ممنوعیت سفر به ترکیه لغو شد

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
ممنوعیت سفر به ترکیه لغو شد

ایرانی پذیرفت است که ممنوعیت سفر تورهای گردشگری به ترکیه با توجه به پذیرش تعهدات لازم از سوی دولت ترکیه را لغو کند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه درباره تفاهم‌های انجام شده در سفر روز جمعه محمد جواد ظریف به ترکیه گفت که سفر وزیر امور خارجه به این کشور که با استقبال گرم مقامات ترکیه همراه بود، سفری سازنده و در جهت منافع مردم دو کشور می‌دانم.

بهرام قاسمی در پاسخ به سؤال تعدادی از خبرنگاران افزود:

در این سفر مذاکرات طولانی و مفصلی در خصوص مسایل سیاسی دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و سایر مسائل موردعلاقه دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در این دیدارها و مذاکرات به عمل آمده پیرامون همکاری‌های دوجانبه، تفاهم‌ها و توافقاتی انجام شد.

قاسمی در پاسخ به سؤتا در مورد چگونگی سفر گردشگران ایرانی به ترکیه توضیح داد که با توجه به درخواست طرف ترکیه‌ای پیرامون برقراری مجدد تورهای گردشگری ایران به مقصد ترکیه و از آنجایی که دولت ترکیه علاقه‌مند به برقراری مجدد تورهای ترکیه است و گردشگران ایرانی را جزء بهترین گردشگران و بازدیدکنندگان از این کشور می‌دانند، در مورد امنیت و رفاه حال گردشگران ایرانی قول‌های مساعدی را به‌طرف ایرانی اعلام داشته‌اند.

بنابراین طرف ایرانی پذیرفت که ممنوعیت سفر تورهای گردشگری به ترکیه با توجه به پذیرش تعهدات لازم از سوی دولت ترکیه را لغو کند و از این پس آژانس‌های مسافرتی کشورمان می‌توانند با صلاحدید و با بررسی‌های همه‌جانبه و ایجاد تمهیدات لازم، مناسب و موردنیاز شهروندان ایرانی در هماهنگی و تماس با شرکای ترکیه‌ای خود نسبت به اعزام تورهای گردشگری به این کشور همسایه اقدام کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:

رفع ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی به‌همراه تورهای گردشگری توسط آژانس‌های ایرانی به معنی سلب مسئولیت آژانس‌ها و مؤسسات گردشگری نخواهد بود و آن‌ها باید در تفاهم‌های دقیق و بررسی شرایط در جهت فراهم ساختن رفاه کامل گردشگران ایرانی اقدام لازم به عمل‌آورند.

قاسمی تاکید کرد که ساز و کارهای لازم و چگونگی آغاز مجدد این فرآیند و اقدامات مقتضی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری متعاقباً و بعد از هماهنگی‌های لازم اعلام خواهد شد.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه