بهترین خطوط هوایی مقرون به صرفه در دنیا

هانیه احمدی | یکشنبه, ۱۴ شهریور ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

پیش از اواخر دهه‌ی ۱۹۷۰، برای یک بلیط مثلا در مسیر دالاس به لس آنجلس مسافران باید چیزی بیش از ۵۰۰ دلار می‌پرداختند، البته با احتساب دلار در دهه‌ی ۱۹۷۰؛ امروز شما برای همین مسیر در صورتی این مبلغ زیاد را پرداخت می‌کنید که بلیط لحظه آخری خریداری کنید یا اینکه واقعا در امور خرید بلیط هواپیما خیلی وارد نباشید. با کجارو همراه باشید تا با هم به صرفه‌ترین نمونه‌های خطوط هوایی را بررسی کنیم.

خطوط هوایی ارزان قیمت نوید بلیط‌های قیمت پایین و یک مسافرت ارزان را به مسافران می‌دهند و همین امر سبب می‌شود خطوط هوایی بزرگ مجبور به رقابت شوند. باید در نظر داشته باشید که همیشه هم خطوط هوایی ارزان قیمت لزوما پروازهای بی‌کیفیتی ندارند. بلکه برخلاف این تصور غلت بسیاری از آنها علاوه بر اینکه باعث ایجاد تحول اساسی در اقتصاد مسافرت‌های هوایی شده‌اند، شرایطی را نیز برای مسافرانشان فراهم می‌کنند که در واقع قابل مقایسه با شرکت‌های بزرگ هوایی است. اما به واقع چرا در حالی که قیمت تمامی اجناس رشد داشته، قیمت مسافرت‌های هوایی افت کرده‌ است؟ بله مسلما فاکتورهای زیادی در این امر دخالت داشته‌اند، اما از آنجایی که ما اقتصاددان نیستیم به زبانی ساده می‌گوییم که یکی از بزرگ‌ترین دلایل این اتفاق خطوط هوایی مقرون به صرفه است.در ادامه تعدادی از بهترین نمونه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. 

 

هواپیمایی نوویجن

هواپیمایی نروژین

متعلق به کشور: نروژ

مسیرهای پرواز: آمریکا، کارائیب، آسیای میانه و بانکوک

برای سالیان متمادی است که این خط هوایی به خاطر قیمت‌های پایین خود در اروپا شهرت دارد، اما اکنون آنها پروازهای بدون توقف از ساحل شرقی آمریکا به اروپا را فقط با ۲۵۰ دلار برای هر مسیر پیشنهاد می‌دهند، که همین امر سبب شده در آمریکا نیز شهرت خاصی پیدا کند. نروژی‌ها همچنین قیمت خیلی مناسبی را برای سفر از آمریکا به کارائیب پیشنهاد می‌دهند، برای مسیری که از سفر به اروپا نیز گران‌تر است.

خط هوایی پییچ 

هواپیمایی پیچ

متعلق به کشور:ژاپن

مسیرهای پرواز: ژاپن، کره، هنگ کنگ و تایوان

مثل سایر زمینه‌ها که ژاپنی‌ها موفق هستند، این خط هوایی ارزان قیمت نیز کار خود را با بازدهی بالا انجام می‌دهد. در زمان سفر می‌توانید غذاهای مخصوص ژاپنی مثل نودل،پای کاری و میلک شیک هلو نیز سفارش دهید و سفارش خود را با خوردن یک نوشیدنی خنک بنام sapporo تکمیل کنید.

هواپیمایی ایندیگو

هواپیمایی ایندیگو

متعلق به کشور: هند

مسیرهای پرواز: هند( ۳۹ مقصد)، دبی، بانکوک، سنگاپور و عمان

هواپیمایی ایندیگو (Indigo) به این مهم دست یافته است که چگونه بزرگ‌ترین و به‌ صرفه‌ترین خط هوایی در هند باشد. این خط هوایی شرکتی را در اختیار گرفت که در کمتر از یک دهه به هدف خود برسد. در واقع در سال ۲۰۱۵، ۴۰ درصد از ترافیک هوایی کشور هند را آنها بدوش گرفتند و نشان از موفقیت خطوط هوایی ارزان قیمت داشت

هواپیمایی فست جت

هواپیمایی فست جت

متعلق به کشورهای: تانزانیا/ انگلستان

مسیرهای پرواز: کنیا، آفریقای جنوبی، تانزانیا، اوگاندا، زامبیا و زیمباوه

برای دهه‌ها بود که سفر کردن به آفریقا بسیار هزینه‌بر و گاهی نیز نامطمئن بود. پس از ورود فست جت، اولین هواپیمایی بزرگ و به صرفه آفریقا، امکان پرواز به شش کشور مهیا شد. اگرچه خطوط هوایی دیگری نیز پا به عرصه‌ی رقابت گذاشتند اما هواپیمایی فست جت کماکان به عنوان بزرگ‌ترین هواپیمایی باقی‌مانده و هنوز هم به مقاصد زیادی پرواز می‌کند.

هواپیمایی ایزی جت

ایزی جت

 متعلق به کشور: انگلستان

مسیرهای پرواز: اروپا، شمال آفریقا و آسیای میانه

بزرگ‌ترین خط هوایی انگلستان آغازگر برنامه‌ای بود که نام آن را گذاشت "از من الهام بگیرید"،  که بر طبق آن مسافران وارد یک شهر خروجی شده و ایزی جت انتخاب‌های ارزان قیمت برای مقاصد مختلف را به آنها نشان می‌دهد. البته این بدان معنا نیست که مسافران برای سفر به مقاصد مرموز تشویق شوند بلکه از این طریق آنها را با مسافرت‌های ارزان قیمت آشنا می‌کنند

هواپیمایی لن

هواپیمایی lan

متعلق به کشور: شیلی 

مسیرهای پرواز: آمریکای جنوبی، آمریکا، کانادا و مکزیک 

در واقع این خط هوایی بیشتر از آن چیزی که شما از هواپیمایی مقرون به صرفه انتظار دارید عمل کرده است، تلویزیون‌هایی در هر صندلی قرار داده شده که برای نمایش ۱۰۰ فیلم، ۴۲ نمایش و ۱۰۰۰ موزیک برنامه‌ریزی ‌شده است. بین کشورهای آمریکای جنوبی، LAN اغلب ارزان‌ترین انتخاب است و اغلب پروازهای بدون توقف به میامی، LAX، JFK، هیستون و اورلاندو دارد

هواپیمایی ایرآسیا

ایراسیا

متعلق به کشور: مالزی 

مسیرهای پرواز: آسیا، استرالیا، هند و عربستان سعودی 

گذشته از یک سانحه‌ی بد که در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد، این هواپیمایی جایزه‌ی بهترین خط هوایی ارزان قیمت را برای شش مرتبه از Skytrax World Airline Award دریافت کرده است. از جمله امکانات آنها خریداری غذاهای گرم، نوشیدنی و میان وعده‌های سبک است. این هواپیمایی با یکی از شعب خود به نام AirAsia X که برای ۱۹ مقصد سرویس دهی می‌کرد و دارای یک کابین درجه یک با صندلی‌های راحتی است، پیشگام در مفهوم مسافت‌های طولانی و خطوط هوایی ارزان قیمت است.

هواپیمایی آیسلندر

ایسلندیر

متعلق به کشور: ایسلند

مسیرهای پرواز: اروپا، ایسلند، کانادا و آمریکا 

چند سال قبل، شاید فقط می‌توانستیم با کمی خیال پردازی هنگام عبور از آسمان ایسلند بگوییم خب قطعا آنجا محل توقفی بین اروپا و آمریکای شمالی است. چطور است که به آمریکائی‌ها پیشنهادی در مورد یک سفر ارزان به اروپا بدهیم تا به نوعی باعث شویم که آنها در ایسلند توقف کنند؟ سپس آنها را به ماندن در ایسلند برای یک تعطیلات یک هفته‌ای تشویق کنیم و این ‌گونه باعث شویم چرخ‌های صنعت گردشگری دوباره به حرکت در بیایند؟! به این صورت انقلابی در سفرهای فراسوی اقیانوس اطلس پدید آمد. ایسلند ایر پیشنهادهای مختلفی با قیمت‌های پایین ارائه می‌دهد که این پروازها از تالاب معروف ایسلند عبور می‌کنند و بیشتر آنها شامل توقفی در ریکیاویک می‌شوند. این توقف‌ها اساسا یک هفته به طول می‌انجامد که نتیجه آن رونق گرفتن گردشگری کشوری است که در گذشته کمتر کسی از آن بازدید می‌کرد.

هواپیمایی ویوآروبس

ویواایرباس

متعلق به کشور: مکزیک 

مسیرهای پرواز: مکزیکو، هیستون، سن آنتونیو، شیکاگو و ال پاسو

سفر کردن به مکزیک در زمان ارائه تخفیف های مختلف برای مسافران زیرک آمریکایی هیچ گاه مشکلی به حساب نمی آمده است ولی معمولا سفر کردن درون مکزیک هزینه زیادی را شامل می شود.تا اینکه vivaaerobusوارد این عرصه شد. اگرچه ممکن است پرواز های داخلی امکانات خیلی زیادی را در اختیار شما قرار ندهند اما یقینا بهتر از این است که شما با اتوبوس در کشور مسافرت کنید.

خطوط هوایی سات‌وست

سوت وست ایرلاینز

متعلق به کشور: آمریکا

مسیرهای پرواز: آمریکا، مکزیک و کارائیب

southwest تنها خط هوایی آمریکایی است که در طول بحران بزرگ اقتصادی هنوز در مرحله سوددهی قرار داشت. آنها همچنان به درآمدزایی خود بدون گرفتن هزینه‌ای برای کیف های شما ادامه می‌دهند.ممکن است که شما با  استفاده از این خط هوایی مجبور به توقف در تولسا و ال پاسو برای سفر کردن از نیویورک به لس آنجلس شوید اما این شرکت تمامی کمبودهای موجود  را در سفرهای بدون توقفش با کارهایی خلاقانه جبران می‌کند.این شرکت به مهمانداران خود اختیاراتی فراتر از حد استاندارد می‌دهد.حال به همه‌ی این مزایا فرایندی مناسب  برای سوار شدن مسافران را نیز اضافه کنید. مجموع این ویژگی‌ها طرفدارانی وفادار را برای این شرکت هوایی به ارمغان آورده است.

مطالب مرتبط:

منبع thrillist

دیدگاه