خروج واگن های قدیمی از ناوگان ریلی ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
خروج واگن های قدیمی از ناوگان ریلی ایران

عباس آخوندی با اشاره به اضافه شدن دو رام قطار در مسیر تهران-مشهد، اظهار کرد که خوشبختانه این دو رام قطار توسط سازندگان داخلی ساخته شده است.

عباس آخوندی با تاکید بر این‌که متعهد به نوسازی ناوگان ریلی هستیم، تصریح کرد:

ناوگان ریلی کشور بسیار کهنه و فرسوده است که در راستا نوسازی آن سال گذشته ناوگان با عمر بالای ۵۵ سال از شبکه ریلی خارج شد.

آخوندی با یادآوری این‌که سال گذشته واگن‌هایی با عمر ۶۴ سال در شبکه ریلی سیر می‌کردند، بیان کرد که تا پایان آذرماه امسال واگن‌های با عمر بالای ۴۵ سال از شبکه ریلی خارج می‌شود که با این کار متوسط عمر ناوگان ۱۰ سال کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که سال آینده نیز واگن‌های با عمر بالای ۳۵ سال از ناوگان خارج می‌شود، گفت:

حمل‌ونقل حومه‌ای به‌خوبی در حال فعال شدن است به‌طوری‌که سال گذشته ۴.۵ میلیون نفر از طریق قطارهای حومه‌ای جابجا شدند و امسال این رقم به ۷ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین امروز در مراسم افتتاح کترینگ قطار حضور داشت. این کترینگ با سرمایه‌گذاری اتریشی‌ها در ایران ایجاد شده و از چند سرآشپز این کشور استفاده می‌کند.

به گفته یکی از دست‌اندرکاران ایرانی راه‌اندازی این طرح، کترینگ مذکور در فاز اول قابلیت تولید ۴۰ هزار سرویس پذیرایی در انواع مختلف ایرانی و فرنگی را در طول شبانه روز دارد و می‌تواند نیازمندی‌های راه‌آهن را تا ۱۰ سال آینده تامین کند.

مطالب مرتبط:

منبع تسنیم

دیدگاه