آشنایی با کشورهای یورو 2016؛ گروه پنج: ایتالیا

محبوبه حسنی | چهار شنبه, ۱۶ تیر ۹۵ ساعت ۲۳:۳۰

رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ یا همان جام جهانی کوچک از یازدهم ژوئن (۲۰ خرداد) در کشور فرانسه آغاز می‌شود. این تورنمنت یک ماه ادامه خواهد داشت و به این بهانه قصد داریم به معرفی ۲۴ تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها بپردازیم. با کجارو همراه باشید.

مقاله مرتبط:

رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ پانزدهمین دوره‌ی این مسابقات است که به میزبانی کشور فرانسه برگزار می‌شود. این رقابت‌ها که از آن به‌عنوان جام‌جهانی کوچک نیز یاد می‌شود، هر ۴ سال یک بار در قاره‌ی اروپا برگزار می‌شود و از اهمیت زیادی برخوردار است. این بار قرار است برخلاف دوره‌های قبلی، این رقابت‌ها با حضور ۲۴ تیم اروپایی برگزار شود که ازاین‌رو تیم‌های بیشتری شانس حضور در این مسابقات را دارند. به همین منظور قصد داریم در کجارو به معرفی ۲۴ کشور حاضر در این تورنمنت بپردازیم.

ایتالیا، تلفیقی از تاریخ کهن و مدرنیته

یورو ۲۰۱۶ فرانسه در شهرهای پاریس، بوردو، لیل، لیون، مارسی، لان، سنت‌دنیز، سن‌اتین، تولوز و نیس برگزار خواهد شد. ایتالیا یکی از کشورهایی است که در این مسابقات حضور دارد و همراه با سوئد، ایرلند جنوبی و بلژیک در گروه پنجم رقابت‌ها قرار گرفته است. در ادامه بیشتر با این کشور بی‌نظیر آشنا می‌شویم.

ایتالیا کشوری است چکمه‌ای شکل که در جنوب اروپا قرار دارد و پایتخت آن رم است. ایتالیا یکی از زیباترین کشورهای دنیا و رم یکی از بهترین پایتخت‌های جهان به‌عنوان مقصد گردشگری است. مردم این کشور به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند و واحد پول آن‌ها یورو است. اگر قصد دارید به عمق تاریخ سفر کنید و جاذبه‌های منحصربه‌فرد زیادی را در کنار دنیای مدرن تماشا کنید، ایتالیا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

پیشینه

بی‌شک ایتالیا را به نام رومیان باستان می‌شناسند و به همین دلیل پیشینه‌ای کهن برای این کشور قائل هستند. یونانی‌ها و بعد از آن‌ها رومی‌ها در سال‌های دور، حکمرانان ایتالیا بوده‌اند و بعد از آن در زمان قرون وسطی حکومت این سرزمین بین پاپ‌ها، فرانک‌ها، بیزانسی‌ها و حتی اعراب و نورمن‌ها دست به دست شده است.

سرانجام بعد از فروپاشی امپراتوری روم، ایتالیا و شهرهای خودگران زیر مجموعه‌ی آن در سال ۱۸۶۱ میلادی با یکدیگر متحد شدند و کشوری ایتالیای فعلی پدید آمد. رم که امروزه به‌عنوان پایتخت ایتالیا شناخته می‌شود زمانی مرکز اصلی امپراتوری روم و اقامتگاه پاپ بوده و یکی از مهم‌ترین مراکز سیاسی مذهبی دنیای غرب شناخته می‌شد.

پرچم

پرچم ایتالیا از سه رنگ سبز، سفید و قرمز تشکیل شده که به‌صورت عمودی و هم‌اندازه قرار گرفته‌اند. این پرچم در ۱۹ ژوئن ۱۹۴۶ میلادی طراحی و اول ژانویه ۱۹۴۸ به‌طور رسمی تصویب شده است. پرچم سه ‌رنگ ایتالیا پیشینه‌ی بیشتری دارد و سال ۱۷۹۷ میلادی جمهوری کیسپادانا از پرچم سه‌رنگ ایتالیا استفاده کرده است.

سه‌ رنگ پرچم ایتالیا در واقع از پرچم سه‌ رنگ فرانسه وام گرفته شده و رنگ سبز آن به رنگ لباس گارد میلان اشاره دارد. البته گفته می‌شود رنگ سبز نشان‌دهنده‌ی سرسبزی و دشت، رنگ سفید قله‌ها برفی رشته‌ کوه آلپ و رنگ قرمز بیانگر رنگ خون‌های مردم ایتالیا در جنگ‌های مختلف برای مستقل شدن این کشور است. از طرفی چون ایتالیا کشور مذهبی بوده برخی رنگ سبز را نشانه‌ی امید، رنگ سفید را بیانگر ایمان و صلح و رنگ قرمز را به‌عنوان احسان می‌شناسند.

موقعیت جغرافیایی و همسایگان

ایتالیا کشوری است در جنوب اروپا که ۳۰۱ هزار و ۳۲۳ کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد. بیشتر مناطق این کشور آب و هوای معتدل فصلی دارد و دو جزیره‌ی سیسیل و ساردنی نیز بخشی از ایتالیا هستند. جالب است بدانید بخشی به نام کامپیونه دیتالیا به‌عنوان خاک ایتالیا در کشور سوئیس واقع شده است.

ایتالیا با کشورهای اتریش، فرانسه، واتیکان، سن‌مارینو، اسوونی و سوئیس همسایه است و درمجموع ۱۱۰ استان و ۸۱۰۰ شهر دارد. رم، میلان، ناپل، بولونیا، جنوا، تورین، فلورانس و ونیز مهم‌ترین شهرهای این کشور هستند.

حکومت

ایتالیا کشوری است که به‌صورت جمهوری اداره می‌شود و رئیس‌جمهوری و نخست وزیر سردمداران قدرت این کشور هستند. مجلس نمایندگان ایتالیا متشکل از ۶۳۰ نفر و مجلس سنا متشکل از ۳۱۵ نفر است که وظیفه‌ی قانون‌گذاری را بر عهده دارند. روز ملی ایتالیا دوم ژوئن روزی است که مردم در همه‌پرسی سراسری به حکومت جمهوری رای دادند.

رئیس‌جمهوری ایتالیا توسط نمایندگان مجلس و گروهی از وکلای منطقه‌ای برای مدت ۷ سال انتخاب می‌شود و نخست‌وزیر را انتخاب می‌کند. نمایندگان مجلس توسط رای افراد بالای ۱۸ سال انتخاب می‌شوند.

جاذبه‌های گردشگری ایتالیا

ایتالیا کشوری بسیار زیبا است که شهرهای منحصربه‌فردی چون رم، فلورانس و ونیز را در خود جای داده است. کشوری که سراسر آن می‌توان ردپایی از تاریخ و تمدن کهن را مشاهده کرد و از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن لذت برد. بی‌شک ایتالیا یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا است که باید در برنامه‌ی سفر شما قرار گیرد. از کولوزیوم و برج کج پیتزا گرفته تا سیسیل و ونیز، همه و همه نوید یک سفر رویایی را به شما می‌دهد.

برای سفر به ایتالیا، قطعا شهر زیبای رم به‌عنوان پایتخت این کشور می‌تواند شروع بسیار خوبی باشد. موزه‌های بی‌شمار، انواع کلیسا، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری جذاب و دیدنی می‌تواند برنامه‌ی سفر بسیار کاملی را برای شما ترتیب دهد. رم بعد از لندن و پاریس بهترین مقصد گردشگری اروپا است.

کولوسیوم (Colosseum)

بی‌شک این اثر تاریخی را می‌توان نمادی از ایتالیا و دلاوری‌های مردم روم باستان دانست. جایی که شاهد نبرد گلادیاتورها و افتخارآفرینی‌های زیادی بوده است و وقتی به هر طرف آن نگاه می‌کنی، رنگ و بویی از شجاعت در دل تاریخ دیده می‌شود. بیرون این استادیوم طاق کنستانتین قرار دارد که برای یادبود پیروزی کنستانتین در سال ۳۱۵ میلادی بنا شده است.

پیاتزا ناوونا (Piazza Navona)

هر جایی از رم که بروید می‌توانید نشانه‌هایی از میدان‌های باشکوه و رستوران‌های ایتالیایی زیبا را به چشم ببینید. اما میدان بزرگ پیاتزا ناوونا تفاوت دارد. این میدان ۳ فوراه دارد و چند مجسمه و چندین سنگ‌تراش زیبا و جذاب در این میدان به چشم می‌خورد. نمای پیاتزا ناوونا در شب فوق‌العاده است.

پانتئون (Pantheon)

معبد پانتئون رم ۲۷ سال قبل از میلاد مسیح بنا شده و قرون دوم میلادی بازسازی شده است. در این معبد می‌توان مدفن افراد سرشناسی چون رافائل نقاش و برخی پادشاهان ایتالیایی را دید که بعد از دوره‌ی رنسانس در اینجا آرام گرفته‌اند. پانتئون رم معماری خاص و منحصربه‌فردی دارد و گنبد آن الگویی برای بسیاری از بناهای سراسر جهان شده است.

سردابه کاپوچین (Capuchin Crypt)

شاید در نگاه اول این بنا مانند بنای مردگان جمهوری چک ترسناک به نظر برسد، ولی این سردابه در نوع خود یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب است که زیر ساختمان Our Lady of The Conception of the Capuchins قرار دارد. استخوان‌ها و جمجمه‌های مردگان در این مکان نگهداری می‌شود و مردم نشانه‌هایی از مرگ و حیات و در عین حال رستاخیز را نظاره‌گر باشند.

واتیکان (Vatican)

واتیکان را همه به نام یک کشور مستقل می‌شناسند که در دل رم به‌عنوان مقر پاپ قرار دارد. این شهر زیبا نشانه‌های تاریخی زیادی دارد که می‌توان از آن‌ها بازدید کرد و لذت برد. میدان زیبای سنت پیتر که اواخر قرن ۱۷ توسط برنینی طراحی شده، مجسمه‌های میکل آنژ و موزه‌های بی‌نظیر واتیکان، قطعا شما را از این سفر راضی خواهد کرد.

قلعه سنت آنجلو (Sant Angelo Castle)

قلعه‌ای باشکوه و با عظمت که زیبایی چشم‌نوازی در جای‌جای آن موج می‌زند. این قلعه توسط امپرتوری هادریان به‌عنوان آرامگاه خانوادگی ساخته شده است، ولی بعدها به‌عنوان قلعه‌ی نظامی، اقامتگاه پاپ، زندان و حالا به‌عنوان موزه کاربرد دارد. در این بنا می‌توان مجسمه‌ی میکائیل از فرشتگان خداوند و همچنین مناظر زیبایی از شهر را تماشا کرد.

میدان اصلی رم (Roman Forum)

میدان اصلی و قدیمی روم باستان که به نام رومن فوروم نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری رم است. با اینکه در حال حاضر بقایی از آن باقی مانده، ولی زمانی این میدان مرکز اصلی سیاسی مذهبی رم بوده و بناهایی چون طاق سپتیموس سوروس، طاق تایتوس، خانه وستال‌ها و معبد ساترن در آن قرار داشته است.

شهر میلان که از آن به‌عنوان دومین شهر بزرگ و وسیع ایتالیا یاد می‌شود، همواره به‌دلیل شهرت جهانی‌اش در زمینه‌ی مد، طراحی و موسیقی، از توجه و محبوبیت قابل‌قبولی در بین مردم جهان برخوردار است. این شهر که با حضور در آن، احساساتی ناب و هیجان‌انگیز را تجربه خواهید کرد، آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری  جالبی را مشاهده خواهید کرد که روح و جسم آدمی را با تاریخ، عشق، هیجان و هنر هنرمندان ایتالیایی و اروپایی، پیوند می‌زند.

کلیسای جامع دوئومو (Duomo di Milano)

در میدانی معروف به دلدوئوموی شهر میلان، کلیسایی احداث شده است که گفته می‌شود برای ساخت آن، مدت زمانی طولانی حدود ۵۰۰  سال، زمان صرف شده است. این عمارت تاریخی و زیبا از معماری جالب و شگفت‌انگیزی برخوردار است که ساخت آن در سال ۱۳۸۶ میلادی آغاز و در سال ۱۸۰۵ میلادی به دستور ناپلئون بناپارت به اتمام رسید و مراسم تاج‌گذاری وی در آن مکان برگزار شد. به نظر می‌رسد در این مکان و پیش از احداث این کلیسا، کاخ باشکوهی از پادشاهان رومی که بر اثر آتش‌سوزی سال ۱۰۵۷ میلادی از بین رفته، وجود داشته است. امروزه این مکان مقدس یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر میلان محسوب می‌شود که میزبان توریست‌های بسیاری از سراسر جهان است.

کلیسای سنتا ماریا دل گرتسیه (Santa Maria delle Grazie)

کلیسایی واقع در شهر میلان ایتالیا به‌دلیل حضور نقاشی مشهور هنرمند تاریخی لئوناردو داوینچی روی دیوار آن به شهرت جهانی رسیده است. شام آخر نام این نقاشی دوست‌داشتنی و پرطرفدار است که این کلیسا را به یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین مکان‌های گردشگری کشور ایتالیا تبدیل ساخته است. به‌گونه‌ای که سالانه تعداد زیادی از توریست‌های سراسر جهان برای بازدید این اثر هنری و تاریخی، از مدت‌ها قبل برای تهیه‌ی بلیط آن اقدام کرده تا تنها ۱۵ دقیقه به تماشای آن بنشینند.

تئاتر لااسکالا (Teatro alla Scala)

در شهر میلان ایتالیا، سالنی معروف و بسیار دوست‌داشتنی در سال ۱۷۷۸ میلادی احداث شد که امروزه به معروف‌ترین خانه‌ی اپرای جهان شهرت یافته است. لا اسکالا نام این بنای تاریخی است که از بخش‌هایی مانند آکادمی نوین برخوردار است. به نظر می‌رسد این عمارت فرهنگی در سال ۱۹۴۳ میلادی به همت هنرمندان و معماران ایتالیا مورد تعمیر و مرمت قرار گرفته است. ناگفته نماند این مکان در مدت زمان جنگ جهانی دوم، بر اثر بمباران مورد آسیب شدیدی قرار گرفته است، به‌گونه‌ای که مسئولان ایتالیا را به بازسازی و مرمت مجدد آن در سال ۱۹۴۶ میلادی مجبور می‌سازد. نام اصلی سالن تئاتر New Royal-Ducal Theatre at La Scal است که امروزه برترین و مهم‌ترین سالن‌های اپرا و تئاتر هنرهای نمایشی در جهان به شمار می‌آید.

شهر فلورانس (Florence)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری در کشور ایتالیا، شهر فلورانس است. منطقه‌ای مشهور که از آن به‌عنوان مهد هنر ایتالیا یاد می‌شود. فرهنگ و تاریخ ارزشمند و غنی این شهر، وسعت کم آن را تحت الشعاع خود قرار داده و زیبایی‌های کم‌نظیر و مناظر فوق‌العاده‌ی آن، بازدیدکنندگان و گردشگران را تا مدت‌ها مبهوت و مسحور خود می‌سازد. همچنین از این شهر به‌عنوان محل ظهور رُنسانس، شهر هنرمندی معماران، مجسمه‌سازان و هنرمندان تاریخی، شهر دانته و ژولیوس سزار یاد می‌شود. آنچه بر زیبایی و محبوبیت این منطقه می‌افزاید، حضور آن در دره‌ی کوه و نزدیکی به رود آرنو است که چشم‌اندازی بی‌نظیر را برای ساکنان و حاضران این سرزمین به ارمغان آورده است. مسئولان این شهر کهن و باستانی، در تمام اطراف آن، دیوارهایی ساخته‌اند که از هنر و معماری تاریخی و شگفت‌انگیز آن محافظت شود. بازدید از این شهر رویایی و خاطره‌انگیز خالی از لطف نخواهد بود.

برج کج پیزا (Pizza Tower)

از جالب‌ترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا، برج پیزا در شهر پیزا است. این برج از کهن‌ترین برج‌های جهان به شمار می‌آید که از ارتفاعی بالغ بر ۸۵ متر و وزنی حدود ۱۴۵۰۰ تن برخوردار است. به نظر می‌رسد قدمت ساخت این اثر هنری به دوران رُنسانس باز می‌شود که در مدت زمانی حدود ۱۷۶ سال ساخته شده است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این بنا، تغییر موقعیت آن با گذشت زمان است. به‌گونه‌ای که هر سال حدود ۲/۵ سانتی‌متر به‌سمت زمین منحرف می‌شود. کارشناسان معماری معتقدند که احتمال سقوط این برج تا ۸۰ سال آینده دور از واقعیت نخواهد بود.

ونیز (Venezia)

ونیز شهری است بسیار دیدنی در بخش شمالی کشور ایتالیا که از ویژگی‌های کم‌نظیر آن، محصور شدن بخش اعظمی از شهر توسط آب است. به‌گونه‌ای که بسیاری از قسمت‌های این شهر دوست‌داشتنی روی آب قرار گرفته و برای رفت و آمد درون شهر از قایق استفاده می‌شود. شهری قرار گرفته روی آب که می‌توان این خصوصیت را از مهم‌ترین دلایل شهرت و محبوبیت آن در بین گردشگران و بازدیدکنندگان دانست. از این شهر علاوه بر شهر کانال‌های آبی، شهر رویاها و شهر هنرهای نمایشی به شهر جشنواره‌ها و کارناوال‌ها نیز یاد می‌کنند. برگزاری جشنواره‌ی فیلم ونیز از مهم‌ترین رخدادهای هنری در این شهر است که شهرتی جهانی دارد. کارناوال ماسک‌ها، کریستال‌های ونیزی، موزه‌ها، میدان سن مارکو، کانال اصلی، گالری آکادمیا و پا ریالتو می‌تواند از جاذبه‌های اصلی گردشگری در این شهر آبی به شمار آیند.

سیسیل (Sicily)

بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین جزیره‌ی ایتالیا، جزیره سیسیل است که توسط آبراه مسینا از بخش خشکی تفکیک شده و بخش عظیمی از آن را نوار باریک ساحلی تشکیل می‌دهد. جمعیتی حدود ۵ میلیون نفر در وسعتی بالغ بر ۲۵۷ کیلومتر، در این جزیره‌ی زیبا زندگی می‌کنند. مناظر چشم‌نواز و متحیرکننده‌ای در جزیره‌ی زیبای سیسیل نظر هر گردشگر و بیننده‌ای را به خود مجذوب می‌سازد و خاطراتی تکرار نشدنی و عمیق را برای بازدیدکنندگان به ارمغان خواهد داشت. با سفر به ایتالیا و حضور در این منطقه‌ی کم‌نظیر این کشور، لحظاتی ناب را تجربه خواهید کرد.

بی‌شک ایتالیا و شهرهای زیبای آن آن‌قدر جاذبه‌ی منحصربه‌فرد و جذاب دارند که نمی‌توان همه را در یک مطلب گنجاند. ولی همه می‌دانیم که این کشور یکی از بهترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیا است.

رژیم غذایی و غذاهای ایتالیایی

رژیم غذایی کشور ایتالیا در طی قرن‌های گذشته بواسطه‌ی تغییرات اجتماعی و سیاسی، بهره‌گیری از فرهنگ غذایی گذشتگان، سفر به نقاط مختلف جهان و آشنایی با چگونگی استفاده از گونه‌های مختلف مواد خوراکی، شهرتی جهانی به‌دست‌ آورده است. البته نباید غافل شد که این شهرت و رشد سریع آن از قرن ۱۸ میلادی به بعد اتفاق افتاده است. عواملی نظیر تنوع مناطق مختلف جغرافیایی، تفاوت بی‌شمار ذائقه‌های مردم و نیز بازدیدکنندگانی که طی چند قرن اخیر، بیش از گذشته به این کشور سفر کرده‌اند، در رشد و توسعه‌ی رژیم غذایی مردم ایتالیا مهم‌ترین نقش را ایفا کرده‌اند.

مواد اولیه‌ی مصرفی در پخت غذاها، به‌دلیل وجود مناطق مختلف جغرافیایی بسیار متنوع و گوناگون است. ولی بنظر می‌رسد، مردم ایتالیا علاقه‌ی بسیاری به چشیدن غذاهای بومی کشور خود دارند، چراکه پخت انواع غذاهای منطقه‌ای در تمام کشور در حال رشد و توسعه است.

پاستا (Pasta)

پاستاهایی همچون پنه، ماکرونی، اسپاگتی، فوسیلی و لازانیا (Penne, Maccheroni,Spaghetti) و گونه‌های بیشتری که ترکیبات اصلی آن مانند راویولی (Ravioli: نوعی غذا) و تورتلینی ( Tortellini: نوعی غذا) است، نیز در رژیم غذایی مردم ایتالیا وجود دارد. در شمال ایتالیا، انواع بسیاری از پاستاها، حریره‌ی بلوط  (غذایی که به نام پولنتو (Polenta) معروف است) و ریزوتو (Risotto)، عموما در رژیم غذایی روزانه‌ی آن‌ها به میزان یکسانی یافت می‌شود.

پیتزا (Pizza)

کلمه‌ی پیتزا برای اولین بار در سال ۹۹۷ میلادی، در یکی از اسناد بر جای ‌مانده‌ از کشور ایتالیا به‌کار رفته است. به نظر می‌رسد که ماده‌ی اولیه‌ی پیتزا یک نان پهن به نام Focaccia بوده که رومی‌های باستان، آن را به نام Panis Focaius  می‌شناختند و مواد دیگری را روی آن اضافه می‌کردند.

مارگریتا (Margherita)

این پیتزا که به نام ملکه‌ مارگاریتا مشهور است، از ترکیباتی مانند انواع گوجه، پنیر موزارلا و ریحان تهیه می‌شود.

کالزونه (Calzone)

کالزونه در زبان مردم ایتالیا به‌معنای انبار کردن، انباشتن یا پر کردن است. خاستگاه آن به ایتالیا باز می‌‌گردد و در تهیه‌ی این پیتزای خوشمزه، مواد اصلی در بین خمیری نرم و لطیف ریخته شده و خمیر را به‌صورت نیم دایره می‌پیچند.

مارینارا (Marinara)

نان پهنی است که با ترکیب روغن، گوجه و سیر تهیه می‌شود. در زمان‌های گذشته یکی از غذاهایی که برای ملوانان به‌عنوان مواد غذایی، ذخیره می‌شد، مارینارا بوده است تا ملوانان بتوانند حتی زمانی که از خانه دور هستند نیز از طعم فوق‌العاده‌ی پیتزا لذت ببرند.

لیگورین (Ligurian)

ترکیبات اصلی تشکیل‌دهنده‌ی‌ آن شامل چندین نوع مختلف از گونه‌های ماهی و غذاهای دریایی، جوز و روغن زیتون است.

امیلیا-روماینا ( Emilia-Romagna)

معمولا مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن، هام (Ham: نوعی گوشت از قسمت ران خوک یا گاو که خشک شده باشد)، سوسیس‌ها، گونه‌های مختلفی از سالامی (Salami: فرآورده‌ای که همانند انواع سوسیس مورد استفاده قرار می‌گیرد)،  قارچ‌های خوراکی، گرانا (نوعی خمیر)، پارمیانو رجیانو ( Parmigiano-Reggiano: نوع دیگری از خمیر) و گوجه‌ها و سس بلونز (Bolognese)  است.

فوتبال

ایتالیا همواره یکی از قدرت‌های دنیا در رشته فوتبال بوده است و بازیکنان سرشناسی در این ورزش دارد. فوتبال لاجوردی‌ها در سال ۱۸۹۸  میلادی تاسیس شده و سال ۱۹۰۵ به عضویت رسمی فیفا در آمده است که ازاین‌رو یکی از تیم‌های با سابقه در دنیای فوتبال است.

ایتالیا یکی از پرافتخارترین تیم‌های فوتبال جهان است که تا امروز ۱۸ بار در جام‌جهانی و ۹ بار در مسابقات یورو حاضر بوده و توانسته در سال‌های ۱۹۳۴، ۱۹۳۸، ۱۹۸۲ و ۲۰۰۶ میلادی قهرمان جهان شود. تا امروز بازیکنان بزرگی چون فرانچسکو توتی، بوفون، کاناوارو، دل‌پیرو، دینوزوف، زنگا، باجو، دونادونی، اینزاگی، برگومی، روسی، کاستاکورتا، اسکیلاچی، بارزی، مالدینی و ریورا برای این تیم بازی کرده‌اند و بوفون با ۱۵۰ بازی ملی و ریورا با ۳۵ گل زده پرافتخارترین‌ آن‌ها هستند.

ایتالیا در حالی که به‌عنوان اولین تیم‌های صعودکننده راهی مرحله‌ی حذفی یورو ۲۰۱۶ فرانسه شد و توانست با یک نمایش زیبا اسپانیا را حذف کند، ولی در مرحله‌ی بعد در ضربات نفس‌گیر پنالتی بازی را به آلمان واگذار کرد و راهی خانه شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه