عجیب ترین موزه های جهان

مینا رهبری | دوشنبه, ۸ شهریور ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

موزه‌ها یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری جهان و گنجینه‌های به یادگار مانده از گذشتگان هستند. اگر به شهری سفر کنید، امکان ندارد بدون بازدید از موزه‌ای، آن شهر را ترک کنید. اما در این میان چند موزه در سراسر دنیا وجود دارند که شاید باعث شگفتی بازدیدکنندگان شوند، مانند موزه‌ی زباله یا موزه‌ی آثار هنری بد! با کجارو همراه باشید را شما را با موزه‌های عجیب و غریب جهان بیشتر آشنا کنیم.

شاید شما موزه‌های مشهور جهان را بشناسید اما اگر قصد دارید امسال سری به موزه‌های جهان بزنید، بهتر است مکان‌های جدید را تجربه کنید. در این مقاله چند موزه‌ی عجیب و کمتر شناخته شده را به شما معرفی می‌کنیم.

موزه‌ی ملی خردل، میدلتون، ویسکانسین

موزه ملی خردل میدلتون

موزه‌ی ملی خردل در قلب شهر «میدلتون» در ویسکانسین آمریکا قرار دارد. در این موزه انواع سس خردل به نمایش گذاشته شده است و در فهرست موزه‌های عجیب دنیا قرار دارد. این موزه را «باری لونسون» تاسیس کرده است که معاون سابق دادستان کل ویسکانسین بود. او از سال ۱۹۸۶، زمانی که از شکست تیم محبوب بیس بال خود، «بوستون رد ساکس» در مسابقات جهانی بسیار اندوهگین شد، شروع به جمع‌آوری کلکسیونی از خردل کرد. او از چند شیشه خردل شروع کرد و اکنون در کلکسیون او بیش از ۵۳۰۰ شیشه خردل، از بیش از ۶۰ کشور جهان وجود دارد که همراه صدها نمونه‌ از آن تاریخچه‌ی استفاده از این ماده را به تصویر کشیده است. این موزه در ۶ آوریل سال ۱۹۹۲ ابتدا با نام «مانت هوریب» شروع به کار کرد و در سال ۲۰۰۰ به مغازه‌ای بزرگ‌تر که روبروی مغازه‌ی خود بود، نقل مکان کرد و در نهایت در نوامبر سال ۲۰۰۹ به میدلتون آمد و نامش را به «موزه‌ی ملی خردل» تغییر داد. 

ورود به این موزه رایگان و ساعت کاری آن از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر است. در این موزه می‌توانید از این خردل‌ها خریداری کنید. نصف مساحت موزه به فروش خردل اختصاص یافته است و می‌تواند از انواع مختلف آن به‌صورت رایگان بچشید. حتی می‌توانید به‌صورت اینترنتی نیز خردل سفارش دهید. خردل‌های این موزه تنوع گسترده‌ای دارند؛ مانند خردل میوه‌ای، خردل فلفلی و خردل شیرین. 

موزه‌ی بین المللی اشیا ناشناس فضایی، راسول، نیومکزیکو

موزه اشیا ناشناس فضایی

راسول در نیومکزیکو تاریخی خارق‌العاده و طولانی در مورد چیزهای غیر قابل توضیح و اتفاقات عجیب و غریب دارد، پس تعجبی ندارد که چنین موزه‌ای در این مکان وجود داشته باشد. بازدیدکنندگان می‌توانند در این موزه اشیای عجیبی ببینند که به گفته‌ی وب سایت موزه، جایگاه موزه را در قسمت مهم اشیای فضایی حفظ کرده‌اند. کسانی که به‌دنبال اطلاعات بیشتر در مورد اشیای فضایی و دیگر چیزهای موجود در این موزه هستند می‌توانند به کلکسیون گسترده‌ی موزه برای تحقیقات دسترسی داشته باشند. اما اغلب افرادی که از این موزه بازدید می‌کنند، فقط از روی کنجکاوی به آن سر می‌زنند. این موزه از آغاز کار خود تاکنون دو بار به مکانی بزرگ‌تر نقل مکان کرده است.

موزه‌ی زباله، هارت فورد، کانکتیکات

موزه زباله در هارت فورد

مساحت موزه‌ی CRRAT زباله در هارت فورد کانکتیکات ۶۰۸ متر مربع بوده و تقریبا بیشتر فضای آن را زباله پر کرده است. بازدیدکنندگان می‌توانند بازدید خود را از «معبد زباله» شروع کرده و سپس از اشیایی که در آن جا به نمایش گذاشته شده‌اند و کلکسیونی از زباله‌ها هستند، دیدن کنند که اگر بخواهیم بیشتر دقیق باشیم باید به آن «مدیریت مواد» بگوییم. در این موزه به کسانی که بیشتر کنجکاو هستند اجازه داده می‌شود که از نزدیک بازیافت واقعی را تماشا کنند. چون مرکز بازیافت آن داخل همین مجموعه قرار گرفته است. چه کسی می‌تواند از تماشای این موزه‌ی کثیف سرباز زند؟

موزه‌ی بین المللی جاسوسی در واشنگتن

موزه بین المللی جاسوسی واشنگتن

موزه‌ی بین المللی جاسوسی با مساحتی بالغ بر ۶۳۱۷ مترمربع در قلب واشنگتن قرار گرفته و به نمایش ابزار و تجهیزات جاسوسی اختصاص داده شده است. اگر به این موزه رفتید، چند چیز است که نباید دیدن آن‌ها را از دست بدهید؛ یکی از آن‌ها یک ماجراجویی جاسوسی زنده است که شما را نیز به واکنش و همکاری در آن وا می‌دارد، و دیگری اشیایی است که متعلق به بخش «کاملا شیطانی» روش‌های جاسوسی مربوط به بیش از ۵۰ سال شرارت، برگرفته از فیلم‌های «جیمز باند» است. علاوه‌بر این‌ها در این موزه می‌توانید صدها گجت جاسوسی مختلف، ابزارهای تله‌های پنهانی و سلاح‌های مخفی که هرگز نده‌اید را تماشا کنید.

موزه‌ی داروخانه نیواورلئان، نیواورلئان، لوئیزیانا

موزه داروخانه نیواورلئان

موزه‌ی داروخانه نیواورلئان مملو از قفسه‌هایی است که پر از عطرها و لواز آرایش قدیمی، داروی چشم‌زخم، انواع بطری‌های دارویی، ابزار جراحی و ... هستند. این موزه در قلب یک محله‌ی فرانسوی در نبش خیابان «سنت لوییس» و «تولوز» قرار دارد و در نگاه اول شبیه دیگر مغازه‌های قدیمی به‌نظر می‌رسد. اما وقتی قدم به داخل این مغازه می‌گذارید، فضای آن شما را به گذشته و مغازه‌های قرن ۱۹ میلادی می‌برد. بعد از گذراندن چند ساعت در این موزه شاید برخی «شیوه و درمان‌های پزشکی» گذشته به‌نظرتان وحشتناک و غیر قابل اعتماد بیاید.

موزه‌ی دادگاه قدیمی مونرو، مونروویل، آلاباما

موزه دادگاه قدیمی مونرو

طرفداران رمان محبوب «کشتن مرغ مقلد» شاید اگر وارد موزه‌ی دادگاه قدیمی مونرو در آلاباما شوند، بترسند. این دادگاه که اکنون به موزه تبدیل شده است، دقیقا همان دادگاهی است که در فیلم ساخته شده‌ی برگرفته از این رمان، در سال ۱۹۶۲ نمایش داده شد. در سال ۱۹۶۲ کارگردان‌های هالیوودی صحنه‌ی دادگاه را دقیقا به همان شکل اصلی و با تمامی جزییات در کالیفرنیا ساختند. این موزه آثار نویسنده‌ی مشهور جنوبی دیگری را که یکی از فیلم‌های آن «ترومن کاپوتی» است، در خود جای داده است. در این موزه آثار مربوط به دوران کودکی و زندگی «کاپوتی» مانند مجموعه‌ای از عکس‌های خانوادگی وجود دارد که تا به‌حال ندیده‌اید.

موزه‌ی جاروبرقی، سنت جیمز، میسوری

موزه جاروبرقی در سنت جیمز

بازدید از موزه‌ی جاروبرقی در سنت جیمز واقع در میسوری، یک سفر واقعی و منحصربه‌فرد به تاریخ خانه‌داری است. هیچ جای دیگری را در آمریکا نمی‌توانید پیدا کنید که زیر یک سقف ۶۰۰ جاروبرقی وجود داشته باشد که قدمت آن‌ها به بیش از ۱۰۰ سال برسد. بازدید از این موزه واقعا یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد است چون حتی «جاروبرقی‌های مشهور» نیز در آن به نمایش گذاشته شده‌اند.

موزه‌ی توپ نقره‌ای، پارک اسبری، نیوجرسی

موزه توپ نقره ای نیوجرسی

موزه‌ی توپ نقره‌ای که در پارک اسبری نیوجرسی قرار دارد ادعا می‌کند که پایتخت پین بال جهان است و به‌نظر می‌رسد که بازدیدکنندگان این مطلب را در سایت «تریپ ادوایزر» نیز تایید می‌کنند. در این موزه چندین دستگاه‌ پین بال وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها به سال ۱۹۵۰ می‌رسد. دیدنی‌ها و صداهای این موزه جالب و هیجان انگیز هستند و اغلب افرادی که یک بار از آن بازدید کرده‌اند، چندین بار دیگر به این موزه برمی‌گردند تا چیزهایی را تجربه کنند که دفعه‌ی قبل نتوانسته‌اند با آن‌ها بازی کنند. اشیای این موزه فقط برای تماشا کردن نیستند، بازدیدکنندگان می‌توانند با تمامی این دستگاه‌ها بازی کنند!

موزه‌ی ملی تاریخ مراسم خاکسپاری، هوستون، تگزاس

موزه ملی صنعت مراسم خاکسپاری هوستون

آیا تا به‌حال در مورد تاریخ صنعت خدمات مراسمات خاکسپاری فکر کرده‌اید؟ پس اگر به موزه‌ی ملی تاریخ صنعت مراسم خاکسپاری در هوستون بروید، شگفت‌زده ‌می‌شوید. در این موزه همه چیز از تشییع جنازه‌ی رییس‌جمهور سابق آمریکا تا جزییات و تاریخچه‌ی مومیایی کردن، به نمایش گذاشته شده است. بازدیدکنندگان هم‌چنین می‌توانند مجموعه‌ای از نعش‌کش‌های کمیاب تاریخی مانند کالسکه‌ای که مربوط به قرن ۱۹ میلادی است را ببینند. تمامی روزهای هفته برای بازدید از این موزه روز مناسبی است چون طبق گفته‌ی سایت این موزه، هر روز زندگی روی زمین، روز خوبی است.

موزه‌ی آثار هنری بد، سامرویل، ماساچوست

موزه آثار هنری بد سامرویل

موزه‌های هنری مشهور زیادی در سراسر جهان وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن جا شاهکارهای هنری زیبا را ببینند. اما تنها یک موزه‌ی آثار هنری بد وجود دارد که آن هم در سامرویل قرار دارد. در این موزه چندین اثر هنری واقعا بد وجود دارد؛ از نقاشی منظره تا پرتره. در این موزه برای هرکسی چیزی وجود دارد که او را از موزه‌ی آثار هنری بد متنفر کند!

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه