درآمد بالای کره جنوبی از گردشگران چینی

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
درآمد بالای کره جنوبی از گردشگران چینی

 کره جنوبی از حضور حدود ۶ میلیون گردشگر چینی و بازدید آنان از نقاط مختلف این کشور  توانسته است ۲۵ میلیارد درآمد کسب کند.

موسسه تحقیقات اقتصادی «ال.جی» کره جنوبی روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که رقم به‌دست آمده سه برابر درآمد حاصله از صنعت گردشگری این کشور طی چهار سال اخیر بوده است.

گزارش می‌افزاید، درمجموع ۵ میلیون و ۹۸۰ هزار چینی در سال ۲۰۱۵ میلادی به کره جنوبی سفر کرده‌اند که نسبت به سال ۲۰۱۲، نشان‌دهنده رشد ۴۰.۶ درصدی است.

بر اساس این گزارش، ارزش افزوده ناشی از گردشگران ورودی به کره جنوبی در این مدت حدود ۱۲ تریلیون و ۵۸۰ میلیارد وون (واحد پول کره) تخمین زده شده که معادل ۰.۸ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

همچنین اعلام شده که ورود این تعداد گردشگر به داخل کره جنوبی، باعث ایجاد ۱۹۴ هزار و ۲۷۷ شغل در سال ۲۰۱۵ شد که این رقم معادل نزدیک به سه برابر شغل‌های موجود در این کشور در سال ۲۰۱۱ است.

پیش‌بینی ‌شده چنانچه همین شرایط و روند حفظ شود، انتظار می‌رود تعداد گردشگران چینی در کره جنوبی در سال ۲۰۲۰ از رقم ۱۵ میلیون نفر عبور کرده و مجموع درآمد حاصله از این صنعت، به ۵۰ میلیارد دلار برسد.

البته این پیش‌بینی‌ها ممکن است در نتیجه مسائل سیاسی و دیپلماتیک تغییر کرده و نرخ متقابل ارزهای دو کشور نیز می‌تواند بر این ارقام و همچنین میزان خرید گردشگران چینی در سفر به کره جنوبی اثرگذار باشد.

کارشناسان حوزه گردشگری کره جنوبی معتقدند که برای افزایش جذب گردشگر چینی، صنایع گردشگری محلی این کشور باید بیش از پیش‌بر ارتقای کیفیت خدمات خود تمرکز داشته باشند.

تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که چینی‌های گردشگر در سال گذشته میلادی (۲۰۱۵) نزدیک به ۲۱۵ میلیارد دلار برای سفر به کشورها و مناطق مختلف دنیا هزینه کرده‌اند که این رقم نسبت به یک سال قبل‌تر، ۵۳ درصد رشد داشته است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه