درونی چیست؟

سارا کرایی
سارا کرایی یکشنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
درونی چیست؟

با عادی شدن استفاده از پهپادها تب‌وتاب سلفی گرفتن هم کم‌ می‌شود و پدیده‌ هیجان‌انگیزتری به نام درونی، جای عکس‌های سلفی را خواهد گرفت. با کجارو همراه باشید تا بیشتر درباره پهپادها بدانید.

در گذشته، اغلب از پهپادها برای اهداف نظامی استفاده می‌شده، اما امروزه پهپادها در اندازه‌های کوچک‌تر و با قیمت مناسب‌تر در اختیار علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداری هوایی قرار دارند و حتی از آن‌ها برای تهیه‌ فیلم‌های مستند و گزارش‌های خبری از مناطق خطرناک و صعب‌العبور استفاده می‌شود.

اما «درونی» چیست؟ درونی را می‌توان به ساده‌ترین شکل این‌گونه توصیف کرد: سلفی که با استفاده از یک دوربین پرنده گرفته شود.

معمولا دوربین از نزدیک سوژه شروع به فاصله گرفتن می‌کند و دورتر و دورتر می‌شود تا جایی که منظره‌ای وسیع از زاویه‌ای دیدنی را به تصویر بکشید

به خاطر داشته باشید که قبل از به پرواز درآوردن پهپاد باید قوانین استفاده از پهپاد در هر منطقه و همچنین اصول استفاده از آن را به‌خوبی بدانید. نکته‌ی دیگری که باید در نظر بگیرید این است که اصولا هدایت هر شی پرنده‌ای کار آسانی نیست و متناسب با نوع دستگاه هدایتگر تفاوت‌هایی بین هدایت پهپادها وجود دارد. بعضی پهپادها را می‌توان به‌راحتی از طریق تلفن همراه و بعضی را باید با دستگاه کنترل از راه دور هدایت کرد.

هر پهپاد ویژگی‌های خاص خود را دارد و بنابراین پهپادهای مختلف کاربردهای متفاوتی دارند. اگر به‌دنبال خرید پهپاد برای تفریح و سرگرمی هستید بهتر است پهپاد با دوربین سرخود یا بدون دوربین باشد. اما اگر برای عکس‌برداری و فیلمبرداری به‌دنبال یک پهپاد مناسب هستید باید پهپادی مجهز به دوربینی با کیفیت بالا تهیه کنید

مدت زمانی که یک پهپاد می‌تواند در هوا معلق بماند به سایز باتری، قدرت و قیمت آن بستگی دارد، بعضی تنها چند دقیقه و بعضی بیش از یک ساعت معلق می‌مانند. نمونه‌های ارزان‌تر پهپاد تا فاصله‌ی ۱۰۰۰ متری از دستگاه هدایتگر دور می‌شوند اما پهپادهایی هم هستند که از سیگنال‌های برج مخابراتی یا ماهواره‌ای استفاده می‌کنند و می‌توانند مسافت بسیار بیشتری را طی کنند.

در ادامه دو ویدیو زیبا را مشاهده کنید.

منتظر مطالب و ویدیوهای بیشتر درباره‌ درونی باشید. 

خوشحال می‌شویم اگر دیدگاه خود را با ما درباره‌ این درونی‌ها درمیان بگذارید. اگر خود شما درونی‌های زیبایی گرفته‌اید، آن‌ها را در اینستاگرام با هشتگ kojaro# با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه