فوری: خروج هواپیما تهران-مشهد از باند/ تعطیلی فرودگاه مهرآباد

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۷
فوری: خروج هواپیما تهران-مشهد از باند/ تعطیلی فرودگاه مهرآباد

از حدود ساعت ۲۱:۴۵ امشب و پس از حادثه‌ای که برای ایرباس هواپیمایی اترک با شماره پرواز ۱۹۴۳ اتفاق افتاد هنوز باند فرودگاه مهرآباد مسدود است و پروازهای ورودی و خروجی به آن متوقف هستند.

حوالی ساعت ۲۲ شنبه شب (۲۳ مرداد) هواپیمای شرکت اترک که قصد داشت باند فرودگاه مهرآباد را به مقصد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد ترک کند، در هنگام برخاستن از زمین با سانحه‌ای روبرو شد که این موضوع به خروج هواپیما از باند انجامید.

هرچند هنوز هیچ‌یک از مسئولان این شرکت هواپیمایی و فرودگاه مهرآباد توضیح دقیقی درباره علت این حادثه ارائه نکرده‌اند اما خبرها حاکی از آن است که هیچ‌یک از مسافران در این حادثه با مصدومیت و یا مشکل جدی مواجه نشده‌اند و در حال حاضر شرایط آن‌ها عادی است.

پیگیری‌های از فرودگاه مهرآباد نشان می‌دهد پس از گذشت بیش از ۲ ساعت از این حادثه هنوز وضعیت باند این فرودگاه مشخص نیست و هیچ پرواز ورودی به مهرآباد انجام نمی‌گیرد.

با توجه به دستور وزارت راه و شهرسازی مبنی بر لزوم توقف پروازهای نیمه‌شب در فرودگاه مهرآباد، احتمالا یا برخی از این پروازها لغو خواهند شد یا با تاخیرهای چند ساعتۀ به وجود آمده، مهرآباد امشب بیش از زمان عادی فعالیت خواهد کرد.

اطلاعات فرودگاه مهرآباد رسماً اعلام کرد تا زمانی که وضعیت باند مشخص نشود، همچنان پروازها در این فرودگاه متوقف بوده و احتمالا از دو فرودگاه امام خمینی و اصفهان به عنوان گزینه‌های جایگزین استفاده خواهد شد.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه