پل حافظ کجاست؟

علیرضا کیخا | جمعه, ۲۹ مرداد ۹۵ ساعت ۰۷:۴۵

پل حافظ کجاست؟ امروز سری زده‌ایم به یکی از پر رفت و آمدترین معابر ماشین‌رو در تهران که در اطراف آن مراکز مهم گردشگری وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با پل حافظ با کجارو همراه باشید.

معرفی

پل حافظ یکی از معابر ماشین‌رو در تهران است که نقش مهمی در کاهش ترافیک منطقه خود دارد. این پل همه‌روزه دارای ترافیک روان و عبور تعداد زیادی خودرو است و به همین دلیل در سال‌های گذشته مرمت گشته است تا همچنان پاسخگوی رفت و آمد تعداد زیاد خودروها باشد.

hafez-bridge

از جمله اقدامات انجام شده در مرمت این پل نصب روکش جدید است که نسبت به پوشش قبلی بسیار سبک و مقاوم‌تر است.

hafez-bridge

در اطراف این پل مراکز مهم گردشگری وجود دارند. از جمله مهم‌ترین این مراکز می‌توان به پاساژ علاالدین، مجتمع چارسو، بازار موبایل ایران برای خرید موبایل و لوازم جانبی اشاره کرد.

hafez-bridge

سینما چارسو هم در مجموعه چارسو قرار دارد. پس از افتتاح مجتمع چارسو با معماری زیبا و البته استاندارد از میزان بازدید پاساژ علاالدین تا حدی کاسته شد.

hafez-bridge

از  دیگر مراکز مهم در اطراف پل حافظ می‌توان به بورس اوراق بهادار تهران، خیابان نوفل لوشاتو که در آن سفارت فرانسه و ایتالیا قرار دارد، گالری آران، پیتزا داوود و بیمارستان نجمیه پاساژ امجد (بورس قطعات تخصصی الکترونیک) اشاره کرد.

hafez-bridge

آدرس

پل حافظ از چهارراه کالج شروع می‌شود و از روی خیابان جمهوری گذشته و تا خیابان هاتف و قبل از رسیدن به بازار موبایل ایران امتداد می‌یابد.

موقعیت پل حافظ روی نقشه

دسترسی

پل حافظ در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد و برای رسیدن به آن با خودروی شخصی، باید مجوز تردد در طرح ترافیک را خریداری کنید. همچنین برای رسیدن با مترو به زیر پل حافظ و مراکز یاد شده، می‌توانید از مترو استفاده کنید. بهترین ایستگاه مترو برای دسترسی به پل حافظ، ایستگاه سعدی در خط یک مترو تهران است. پس از خروج از ایستگاه سعدی می‌توانید با اتوبوس‌هایی که از میدان بهارستان به میدان جمهوری تردد می‌کنند، استفاده کنید و در ایستگاه پل حافظ از اتوبوس پیاده شوید. همچنین اگر استفاده از خط ۴ مترو برای شما راحت‌تر است می‌توانید در ایستگاه تئاتر شهر یا فردوسی (که از نظر مسافت به پل حافظ نزدیک‌تر هستند) از قطار پیاده شده و پس از خروج از ایستگاه با حدود ده دقیقه پیاده‌روی به خیابان حافظ رسیده و به هرجایی در اطراف این پل که مقصد شما است برسید.

hafez-bridge

متاسفانه در جلوی پاساژ علاالدین تعداد زیادی دست‌فروش گوشی قرار دارند که با آن‌ها برخوردی صورت نمی‌گیرد و در موارد بسیاری به سواستفاده از سادگی بعضی از مردم پرداخته و لوازم جانبی و گوشی‌های تقلبی چینی را به مردم ناآگاه می‌فروشند، یا گوشی دست دوم آن‌ها را نیز به قیمتی بسیار پایین می‌خرند. و باعث ازدحام زیاد در پیاده‌روی این بخش شده‌اند. نظر شما درباره مراکز اطراف این پل چیست؟ اگر تجربه خاصی از حضور در این منطقه دارید، آن را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه