جشن ۲۳۰ سالگی انتخاب تهران به عنوان پایتخت

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
 جشن ۲۳۰ سالگی انتخاب تهران به عنوان پایتخت

 جشن ۲۳۰ سالگی انتخاب تهران به‌عنوان پایتخت کشور در روز چهارشنبه ۱۳ مرداد در میدان مشق برگزار می‌شود.

شهرام گیل آبادی با بیان اینکه تمام فخر یک کشوری به‌مانند آمریکا تصویری است که از خود به دنیا ارائه داده، وگرنه این کشور نیز با مشکلات فراوانی روبرو است، گفت:

بااین‌حال کشورهای مختلف در ارائه تصویر بزرگ و بهتر از خود موفق بودند و لازم است تهران نیز به این مسئله وارد شود.

مدیر روابط عمومی شهرداری تهران بابیان اینکه ایران جزو پنج کشور دارای پتانسیل زیاد گردشگری است اما متأسفانه آمار بازدید گردشگرانش کم است، گفت:

متأسفانه متناسب با پتانسیل گردشگری، اقدامات خوبی برای جذب گردشگر انجام نداده‌ایم.

گیل‌آبادی با بیان اینکه گردشگری یکی از اولویت‌های شهرداری تهران است که چندی پیش در حوزه ارتباطات فراخوانی برای جذب نخبگان در حوزه‌های مختلف ارتباطی ارائه کردیم، گفت که تهران به‌عنوان موزه بزرگ فضای شهری شناخته‌شده که لازم است مردم در جریان اتفاقات و تاریخ این شهر قرار گیرند که بر همین اساس از پتانسیل این نخبگان در حوزه ارتباط استفاده کردیم و تصمیم گرفته شد قصه‌های شهر را برای مردم بازگو کرده و مردم پایتخت را با شهرشان آشنا کنیم.

وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ارائه تاریخ‌های مختلف برای انتخاب تهران به‌عنوان پایتخت گفت: رسانه‌ها تاریخ‌های مختلفی را برای سالروز انتخاب تهران به‌عنوان پایتخت اعلام می‌کنند، اما متخصصان  و تهران شناسان اعلام کردند که ۲۳۰ سال است که تهران به‌عنوان پایتخت انتخاب‌شده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری تهران با بیان اینکه تهران بستر بسیاری از اتفاقات مهم کشور بوده است، گفت: تهران بیش از ۲۳۰ سال است که به‌عنوان پایتخت کشور شناخته‌شده و در کوچه‌پس‌کوچه‌های آن داستان‌های مختلفی قرار دارد.

گیل‌آبادی با بیان اینکه در کوچه‌های تهران انقلاب اسلامی شکل گرفت و امام خمینی (ره) در آن سخنرانی داشته است، گفت: متأسفانه ده هزار خانواده شهدا طی این سال‌ها به رحمت خدا رفته‌اند و قصه‌هایشان مدفون‌شده و درحالی‌که می‌توانستیم از پتانسیل این افراد و ثبت خاطره‌هایشان، هویت شهر را حفظ کنیم.

مدیر روابط عمومی شهرداری تهران با بیان اینکه روز چهارشنبه از ساعت ۶ تا ۸ حلقه مودت تهرانی‌ها در میدان مشق بسته می‌شود گفت: در این برنامه سعی کردیم تا با دعوت از تهران شناسان برجسته مردم شهر را با هویت، موسیقی، فرهنگ و سبک زندگی پیشینیان‌شان در این شهر آشنا کنیم. حلقه این دوستی در مناطق و محلات نیز امتداد یابد چراکه ما باید قصه شهرمان را بدانیم تا بتوانیم با مردم مهربان باشیم.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه