزرگ بود، حفظ کرده و دیوارها را با هنر پویا و قلم‌کاری‌های عجیبی به سبک «دادا» نقاشی کرده است. این مسافرخانه در محله‌ی «سیری» آتن قرار گرفته و چشم‌انداز زیبای آن بر دژ «آکروپلیس» چشم هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند.

بارسلون، مسافرخانه کاسا گارسیا

بارسلونا

اگرچه کاسا گارسیا یک مسافرخانه است، اما بسیار شبیه مهمان‌سراهای بیرون شهر اسپانیایی است. این ملک ۶ طبقه دارد، اما با وجود یک فضای مشترک بزرگ و آشپزخانه که کیک خانگی سرو می‌کند، بسیار دنج است. در این مسافرخانه که در خیابان «گارسیا» واقع شده، طیف وسیعی از فعالیت‌های لذت‌بخش در طول هفته اجرا می‌شود که از این جمله می‌توان به کارگاه‌های آموزشی، یوگا و کلاس‌های رقص تانگو اشاره کرد.

برلین، مسافرخانه روی آب ایسترن کامفورت

برلین

این مسافرخانه روی رودخانه‌ی زیبای «اسپیری» شناور است و میان دو منطقه‌ی بزرگ شهر قرار گرفته است. اتاق‌های کابین بسیار دنج و باز هستند و همواره این امکان وجود دارد که در عرشه‌ی بالایی آن، در زیر نور ستارگان استراحت کنید. در طول روز نیز چشم‌انداز زیبایی از پل «اوبربوم» و گالری «ایست ساید» وجود دارد.

بوداپست، مسافرخانه گراندیو پارتی

بوداپست

این مسافرخانه در منطقه‌ی ۷ بوداپست قرار گرفته و یکی از بهترین مسافرخانه‌های این شهر است.

کپنهاگ، مسافرخانه اوربن هاوس

کپنهاگ

این مسافرخانه در خیابان «وستربرو» کپنهاگ، تمام انتظارات شما از یک مسافرخانه‌ی خوب را برآورده می‌کند؛ مانند حمام شخصی و کمد کلیددار برای هر نفر در اتاق‌های مشترک.

استانبول، مسافرخانه بانک بی اوغلو

استانبول

این مسافرخانه که در خیابان «بی اوغلو» واقع شده است، یک جکوزی در پشت بام خود دارد. محل حمام آفتاب این مسافرخانه همان رویایی است که از تابستان‌ استانبول داریم. تمامی اتاق‌ها تمیز و ساده هستند و شاید ترجیح دهید بیشتر وقت خود را در کافه‌ی طبقه همکف روی صندلی‌های مرمر بگذرانید، در حالی که دورادور شما را رادیوهای قدیمی و دستگاه‌های ضبط صوت فرا گرفته‌اند و شما قهوه ایتالیایی اسپرسو یا قهوه ترک می‌نوشید.

لیسبون، مسافرخانه ایندیپندنت

لیسبون

مسافرخانه‌ی ایندیپندنت در خیابان «بایرو آلتو» جایی است که مدیرش آن را یک هتل می‌داند و ما نیز با این مسئله مشکلی نداریم! این مسافرخانه قبلا عمارت یک سفیر بود. از اثاثیه‌ی تعمیر شده‌ی آن مانند کف شطرنجی اتاق و شیشه‌های رنگی، می‌توان دریافت با عشق از این مسافرخانه نگهداری شده است. رستوران این مسافرخانه غذاهای پرتغالی با کیفیت و قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهد که می‌تواند عکس مناسبی برای صفحه‌ی اینستاگرام شما باشد.

لندن، مسافرخانه وامبت

لندن

وامبت یکی از مسافرخانه‌های زنجیره‌ای در سراسر اروپا است که به قابل اعتماد بودن شناخته شده است، اما محل قرارگیری آن در لندن، یعنی خیابان «ایست اند»، یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی آن است. در دهه‌ی ۱۸۶۰ میلادی این مسافرخانه محل اقامت ملوانان بود و «جوزف کنراد»، از نویسندگان معروف انگلیس، یک بار در این مسافرخانه اقامت داشته است. این مسافرخانه با ۶۰۰ تخت، از بزرگ‌ترین مسافرخانه‌های زنجیره‌ای وامبت است، پس مشکلی در رزرو کردن اتاق نخواهید داشت. اتاق‌های آن از حضور ملوانان در آنجا، تغییرات اساسی کرده است، یعنی آن را تعمیر کرده و لوازم شیک و زیبا  مثل تخت‌های چوبی راحت و وسایلی مو خشک‌کن در آن قرار داده‌اند. 

مادرید، مسافرخانه‌های یو

مادرید

گشت و گذار در آب و هوای مطبوع مادرید قطعا پرهزینه خواهد بود، اما اگر در مسافرخانه‌های «یو» بمانید، می‌توانید از پرداخت هزینه‌های سنگین هتل جلوگیری کنید. این مسافرخانه در خیابان «جاستیکا» پناهگاهی پر از لذت‌های ساده است مانند صبحانه‌ی رایگان، تخت خواب‌هایی با چراغ مطالعه‌ی شخصی و کمدهای قفل‌دار برای هر مسافر. اتاق‌های آن بسیار دنج و مدرن هستند و رنگ دیوارهایش بیشتر ترکیبی از رنگ سفید و دیگر رنگ‌های شاد است.

پاریس، مسافرخانه ژنراتور

پاریس

شاید مسافرخانه‌ی ژنراتور پاریس که در خیابان «دهم اراندیسمان» قرار گرفته است، نمونه‌ای از یک ابر مسافرخانه باشد! این مسافرخانه ۹۲۰ تخت دارد، اما بسیار شیک است. طراحی آن بسیار لوکس است و شامل چراغ‌های نئون نیز می‌شود، اما هنوز هم نشانه‌هایی از یک مسافرخانه‌ی سنتی مانند میز پینگ پنگ، کتاب‌های قدیمی و مانند آن در این مسافرخانه پیدا می‌شود. اتاق‌های مشترک درگاه USB به اندازه‌ی کافی دارند تا مسافران وابسته به تکنولوژی دیجیتالی را راضی نگه دارند.

پراگ، مسافرخانه خانه موزاییک

پراگ

مسافرخانه‌ی خانه‌ی موزاییک که در خیابان «نیو تاون» قرار گرفته است، ادعا می‌کند شهرتش به خاطر این است که اولین ساختمان مستحکم و دوست‌دار محیط زیست پایتخت جمهوری چک است. این مسافرخانه بسیار شیک است و آثاری از هنر مدرن هم در اتاق‌های مشترک و هم در اتاق‌های شخصی وجود دارد. خانه‌ی موزاییک در نزدیکی شلوغی‌های شهر، در امتداد رودخانه‌ی «لاتوا» قرار دارد.

رم، مسافرخانه دبیهیو

رم

این مسافرخانه مکانی دنج است که تمامی جنبه‌های مسافرخانه‌ی خوب را یک جا جمع کرده است و شما مجبور نیستید فقط در تمرینات یوگا یا کافه‌های گیاه‌خواری شرکت کنید. این مسافرخانه در محله‌ی «اسکیلینو» و در میان شهری به شلوغی و پر جنب و جوشی رم، به شما کمی آرامش می‌دهد. قیمت اتاق‌های مشترک از ۲۷ دلار شروع می‌شود و تمامی امکانات رفاهی از جمله صابون، شامپو و ملافه هم ارائه می‌دهد. 

وین، مسافرخانه روتن اسنیر

وین

مسافرخانه‌ی روتن اسنیر در خیابان «رودلشیم فونهاس» یکی از محبوب‌ترین مسافرخانه‌های وین است. در این مسافرخانه دو باغ سرسبز با کف چوبی و شطرنجی وجود دارد که بسیار آرامش‌بخش است. اتاق‌های مسافرخانه‌ی روتن اسنیر ساده و در عین حال زیبا و مدرن هستند. وای فای رایگان و دوچرخه‌ها و آیپدهای اجاره‌ای زندگی جهانگردی را برای مسافران این مسافرخانه آسان‌تر کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع thrillist

دیدگاه