موزه مو در آوانوس، یادگاری هایی از جنس گیسو

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا جمعه، ۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
موزه مو در آوانوس، یادگاری هایی از جنس گیسو

موزه مو در منطقه کاپادوکیه‌ کشور ترکیه واقع است و یکی از عجیب‌ترین موزه‌ها در سطح جهان به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با این موزه جالب در ادامه مطلب همراه کجارو باشید.

مقاله‌های مرتبط

موزه مو در کشور ترکیه یکی از عجیب‌ترین موزه‌ها در سطح جهان محسوب می‌شود و بازدید از آن، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای گردشگران در سفر به ترکیه به ارمغان می‌آورد. این موزه در داخل غاری کوچک و در طبقه پایین مغازه کوزه‌گری قرار گرفته است. اشیای آن نیز شامل نمونه مو، نام و نشانی ۱۶،۰۰۰ زن از اقصانقاط جهان است.

موزه مو

موزه مو توسط کوزه‌گری باهوش به نام چز گالیپ (Chez Galip) در منطقه آوانوس تاسیس شده است. طبق اعلام سایت Oddity Central، آغاز فعالیت موزه به ۳۰ سال قبل باز‌می‌گردد، زمانی که یکی از دوستان گالیپ مجبور به ترک آوانوس بوده و این واقعه او را بسیار متاثر کرده است. ازاین‌رو، وی به رسم یادگار قسمتی از موهای خود را کوتاه کرده و به رسم یادگار به کوزه‌گر جوان داده است. از آن زمان تاکنون، زنان بسیاری به هنگام بازدید از این منطقه و شنیدن ماجرای یادگاری، قسمتی از موهای خود را به‌همراه نام و نشانی به وی داده‌اند. در طی سال‌ها، موهایی از رنگ‌های مختلف روی هم جمع شده و مجموعه‌ای عظیم در حدود ۱۶،۰۰۰ نوع مو از زنان سراسر جهان در این مجموعه گرد هم آمده‌ است.   

موزه مو

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه