فرودگاه شیراز به دومین فرودگاه پروازی کشور تبدیل می‌ شود

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
فرودگاه شیراز به دومین فرودگاه پروازی کشور  تبدیل می‌ شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از اختصاص اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز خبر داد و گفت که فرودگاه شیراز دومین فرودگاه پروازی کشور می‌شود.

رضا بدیعی فرد عصر جمعه در آیین سالگرد تاسیس هواپیمایی ترکیه با بیان این که فرودگاه بین‌المللی شیراز پس از فرودگاه امام(ره) به دومین فرودگاه پروازی کشور تبدیل می‌شود، گفت که فرودگاه شهید دستغیب شیراز به‌زودی دارای ترمینال خارجی با ظرفیت جابجایی ۲ میلیون مسافر می‌شود.

بدیعی افزود:

ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز در زمینی به مساحت ۲۳ هزارمترمربع و هزینه‌ای افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان با ۳۰ درصد که در طی هشت ماه پارسال تاکنون ۴۰ میلیارد تومان هزینه عملیاتی این طرح بوده  است.

بدیعی فرد توسعه پارکینگ هواپیما فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز را در زمینی به مساحت ۸۰ هزار مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال ساخت عنوان کرد و در ادامه گفت که با اجرایی شدن این پروژه در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد ورود هواپیماهایی پهن‌پیکر در این فرودگاه  خواهیم بود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اجرایی شدن طرح‌های پروازی در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز را بستر ورود شرکت‌های هواپیمایی خارجی به‌ویژه شرکت هوایی ترکیه در استان فارس دانست و گفت:

در تدوین پیمان شیکاگو دو اصل در ایجاد صنعت هوانوردی شامل صنعت باید کمک به حس نوع‌دوستی، تقویت نزدیکی ملت‌ها، برقرار صلح  در دنیا ونیز رفاه و آسایش را که منجر به آثار القایی وتکاثر در حوزه‌های فرابخشی به‌ویژه در بخش صنعت گردشگری موردتوجه قرارگرفته است.

بدیعی از شرکت هواپیمایی ترکیه به‌عنوان یکی از ایرلاین‌های طراز اول در سطح منطقه عنوان کرد و گفت که این خطوط هوایی به‌عنوان صنعت هوانوردی در دنیا مطرح است و حضور آن در فرودگاه شیراز مزیتی برای استان است. این در حالی است که هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های این شرکت هواپیمایی برای تقویت صنعت گردشگری استفاده کنیم.

مدیر هواپیمایی ترکیه در شیراز هم در این برنامه با اشاره به اینکه روزانه ۹ پرواز از ترکیه به شیراز انجام می‌شود، بیان کرد:

از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون از طریق پروازهای ترکیه، شیراز به‌طور هفتگی با چهار پرواز  به‌تمامی دنیا متصل شده است.

عثمان کریم آواناش افزود که هم اکنون با پرواز ایرباس ۳۲۱ در حال خدمات‌رسانی هستیم و در این راستا مهم‌ترین هدف این شرکت رسیدن به ۱۰ پرواز در هفته است.

عثمان کریم گفت:

در۴۴ سال گذشته هواپیمایی ترکیه پرواز خود را به ایران آغاز کرده و هم‌اکنون برای ۷ شهر هفته‌ای ۶۴ پرواز به معنای این است که روزانه ۹ پرواز به شهرهای تهران، مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان انجام می‌شود.

مدیر هواپیمایی ترکیه در شیراز، عنوان کرد که هفته‌ای ۴ پرواز به اهواز و کرمانشاه از سوی این شرکت در حال اجرا است که با احتساب این تعداد بر اساس آمار سال گذشته میلادی این خطوط هوایی بیشترین عرضه‌کننده پرواز را به‌عنوان یک ایرلان خارجی به ایران داشته است.

مطالب مرتبط:

منبع CANN

دیدگاه